Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

terug van weggeweest maar welke camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: terug van weggeweest maar welke camera

    begrijp het niet goed.
    op dpreview scoort de 600d 1% beter dan de nikon 5100

    op het net en hier op het forum raad iedereen de nikon d5100 aan
    Nikon D3100 18-55 VR lens
    http://www.flickr.com/photos/102305253@N04/
    https://www.facebook.com/groups/867440223266618/

    Comment


    • #32
      Re: terug van weggeweest maar welke camera

      Ga gewoon naar de winkel en pak de modellen in kwestie eens vast. Speel er wat mee en neem dan een beslissing. Al deze toestellen kunnen prachtige foto's maken.
      550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

      Comment


      • #33
        Re: terug van weggeweest maar welke camera

        Lens: Sigma 18-35 1.8!
        Beide zijn goede camera's, D5100 zou ik persoonlijk verkiezen.
        Een tweedehands D7000 is ook een uitstekende optie.

        Comment


        • #34
          Re: terug van weggeweest maar welke camera

          Oorspronkelijk geplaatst door Belgiumman Bekijk bericht
          begrijp het niet goed.
          op dpreview scoort de 600d 1% beter dan de nikon 5100

          op het net en hier op het forum raad iedereen de nikon d5100 aan
          Nou Je moet dat niet te zwaar nemen. Als het nu 10% scheelt, dan kun je je misschien zorgen gaan maken. Voor een goed vergelijk zou je de hele review moeten lezen en niet naar de procenten kijken. Je kunt ze onderling ook vergelijken.

          Qua beeldkwaliteit in fotografie zeggen ze dat de Nikon (veel) beter, bij film de Canon (iets) beter. Waar ik echter denk dat het hem in zit is in 'Ergonomics & handling' daar geeft DPreview de voorkeur voor de Canon. Dat is echter onzin. Want daar zijn altijd persoonlijke voorkeuren en gewenning mee gemoeid. Daar zal dat 1% verschil vandaan komen. Daar hoef je echter weinig waarde aan te hechten. Ik vind het sowieso wat vreemd om procenten aan een product te koppelen.

          Ik zou afgaan op je persoonlijke voorkeuren voor de keuze van het merk en dat kan van alles zijn beeldkwaliteit, prijs, bouwkwaliteit, bediening (wat jij ervan vindt niet iemand anders) etc.

          Ik zou wel in het hoofd houden dat wanneer het objectief het verpest, de beeldsensor er niks fatsoenlijks van kan bakken. Een kwalitatief goed objectief loont zeker meer dan de duurste camera die net in het budget past met een goedkoop zoomobjectief ervoor, alhoewel veel mensen net andersom redeneren.

          Comment


          • #35
            Re: terug van weggeweest maar welke camera

            Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
            lens: Sigma 18-35 1.8!
            Beide zijn goede camera's, d5100 zou ik persoonlijk verkiezen.
            Een tweedehands d7000 is ook een uitstekende optie.
            ze zal mij graag zien komen met die rekening van die lens
            Nikon D3100 18-55 VR lens
            http://www.flickr.com/photos/102305253@N04/
            https://www.facebook.com/groups/867440223266618/

            Comment


            • #36
              Re: terug van weggeweest maar welke camera

              Oorspronkelijk geplaatst door Belgiumman Bekijk bericht
              ze zal mij graag zien komen met die rekening van die lens
              Ik zou liever 1 keer het beste kopen dan eerst een gemiddelde lens, dan iets beter en dan pas het beste.
              Vraag aan verschillende fotografen eens wat ze zonde vonden om te kopen: de kitlens en andere goedkopere variabel diafragma lenzen.

