Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
- Als ik "huil" over die A70, gaat het wel over het weigeren van een herstelling door Canon ettelijke jaren geleden. Op dat ogenblik had Canon ook voor die camera een service-advisory die ze gewoon naast zich neer hebben gelegd. Een Spanjaard vindt dat misschien normaal, een nuchtere Belg heeft daar toch problemen mee. Ik hoop alleen maar dat het deze keer wat vlotter lukt, want eigenlijk heb ik er bitter weinig goeie hoop op...
- Ik dateer uit de tijd dat Olympus ook goedkopere DSLR's had (mijn eerste was bv. een E-500). Die klanten worden al jaren stiefmoederlijk behandeld : want goedkope body's hebben ze allang niet meer (of je moet een E-5 goedkoop vinden) en de AF van de vorige m4/3 camera met een 4/3 lens + adapter was gewoon huilen met de pet op. Ze brengen nu een eerste body uit waar het beter zou moeten lukken, maar die ook de AF snelheid van de E-5 niet haalt met 4/3 lenzen. Nochtans was die AF snelheid van de E-5 zowat HET argument waarmee het door Olympus gepromoot werd.
- Voor mij is het redelijk simpel : mijn E-30 gebruiken tot hij uit elkaar valt, en dan een Nikon kopen zeker... Want mijn vertrouwen in Canon en Olympus : daar schiet echt niet veel meer van over. Op dit ogenblik heb je dan nog het voordeel dat de beeldkwaliteit van Nikon op dit ogenblik beter is dan van Canon. Mijn Olympus spul kan dan ook in het huismuseum terechtkomen, bij de ooit dure en nuttige, doch nu waardeloze prullen...
Waarom zou Olympus nog investeren in een voor hun doodgeverfde markt ? Kan je toch begrijpen ?
Dat er geen goedkope body's meer zijn klopt maar half.. je kan bij Olympus een M43 body kopen voor 129 euro (EPM1) .. hugh ? kan het nog goedkoper ?
Ok geen DSLR body.. maar die markt werk gewoonweg niet voor hun.. probeer dat eens te begrijpen.
Waarom zouden ze daar nog verder in investeren ?
Tsjah : uit mijn relaas kon je toch duidelijk opmaken dat ik het had over goedkope DSLR body's... Nu : Olympus is altijd al redelijk eigenwijs geweest en ook een pionier van een aantal nieuwe technologiën, maar ik vrees dat ze hier toch wat overdrijven. Ze zijn al gestopt met hun goedkopere DSRL's nog voor ze een oplossing hadden voor een deftige AF in hun systeemcamera's (de OM-D E-M5 kan je op dat vlak moeilijk perfect noemen). Met die OM-D E-M1 hebben ze dat nu blijkbaar wel opgelost (als je ook de ervoor voorziene lenzen gebruikt), maar in mijn ogen zijn ze redelijk voortvarend geweest. En goedkoop kan je dat ding bezwaarlijk noemen.
Nu : met een beetje geluk gaat mijn E-30 nog 5 jaar mee, dan zijn de DSLR's waarschijnlijk volledig van de markt verdwenen, en dan ligt de OM-D E-M100 waarschijnlijk wel in mijn kast .
Ik moet eerlijk zeggen dat ik van mijn E-500 en E-30 nooit te klagen heb gehad, maar de manier waarop ze deze eruit gekieperd hebben vind ik toch redelijk abrupt...
Allé : vandaag mijn herstelde S100 afgehaald. Het ding doet nu terug wat het moet doen.
De nieuwe firmware is er ook opgezet.
Nu maar hopen dat het ding blijft werken, maar als we de reacties hier bekijken is Canon blijkbaar een merk waarmee niets misloopt...
Allé : vandaag mijn herstelde S100 afgehaald. Het ding doet nu terug wat het moet doen.
De nieuwe firmware is er ook opgezet.
Nu maar hopen dat het ding blijft werken, maar als we de reacties hier bekijken is Canon blijkbaar een merk waarmee niets misloopt...
