Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS 5D Mark III Body

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon EOS 5D Mark III Body

De prijzen van Zeiss lenzen blijven altijd hoog, ze krijgen die toch wel verkocht.
    Je moet die dus niet bij de "koopjes" gaan zoeken over een half jaar.
    De verkoopprijs ligt altijd wel wat lager dan de aangekondigde verkoopprijs (ze gaan uit van een bepaalde winstmarge van de verkopers, maar lang niet alle verkopers hanteren die standaard winstmarge).

Als ze er geen autofocus in kunnen bouwen, dan denk ik er niet aan om die te kopen (zelfs niet als ik de Lotto zou winnen ).
    Voor ongeveer 4000 euro koop je een 24-70 f2,8 L II + een 70-200 L IS II, daarmee heb je véél meer mogelijkheden dan met die Zeiss, en de beeldkwaliteit van die lenzen is ook heel goed.
    Je zal al een heel grote afdruk moeten laten maken om het verschil te zien.
    Het enige voordeel van die Zeiss is dan dat die lichtsterker is, maar het grootste nadeel is de heel hoge prijs (en dat je alleen handmatig kan scherpstellen).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Het grootste voordeel van Zeiss lenzen is mijn inziens het microcontrast. Daarnaast zijn ze gebouwd als een tank. Maar meer dan 1.500 euro betalen voor een lens zonder AF? Nee, bedankt.
      550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
        maar het grootste nadeel is de heel hoge prijs (en dat je alleen handmatig kan scherpstellen).
        Dat is dan weer iets persoonlijks hee Bart..
        Ik fotografeer bijna altijd alles manueel , ook scherpstelling.. (soms ook Av of Tv)
        grts Peter
        BD1754BE / Body & glass

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koban Bekijk bericht
          Zelf verkies ik de objectieven boven de camera, maar ben me zelf niet meer blind aan het staren op apparatuur. Er is altijd beter en mooier. Zoals de net aangekondigde Zeis 55mm f/1.4. Zelf overweeg ik een Canon 50 f/1.2, maar de nieuwe Zeis lijkt mij optisch een betere optie alleen die prijs is nog even twijfel gevalletje ;-)
          http://www.canonwatch.com/zeiss-apo-...lose-released/
          Hoezo "alleen kijken naar objectieven", je hebt een eos 5D mark 3, dan hoef je toch niet meer naar een ander toestel te kijken.? Je bedoelt natuurlijk je hebt al een goed toestel.
          Maar het is natuurlijk altijd het beste om als je toestel je bevalt alleen verder te kijken naar goede objectieven en nevenmateriaal (statief).
          Paul

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koban Bekijk bericht
            De Canon optie sla ik zelf even over. Dan zal het eerder de 50 f/1.2 worden van Canon, maar toch blijft de Zeis een interessante optie. Afwachten wat de prijs gaat doen over half jaar ;-)
            De nieuwe Zeiss lijkt alvast de beste lens ooit te zijn...

Photographers looking for the very best in imaging quality need look no further. When everything is considered, the Zeiss Otus 55mm f/1.4 APO-Distagon is without a doubt the finest lens ever produced for a 35mm SLR or DSLR (or rangefinder). It sets a new benchmark.

The Otus 55mm f/1.4 APO-Distagon on a high-resolution DSLR makes a strong challenge to medium format on total imaging quality (not just resolution). Moreover, in resolution terms, the 55mm f/1.4 has ample reserves for a future 60/70/80-megapixel DSLR.

Bron: B&H
            550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door paulmedusa Bekijk bericht
              Hoezo "alleen kijken naar objectieven", je hebt een eos 5D mark 3, dan hoef je toch niet meer naar een ander toestel te kijken.? Je bedoelt natuurlijk je hebt al een goed toestel.
              Maar het is natuurlijk altijd het beste om als je toestel je bevalt alleen verder te kijken naar goede objectieven en nevenmateriaal (statief).
              Paul
              Ik geef enkel een voorbeeld. Ik heb zelf niks nodig. Heb een leuke dslr en systeemcamera sets. Al overweeg ik wel een 50mm.

Wat ik vooral bedoel is dat we ons al snel blind staren op apparatuur en de camera als belangrijkste factor verkiezen. Dit is voor ieder anders, maar zelf denk ik dat de camera niet het belangrijkste onderdeel is. Zelf heb ik liever de objectieven goed op orde alvorens ik ga kijken naar een camera

Als ik ts was had ik eerst gekeken naar de objectieven, maar dit is voor ieder iets persoonlijks.

Comment

Als ze er geen autofocus in kunnen bouwen, dan denk ik er niet aan om die te kopen (zelfs niet als ik de Lotto zou winnen ).
                Voor ongeveer 4000 euro koop je een 24-70 f2,8 L II + een 70-200 L IS II, daarmee heb je véél meer mogelijkheden dan met die Zeiss, en de beeldkwaliteit van die lenzen is ook heel goed.
                Je zal al een heel grote afdruk moeten laten maken om het verschil te zien.
                Het enige voordeel van die Zeiss is dan dat die lichtsterker is, maar het grootste nadeel is de heel hoge prijs (en dat je alleen handmatig kan scherpstellen).
                Gemis van AF en de hoge prijs verschilt per persoon.

De 24-70 II als 70-200 II in mijn bezit en een 50mm is voor mij wel een leuke aanvulling.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
                  Beste,

Sigma moet je wel uitkijken omdat deze
                  meestal wel passen op een fullframe terwijl ze eigenlijk bedoeld zijn voor aps-c sensor camera's..
                  (heb ik zelf meegemaakt en spiegel om zeep)

grts Peter
                  Alle lenzen van Sigma waar DG bij staat vermeld zijn geschikt voor FF en zijn daarvoor gemaakt.
                  zie onderstaand voorbeeld.
                  AF 150mm f/2.8 EX DG Macro OS HSM z
                  Last edited by jessey; 22 oktober 2013, 12:18.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jessey Bekijk bericht
                    Alle lenzen van Sigma waar DG bij staat vermeld zijn geschikt voor FF en zijn daarvoor gemaakt.
                    zie onderstaand voorbeeld.
                    AF 150mm f/2.8 EX DG Macro OS HSM z
                    In principe wel ja, maar de non FF lenzen passen (ik weet niet of het alle betreft) ook op een FF ...
                    Ziehier de beruchte combinatie....
                    Het objectief gemonteerd op mijn 5D MKII....
                    1 foto trekken en de spiegel is weer om zeep .... MEN WEZE GEWAARSCHUWD !!!!
                    Normaal heb ik dit objectief op mijn 50D zitten ....

grts Peter
                    Last edited by Peter EOS-500D; 23 oktober 2013, 13:37.
                    grts Peter
                    BD1754BE / Body & glass

Comment

Als er bij Sigma lenzen "DC" in de benaming staat, dan zijn die alleen geschikt voor camera's met een APS-C formaat sensor (1,5 of 1,6 x cropfactor).
                      Maar ik wist niet dat de spiegel er dan tegen kan klappen, dat is dan wel een serieus risico als je zo'n lens op een full-frame camera zet.
                      Ja Bart ... hier is de beruchte combinatie ...

grts Peter
                      grts Peter
                      BD1754BE / Body & glass

Comment

't is precies doodgevallen hier ...
                        grts Peter
                        BD1754BE / Body & glass

Comment

Working...
                        X