              Comment


              • #37
                Re: terug van weggeweest maar welke camera

                Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
                Ik zou liever 1 keer het beste kopen dan eerst een gemiddelde lens, dan iets beter en dan pas het beste.
                Vraag aan verschillende fotografen eens wat ze zonde vonden om te kopen: de kitlens en andere goedkopere variabel diafragma lenzen.
                En toch kan een kitlens op een vrij compacte camera zoals de 70D heel erg handig zijn als je eens zonder al dat zwaar gedoe op stap wil, en toch nog de mogelijkheid wil om veel betere foto's te kunnen maken dan met een compactje.
                Ik heb daarvoor nu de 700D + kitlens, en daarmee heb ik nu al veel meer foto's gemaakt dan met de S90 die ik een paar jaar geleden speciaal had gekocht voor dat doel.
                Een 70D of een 700D maakt met de nieuwste kitlens veel betere foto's dan een compactje met een veel kleinere sensor.
                Op mijn website staat een reeksje van het "Bels lijntje", die foto's zijn gemaakt met de 700D + kitlens (tijdens een fietstochtje wil ik geen zware camera of lenzen meesleuren).
                Zolang de omstandigheden een beetje redelijk zijn is dat een heel goede combinatie, volgens mij deed de Canon 17-40 f4 L die ik vroeger op de 20D/40D gebruikte het niet echt beter.

                De oudere kitlensjes vond ik nooit echt goed, de EF-S 18-55 IS STM is wel goed.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #38
                  Re: terug van weggeweest maar welke camera

                  vandaag eens vlug se Saturn binnengewipt.
                  eens vergelijken van de canon 600d en de d5200 ( 5100 hadden ze niet )

                  kvond de 600d iets beter in de hand liggen, voelde iets robuuster aan alhoewel het gewicht en de afmetingen niet veel verschillen.
                  op de 600d zat wel een 18-135lens en op de d5100 een 18-55lens
                  Nikon D3100 18-55 VR lens
                  http://www.flickr.com/photos/102305253@N04/
                  https://www.facebook.com/groups/867440223266618/

                  Comment


                  • #39
                    Re: terug van weggeweest maar welke camera

                    Oorspronkelijk geplaatst door Belgiumman Bekijk bericht
                    vandaag eens vlug se Saturn binnengewipt.
                    eens vergelijken van de canon 600d en de d5200 ( 5100 hadden ze niet )

                    kvond de 600d iets beter in de hand liggen, voelde iets robuuster aan alhoewel het gewicht en de afmetingen niet veel verschillen.
                    op de 600d zat wel een 18-135lens en op de d5100 een 18-55lens
                    Was toen ik mijn camera kocht één van de hoofdredenen waarom ik voor Canon gekozen heb. Maar alle reeds vermelde camera's zijn goede toestellen. Een miskoop doen, zit er dus niet in.
                    550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

                    Comment


                    • #40
                      Re: terug van weggeweest maar welke camera

                      starten met een goedkopere body en VR lenzen is natuurlijk ook een optie..........zolang de foto's maar goed zijn http://www.kamera-express.be/product...-55-300mm-vr-/
                      Nikon D3100 18-55 VR lens
                      http://www.flickr.com/photos/102305253@N04/
                      https://www.facebook.com/groups/867440223266618/

                      Comment


                      • #41
                        Re: terug van weggeweest maar welke camera

                        Als je voor de kitlenzen gaat, dan is Canon optisch beter, althans wat de 18-55mm kitlens betreft (bron: Nikkor AF-S DX 18-55mm f/3.5-5.6G VR vs Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 STM IS). Hoe het met de optische prestaties van de nieuwe Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS STM zit, is nog niet geweten. Als het een Nikon wordt, dan zou ik de D3100 niet eens in overweging nemen omdat die qua sensor een stuk zwakker is dan de D3200 en de D5100. Dan is ineens het dynamisch bereik voordeel t.o.v. Canon weg.
                        550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

                        Comment


                        • #42
                          Re: terug van weggeweest maar welke camera

                          pfff op den duur.........

                          kben ook ondertussen de 2dehandsmarkt aan het doorzoeken.

