Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Canon kwaliteit...
Collapse
X
-
wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
-
-
Re: Canon kwaliteit...
Ik heb een paar slechte ervaringen met Canon kantoorapparatuur. Mede om reden voor Nikon geopteerd, al weet ik niet of Canon noodzakelijk minder goed is op gebied van camera's. Ik heb wel collega met kapotte reflex van Canon na 10.000 kliks. Maar ook dat kan toeval zijn.Nikon D90 - Nikkor 18-105mm f3.5-5.6 - Sigma 70-300mm f4-5.6 - Statief König KN-Tripod60 - Statief König KN-Tripod17
Comment
-
Ik heb twee Canons AE-1 en hun Nikon tegenhanger van destijds, de Nikomat EL.
Ze werken nog alle drie maar de bouwkwaliteit van de Nikon was destijds van een andere klasse.
Een van de Canons heeft een "afgebladderd" prisma met vegen en strepen, de andere zijn sluiterssnelheidsring werkt stroef, de lichtafdichting heb ik jaren geleden al moeten vervangen.
De EL is nog origineel, is op Runde nog in de afgrond gerold waardoor de koppelingspin klem zat. Ik heb toen met een Zwitsers zakmes een noodoperatie uitgevoerd en de afdekplaat op een stuk platte rots weer recht geduwd. Werkt nog altijd.
Geiser-douche op IJsland, de EL heeft daar mijn gezicht beschermd en water overal. Werkt nog altijd na het laten uitdrogen in de zon.
Hoe het nu zit weet ik niet, deze ervaring dateert immers van 30 jaar ver en ik heb het Canon-spoor al lang verlaten.
Sans rancune evenwel, om een of andere reden vind/vond ik het niet logisch.Last edited by Guest2; 2 oktober 2013, 14:18.
Comment
-
Ooit nog een IXUS 400 compactje gehad met een mysterieuse memory card error.
Maar van mijn volgende heb ik niet te klagen. Ik steek het wel altijd in een tasje, anders komt er vuil in de intrekbare lens.
Ook m'n reflexen (analoge 500N, 400D, 40D, 50D, 7D hebben altijd gewerkt, net zoals een 10-tal lenzen).
Hoe die printers blijven werken als je ziet wat daarin steekt is een wonder.
Daardoor kan je er bijna niets zelf aan doen.
Ik heb bv een MX7600 (een bizarre kruising tussen een all-in-one en een fotoprinter) die al 5 jaar meedraait maar af en toe de boel vol inkt spuit.
Er moet gewoon een inktabsorber vervangen worden, maar als je nu denkt dat je dat apart kan kopen ?
Ik knip nu stukjes van een afwassponsje.
Zoals velen ga ik ervan uit dat de herstelling te duur zal zijn ivm de waarde van het apparaat, maar ze doen het wel.
M'n 7D is een keer (in garantie) hersteld en dat was binnen de week gebeurd.
Ik moet dus niet mopperen op Canon omdat ik te lui en te gierig ben om mijn printer binnen te doen (of mijn 100-400 met een afgesleten klemring of mijn 400 waar de manuele focus hapert, allemaal normale slijtage).
Comment
-
De mijne zit ook altijd in een tasje, maar met vuil heeft het dus niets te maken, wel met een sensortje dat blijkbaar lost komt zodat de camera niet meer weet in welke stand de lens staat. Nu : de post was gewoon bedoeld om eigenaars (of toekomstige eigenaars) te waarschuwen dat zo'n S100 een fout heeft, die blijkbaar vaak voorkomt op dit model.
Ik heb een printer van HP (een 5550) die al meer dan 10 jaar zijn ding doet. Ik print wel niet echt veel. Ik hoor nochtans meer klachten over HP printers, dan Canon versies. Maar hier heb ik dan weer niets te klagen .Groeten,
Polleke
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk berichtDe mijne zit ook altijd in een tasje, maar met vuil heeft het dus niets te maken, wel met een sensortje dat blijkbaar lost komt zodat de camera niet meer weet in welke stand de lens staat. Nu : de post was gewoon bedoeld om eigenaars (of toekomstige eigenaars) te waarschuwen dat zo'n S100 een fout heeft, die blijkbaar vaak voorkomt op dit model.
Ik heb een printer van HP (een 5550) die al meer dan 10 jaar zijn ding doet. Ik print wel niet echt veel. Ik hoor nochtans meer klachten over HP printers, dan Canon versies. Maar hier heb ik dan weer niets te klagen .
