Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleem met D4

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Probleem met D4

Oorspronkelijk geplaatst door boy1308 Bekijk bericht
    ...dat er een zwarte plek bleek te zijn op al mijn foto's
    Kan je daar niet een voorbeeld van posten? Een zwarte plek... Of is het meer een vaag vlekje?

Als je zo'n duur materiaal hebt, dan zal het er naar mijn mening ook wel van af mogen om een eventuele sensorreiniging te làten doen.
    Lijkt me nog zo veilig. Gaat er iets mis, dan is 't volgens mij voor rekening van degene die de reiniging uitvoerde.
    Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nimbus Bekijk bericht
      Dat is pech hebben. Ik werk al enkele jaren zonder nog mijn sensor nog te reinigen. Ik heb al het materiaal hier liggen maar ik heb nog niet moeten reinigen. En ik wissel toch wel veel van lens hoor. Maar ik kijk wel goed uit waar ik wissel en altijd met de camera opening naar beneden. Nog altijd zeer tevreden van mijn D4
      En reinigen dat doe je zelf. Als je het éénmaal eens gezien hebt hoe het moet is het simpel hoor. Laten doen ( is ook niet altijd goed) is weggesmeten geld vind ik.
      Ik kan niet geloven dat wanneer je een foto neemt op f/22, je geen vlekjes ziet als je dit nog nooit hebt gedaan...

Comment

Interne sensor reiniging in het toestel werkt zeer goed. En zolang je de sensor niet kuist komt er eigenlijk zeer weinig (zeer minimaal) stof op. De moeite niet voor te kuisen. Maar ik moet er wel bij vertellen, eenmaal je kuist dan trekt de sensor snel stof aan en dan ben je vertrokken met te kuisen. Ik ga er van uit dat dit te maken heeft met de statische elektrische spanning. En als je kuist neem je dat weg denk ik en dan trekt de sensor meer stof aan. Dit zijn mijn ervaringen er mee toch.
        2 x Nikon Z6 met wat glas
        www.janvanginkel.be

Comment

statische elektriciteit zorgt voor aantrekking en die neem je weg, dus die vlieger gaat al niet op.

en interne sensorreiniging is een fabeltje.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MoFoPictures Bekijk bericht
            statische elektriciteit zorgt voor aantrekking en die neem je weg, dus die vlieger gaat al niet op.

Wel raar dat die interne sensorreiniging dan wel 90% van de stofjes wegkrijgt...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
              Gaat er iets mis, dan is 't volgens mij voor rekening van degene die de reiniging uitvoerde.
              Heb hier gelezen dat dit niet (altijd) het geval is ... ( reinig altijd zelf, dus voor mij niet relevant)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
                Wel raar dat die interne sensorreiniging dan wel 90% van de stofjes wegkrijgt...
                door supersonische trillingen worden die van de sensor geschud, maar de stofjes blijven nog steeds in de camera, kan alleen maar problemen opleveren...

Comment

En toch staat het ook op pro toestellen,
                  Voor olie en vetspatjes zoals dikwijls beschreven bij de nikon D600 werkt dit niet, mijn eerste canon 5D had hier ook last van.
                  Dan helpt alleen mechanische reiniging.
                  Dat doe ik zelf en is niet zo moeilijk, aangeleerd na een demonstratie als cps lid van canon.
                  MVG. Hugo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nimbus Bekijk bericht
                    Interne sensor reiniging in het toestel werkt zeer goed. En zolang je de sensor niet kuist komt er eigenlijk zeer weinig (zeer minimaal) stof op. De moeite niet voor te kuisen. Maar ik moet er wel bij vertellen, eenmaal je kuist dan trekt de sensor snel stof aan en dan ben je vertrokken met te kuisen. Ik ga er van uit dat dit te maken heeft met de statische elektrische spanning. En als je kuist neem je dat weg denk ik en dan trekt de sensor meer stof aan. Dit zijn mijn ervaringen er mee toch.
                    Kuisen met Isopropanol neemt statische elektriciteit weg, natuurlijk mag je dan niet blijven poetsen tot er terrug een droge wrijving is,
                    want dan ga je het glazen plaatje (low pass filter) terug statisch opladen.

Comment

door supersonische trillingen worden die van de sensor geschud, maar de stofjes blijven nog steeds in de camera, kan alleen maar problemen opleveren...
                      Die stofjes vallen op een klevende strip onder de sensor en worden daar vastgehouden.

Comment

Working...
                      X