Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Keuze Body Canon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Keuze Body Canon

Hele reactie getikt, vliegt mijn internet eruit ...

Wat ik nog weet : ja die eenden die uit de mist opvliegen zou ik "vangen", zekere weten (want heb zo al zwanen vast gelegd)! Hou van lichtspel en detailfotografie.
    Ik maak in de meeste situaties gebruik van het middenpunt en herkadreer mijn beeld dan, bij macro is dat veelal handmatig focussen of automatisch en dan overrulen om fine te tunen waar ik wil (macro heel vaak uit de hand).

De hele discutie is wel zeer intressant, de argumenten, de zienswijzen ... t'is kwestie van daaruit te halen wat voor mij primeert! Ik heb geen bezwaar tegen tweedehandsmateriaal (goede oorsprong en uit goede huizen) maar verkies nieuw als het even in de geldbeugel past.
    Nachtfotografie doe ik absoluut ook graag (is ook een vorm van lichtomstandigheid), bij mijn 60D ging ik niet over 800 Iso omdat ik daar al ruis begon te zien (nog acceptabel daar dus stop daar), ik compenseerde door lichtsterk glas in de strijd te gooien en met sluitertijd te spelen. Je leert maw omgaan met wat je hebt dus ook met de beperking. Het is nu bij de aankoop van iets nieuws zaak van uit te maken welke "tekortkoming" acceptabel is en me minst zal storen in wat mij het meeste ligt. En hier leer ik dus héél veel met jullie "overleg" waarvoor dank!!!!

Denk dat wijsheid één zou komen door 's een fullframetoestel te kunnen testen even met mijn eigen glaswerk om te zien wat FF met mijn glaswerk doet ... Veelal hoor je zeggen dat het FF lenzen zijn die op crop "vreemde afstand" geven, maar dat ik heb ik nooit zo ervaren misschien net omdat ik al jaren geen FF meer gehad heb (van in de analoge dagen). Weet dus eigenlijk van niet beter meer ...

Misschien dat ik 's ballonnetje moet oplaten in het SD-brugge groepje 's horen welke toestellen er daar aanwezig gaan zijn en 's heel lief kijken of ik 's zou mogen even "voelen" en "zien" hoe die zijn ... in combo met mijn bereik in lenzen bij voorkeur!

Ik heb nog wat "wensglas" in m'n wantendboekje staan ja, sigma 180 met OS en hun 120-300 2.8 met OS oa ... Tegelijk moet ik zeggen dat ik voor degelijke kwaliteit wel wil betalen, ik heb tenslotte ook voor de canon 70-200 2.8 is usm II betaald omdat de sigma 'r merkbaar achter bleef (al moet ik toegeven wel "streng" te zijn en voorkeur te houden voor beste mogelijke om later geen spijt te krijgen wat tot nu toe dus ook nog niet gebeurd is)! Body-gewijs is "beste" niet duurste maar beste voor wat ik nodig heb imo ...
    Last edited by Sonjabelgium; 22 september 2013, 13:20.
    Webstek in opbouw

Comment

Re: Keuze Body Canon

Bij nachtfotografie gaat de 6D alleszins stukken beter zijn dan de 70D. Als je ISO800 aanvaardbaar vindt op je 60D bij nachtfotografie, dan zal je ISO3200 waarschijnlijk ook aanvaardbaar vinden op de 6D bij nachtfotografie.
      550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

Working...
      X