Ook de printers van Canon, ik heber 2 gehad. Prima spul, nooit problemen.
Ik snap niet dat je zo'n hetze tegen Canon aan het opbouwen bent, het is ook je eigen keuze geweest om Canon te kopen.
Er kan bij elk toestel iets kapot gaan, wat voor merk je ook hebt, want ze worden niet door machines in elkaar gezet, maar door mensen die fouten kunnen maken.
Het zou wel goed zijn als je eens werkelijk uitlegt aan de mensen hier waarom een Olympus-man zo vuil zit te spuien over Canon. Nu vind ik het een beetje zielig en aandacht-vragend klinken allemaal.
Ik hoop een reactie te zien.
Paul
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door paulmedusa Bekijk berichtMijn Canon reflexen, de 450D en de 60D doen het altijd uitstekend. nooit problemen mee gehad.
Ik snap niet dat je zo'n hetze tegen Canon aan het opbouwen bent, het is ook je eigen keuze geweest om Canon te kopen.
Er kan bij elk toestel iets kapot gaan, wat voor merk je ook hebt, want ze worden niet door machines in elkaar gezet, maar door mensen die fouten kunnen maken.
Het zou wel goed zijn als je eens werkelijk uitlegt aan de mensen hier waarom een Olympus-man zo vuil zit te spuien over Canon. Nu vind ik het een beetje zielig en aandacht-vragend klinken allemaal.
Paul
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk berichtNu : de post was gewoon bedoeld om eigenaars (of toekomstige eigenaars) te waarschuwen dat zo'n S100 een fout heeft, die blijkbaar vaak voorkomt op dit model.
.
waarom hoor je veel meer klachten over hp? meer mensen hebben een hp printer dus kans dat 1 van die mensen en kapotte heeft is gewoon groter.A7 f1.4 fuji F2 & F1.4
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door paulmedusa Bekijk berichtMijn Canon reflexen, de 450D en de 60D doen het altijd uitstekend. nooit problemen mee gehad.
Paul
- Ik ben geen Olympusman : die systeemcamera's van Olympus interesseren me niet bijster, en ik ben helemaal niet tevreden over het feit dat ze zonder zeveren hun DSLR-lijn volledig over de balk hebben gegooid. Ook de laatst overblijvende (de E5) krijgt blijkbaar geen echte vervanger meer. Mensen die een reeks dure Zuiko lenzen hebben zullen daar ook niet bijster content over zijn. En niet zeveren dat je ze nog kan gebruiken met een adaptorke op de nieuwe Olympus camera's : want de functionaliteit is echt niet hetzelfde.
Het kan zijn dat jullie Canon spullen degelijk zijn, maar ik heb andere ervaringen. Ga jij een tweedehands S100 kopen, als je weet dat het ding alle ogenblikken een fout kan vertonen waardoor het onbruikbaar wordt ? Toen ik het ding kocht, wist ik dat in elk geval niet...Last edited by polleke_cgc; 4 oktober 2013, 19:50.Groeten,
Polleke
Comment
-
Als ik het goed begrijp ben je boos omdat compactjes met een marktwaarde van hooguit enkele tientallen euro's door Canon niet hersteld gaan worden voor een tienvoud van de waarde????
En Olympus is niks waard omdat ze hun oude klanten compatibiliteit bieden met hun nieuwste toestellen????
Ik hoop niet dat jij ooit CEO wordt van zo'n bedrijf want je zou ze regelrecht de kelder in helpen.Sony en Olympus
Fotoseries
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk berichtAls ik het goed begrijp ben je boos omdat compactjes met een marktwaarde van hooguit enkele tientallen euro's door Canon niet hersteld gaan worden voor een tienvoud van de waarde????
En Olympus is niks waard omdat ze hun oude klanten compatibiliteit bieden met hun nieuwste toestellen????
Ik hoop niet dat jij ooit CEO wordt van zo'n bedrijf want je zou ze regelrecht de kelder in helpen.
En heb je de laatste test al gelezen van die compatibiliteit die de Olympus OM-D E-M1 biedt voor de 4/3 lenzen ? Iemand die vroeger een E-5 had en daar bijvoorbeeld een 12-60 van 1000 euro of 90-250 van 6000 euro bij had, zal echt gelukkig zijn met die "vervanger"... Zuiko heeft lenzen waarbij de L-lenzen van Canon echt problemen mee hebben om beter te zijn. Alleen heeft Olympus wel geen body meer die er echt bij past...