Bij elk merk is het wel iets...
Voor mij is het redelijk simpel : mijn E-30 gebruiken tot hij uit elkaar valt, en dan een Nikon kopen zeker...
Denk je dat nikon zo perfect is..ook alles behalve ze..
Denk je dat nikon zo perfect is..ook alles behalve ze..
Allé : bedankt voor de opbeurende reactie ...
Veel blijft er dan niet meer over : geen Canon, geen Olympus, geen Panasonic (want dat is zowat hetzelfde...), geen Sony (want ze kunnen geen sensoren maken), geen Nikon (want zelfs de Nikon gebruikers vinden ze niet perfect, en ze gebruiken Sony sensoren... ), ...
Nu : voor het ogenblik werkt het terug. En tegen dat ik het vervang, ben ik dit toch allang weer vergeten en koop ik waarschijnlijk toch terug een Olympus ...
Eigenlijk vind ik dit wel vreemd : als ik zeg, Canon is niet bijster betrouwbaar, krijg je hier alle reacties om toch maar uit te leggen dat Canon super is. Zeg je dat Nikon dan waarschijnlijk de betere keuze is, dan doen de Nikongebruikers hun best om hun eigen merk "af te breken"... Rare jongens hier op dit forum ...
Veel blijft er dan niet meer over : geen Canon, geen Olympus, geen Panasonic (want dat is zowat hetzelfde...), geen Sony (want ze kunnen geen sensoren maken), geen Nikon (want zelfs de Nikon gebruikers vinden ze niet perfect, en ze gebruiken Sony sensoren... ), ...
Nu : voor het ogenblik werkt het terug. En tegen dat ik het vervang, ben ik dit toch allang weer vergeten en koop ik waarschijnlijk toch terug een Olympus ...
Eigenlijk vind ik dit wel vreemd : als ik zeg, Canon is niet bijster betrouwbaar, krijg je hier alle reacties om toch maar uit te leggen dat Canon super is. Zeg je dat Nikon dan waarschijnlijk de betere keuze is, dan doen de Nikongebruikers hun best om hun eigen merk "af te breken"... Rare jongens hier op dit forum ...
Je begrijpt me verkeerd...wat ik wil zeggen is dat inderdaad het bij elk merk wel iets zal zijn, wat niet wil zeggen dat ik mijn nikon niet goed vindt. Het gaat hier (voor mij dan toch) over de (na) service bij procirep. Ik stuurde een zo goed als nieuwe D600 binnen voor een sensorcleaning en kreeg mijn camera bijna even vuil terug dan dat ik hem binnengestuurd had...Heb de sensor dan maar zelf gekuist.(wat je zelf doet doe je beter,nietwaar) Verder vindt ik de D600 een dijk van een camera
Je begrijpt me verkeerd...wat ik wil zeggen is dat inderdaad het bij elk merk wel iets zal zijn, wat niet wil zeggen dat ik mijn nikon niet goed vindt. Het gaat hier (voor mij dan toch) over de (na) service bij procirep. Ik stuurde een zo goed als nieuwe D600 binnen voor een sensorcleaning en kreeg mijn camera bijna even vuil terug dan dat ik hem binnengestuurd had...Heb de sensor dan maar zelf gekuist.(wat je zelf doet doe je beter,nietwaar) Verder vindt ik de D600 een dijk van een camera
Eigenlijk begrijp ik je heel goed : dat was ook de betekenis van die 3 smileys in mijn post. Ik ben heel content dat de herstelling hier wel gedaan heeft wat ze moet doen. 't Is jammer dat ze nodig was, maar als het opgelost geraakt, is dat uiteraard het voornaamste.
En als je voor de rest content bent van je camera is dat uiteraard ook het belangrijkste. Behalve die herstelling ben ik eigenlijk ook heel content van die S100 (en bij uitbreiding ook van die E-30, alleen jammer dat er geen echte betaalbare opvolger voor is...).
Comment