Voor je iets post zou je echt beter zorgen dat je juist geďnformeerd bent : ik denk dat dat het minimum is dat je van een CEO van zo'n bedrijf mag verwachten...Last edited by polleke_cgc; 4 oktober 2013, 23:12.Groeten,
Polleke
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht- ik denk dat ik reden heb om "vuil te spuien" : als je 2 types camera koopt van Canon, en beiden zitten met een fabrikagefout dan is het redelijk normaal dat je er niet tevreden over bent. Daarnaast moet Canon gewoon doen wat ze beloven, wat ze met de "herstelling" van de A70 gewoon niet hebben gedaan.
- Ik ben geen Olympusman : die systeemcamera's van Olympus interesseren me niet bijster, en ik ben helemaal niet tevreden over het feit dat ze zonder zeveren hun DSLR-lijn volledig over de balk hebben gegooid. Ook de laatst overblijvende (de E5) krijgt blijkbaar geen echte vervanger meer. Mensen die een reeks dure Zuiko lenzen hebben zullen daar ook niet bijster content over zijn. En niet zeveren dat je ze nog kan gebruiken met een adaptorke op de nieuwe Olympus camera's : want de functionaliteit is echt niet hetzelfde.
Het kan zijn dat jullie Canon spullen degelijk zijn, maar ik heb andere ervaringen. Ga jij een tweedehands S100 kopen, als je weet dat het ding alle ogenblikken een fout kan vertonen waardoor het onbruikbaar wordt ? Toen ik het ding kocht, wist ik dat in elk geval niet...
geen cent meer waard,en destijds frustratie omwille van de nieuwe eos lijn en EF objectieven, maar toch nog steeds een zéér gelukkig canon gebruiker.
Bijvoorbeeld mijn canon A1 uit 1982 heeft mij destijds 25000 bF gekost, en zoiets noemt men geschiedenis en nostalgie............
Ik begrijp wel je frustratie.MVG. Hugo
Comment
-
Als professionele fotograaf had je destijds al je verstand niet als je investeerde in zulke dure lenzen op een 1/2 sensor. De klant mag bij Olympus blij zijn dat het nog bestaat! En de nieuwe aandeelhouders houden nog steeds rekening met de oude klanten! En dan nog klagen ook??
Je kan natuurlijk huilie huilie doen over een A70, ik heb er nog geen zien staan op Marktplaats waar meer dan 0.00 euro voor wordt geboden, de S100 is natuurlijk een ander verhaal, maar de economische waarde zal in goede staat niet gauw de 100 euro halen. Niet maken dus, maar de klant een acceptabele voucher geven. Repareren kost ook bij een S100 een veelvoud van de economische waarde.
Bij de S100 vind ik dus wel een compensatie op zijn plaats, maar als ik het moest betalen zou ik ze in de vuilbak gooien tegen een voucher.
Je denkt toch trouwens niet dat CEO's zo gehandicapt zijn met detailkennis dat ze geen knopen kunnen doorhakken?Sony en Olympus
Fotoseries
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht- ik denk dat ik reden heb om "vuil te spuien" : als je 2 types camera koopt van Canon, en beiden zitten met een fabrikagefout dan is het redelijk normaal dat je er niet tevreden over bent. Daarnaast moet Canon gewoon doen wat ze beloven, wat ze met de "herstelling" van de A70 gewoon niet hebben gedaan.
Het kan zijn dat jullie Canon spullen degelijk zijn, maar ik heb andere ervaringen. Ga jij een tweedehands S100 kopen, als je weet dat het ding alle ogenblikken een fout kan vertonen waardoor het onbruikbaar wordt ? Toen ik het ding kocht, wist ik dat in elk geval niet...
Er kan al eens iets kapot gaan.
Zelf heb ik daarvan nooit hinder ondervonden op reparatie-garantie-vlak. Ik snap dit eigenlijk niet goed.
Mijn tevredenheid over Canon is eigenlijk 100 %.
Ik heb ooit Nikon gehad en nooit iets mee voor gehad (D70,D200 een paar lenzen en een Coolpix L3) en nu anderhalf jaar met Olympus gewerkt en mij aan in het verdiepen ook.
Tevredenheid Olympus ook in orde.
Nu over de DSLR's van Olympus.
Voor Olympus is het tijdperk van de klassieke DSLR afgelopen.
Idd de laatste E5 wordt niet meer vervangen door een andere klasieke DSLR, en dat voelde ik al aankomen.
Das ook een heel wijze beslissing van Olympus vind ik.
Moet er dan een opvolger komen ?
Ik denk dat Olympus dit heel doordacht en bewust gedaan heeft.
De vervanger van de E5 is resoluut de OMD EM1 en dit wordt ook door Olympus zelf bevestigd.
Waar haal je het dat de functionaliteit niet hetzelfde is ???
Het enige probleem was dat CDAF van de systeemcamera's van Olympus te traag is.
Velen dachten dat de AF van de DSLR E5 sneller zou werken dan de nieuwe EM1.. maar tegendeel is al bewezen dat dit niet het geval is door de nieuwe PDAF sensor.
Bovendien is de EM1 voor een systeemcamera een vrij uit de kluiten gewassen camera met goede grip (groter dan een EM5) met mogelijkheid voor een vertical grip te monteren in geval je grotere 43 lenzen gebruikt.
Ja idd MMF-3 4/3-adapter is nodig. Toch geen probleem ? Indien je uitsluitend 43 lenzen gebruikt .. zoals bijvoorbeeld eigenaars die een overstap doen van hun E5 naar een EM1 dan laat je die adapter er toch gewoon permanent opstaan niet ?
De MMF-3 4/3-adapter dient toch maar gewoon voor de afstand te vergroten, contacten worden allemaal doorgegeven en de adapter is volledig stof-spatwater-dicht.
Volgens mij de perfecte oplossing voor diegenen die toch willen upgraden naar een nieuwe body en nog eens willen profiteren wat de nieuwe technische mogelijkheden zijn .. (voor diegenen die dat nodig hebben)
Ik vind dat Olympus hier perfect zijn oud cliënteel tegemoet komt met de OMD EM1.. of had je liever gehad dat ze er volledig mee stopten ?
Tussen al het Canon/Nikon geweld is het moeilijk te overleven met een E-reeks die toch maar heel matig verkocht.
De OLY systeemcamera's doen het veel beter en dat is ook het meeste publiek waar ze zich op richten maar toch met een knipoog naar de oudere gebruikers en das mooi.
Het zou eigenlijk heel dom zijn om nog de enige DSLR terug vervangen door een andere DSLR.
Die E5 ging toch al niet als broodjes over de toonbank.
Persoonlijk vind ik een APS of 43/DSLR nog weinig interessant en ik heb daarvoor mijn redenen.Last edited by Funcky; 5 oktober 2013, 00:19.Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L
Comment
-
- Als ik "huil" over die A70, gaat het wel over het weigeren van een herstelling door Canon ettelijke jaren geleden. Op dat ogenblik had Canon ook voor die camera een service-advisory die ze gewoon naast zich neer hebben gelegd. Een Spanjaard vindt dat misschien normaal, een nuchtere Belg heeft daar toch problemen mee. Ik hoop alleen maar dat het deze keer wat vlotter lukt, want eigenlijk heb ik er bitter weinig goeie hoop op...
- Ik dateer uit de tijd dat Olympus ook goedkopere DSLR's had (mijn eerste was bv. een E-500). Die klanten worden al jaren stiefmoederlijk behandeld : want goedkope body's hebben ze allang niet meer (of je moet een E-5 goedkoop vinden) en de AF van de vorige m4/3 camera met een 4/3 lens + adapter was gewoon huilen met de pet op. Ze brengen nu een eerste body uit waar het beter zou moeten lukken, maar die ook de AF snelheid van de E-5 niet haalt met 4/3 lenzen. Nochtans was die AF snelheid van de E-5 zowat HET argument waarmee het door Olympus gepromoot werd.
- Voor mij is het redelijk simpel : mijn E-30 gebruiken tot hij uit elkaar valt, en dan een Nikon kopen zeker... Want mijn vertrouwen in Canon en Olympus : daar schiet echt niet veel meer van over. Op dit ogenblik heb je dan nog het voordeel dat de beeldkwaliteit van Nikon op dit ogenblik beter is dan van Canon. Mijn Olympus spul kan dan ook in het huismuseum terechtkomen, bij de ooit dure en nuttige, doch nu waardeloze prullen...Groeten,
Polleke
Comment
Comment