                          als beginnende fotograaf.......moet men niet direct 500euro aan materiaal gaan uitgeven
                          Nikon D3100 18-55 VR lens
                          http://www.flickr.com/photos/102305253@N04/
                          https://www.facebook.com/groups/867440223266618/

                          Comment


                          • #43
                            Re: terug van weggeweest maar welke camera

                            Oorspronkelijk geplaatst door Belgiumman Bekijk bericht
                            starten met een goedkopere body en VR lenzen is natuurlijk ook een optie..........zolang de foto's maar goed zijn http://www.kamera-express.be/product...-55-300mm-vr-/
                            Als je optisch iets (heel) goeds wil voor weinig geld is er een mooie Tamron 17-50 f/2.8. Die is optisch gewoon fantastisch voor de prijs. Alleen een lawaaiige AF motor. Je zou ook kunnen beginnen met een 50mm f/1.8G. Dat is ook een fantastisch ding! Heb je geen zoom mogelijkheden maar haal je het optimale uit je beeldsensor.
                            Samen met een D3200 kom je dan ongeveer op de prijs waar je nu zit te kijken bij allebei de opties.

                            Comment


                            • #44
                              Re: terug van weggeweest maar welke camera

                              Voor een ander beslissen is altijd moeilijk, is ook wat je tegenkomt , ik werk altijd met nikon heb nu al tijdje een D300, maar onlangs kocht ik me een olympus pen, met verwisselbare lenzen en ben daar zo in de ban van, dat ik mijn nikon maar weinig meer gebruik , prestaties zijn zogoed, als beter,ik werk met een ED 14-42mm F/3.5-5.6 en een ED-M 45mm F/1.8, ze hebben 25 objectieven beschikbaar, waaronder een 300mm 2.8 , die meer dan 8000 euro kost dus zal wel kwaliteit zijn , alhoewel ze dat niet alle dagen verkopen
                              Last edited by koen1950; 25 september 2013, 13:59.

                              Comment


                              • #45
                                Re: terug van weggeweest maar welke camera

                                Oorspronkelijk geplaatst door Belgiumman Bekijk bericht
                                tot enkele jaren geleden eigenaar geweest van een Olympus e500
                                prachtige momenten ermee beleefd tot hij in de kast geraakte en daarna verkocht aan nichtje

                                nu de kriebels terug komen, welke camera?

                                twijfel tussen Canon 1100D, 100D, 600D of de 700D

                                gistern een brochure gaan halen in speciaalzaak en die raadde mij de 100D af omdat alles is ingesteld en dat de gebruiker blijkbaar geen instelmogelijkheden heeft.

                                Ik ben wel wel van plan om een volledige kit te kopen: body, lens + zoomlens
                                Van tweedehands ben ik wat bang alhoewel dit wat vriendelijker zou zijn voor de beurs
                                Je kan gerust bij Olympus blijven.
                                De laatste generatie Systeemcamera's overtreffen de Canon's in beeldkwaliteit, zowel kwa kleurdiepte, DR en high iso.
                                Zelfs een Goedkope EPM2 heeft betere beeldkwaliteit.
                                Tenzij je elke dag professioneel bezig bent en je fototoestel het hard te verduren heeft en Sportfotografie je ding is dan is een reflexcamera nog een aangewezen toestel maar daar vallen modellen als de 1100D en XXDD toestellen ook uit.
                                Ik zie nog maar heel weinig redenen om voor een reflexcamera te gaan.

                                Ik heb zelf altijd Canon gehad dus ik kan goed vergelijken.
                                Nu heb ik nog altijd een 5D2 in het bezit die ik alleen nog gebruik voor specifieke doeleinden.
                                Daarnaast werk ik met een Olympus OMD en met 12 2.0, 60 2.8 macro, 45 1.8, 45 1.8, Fish-eye Samyang en een 14-150 4-5.6.
                                Als 2e body heb ik nog een EPL3 en dat alles past perfect in een kleine tas.

                                Persoonlijk zou ik van M43 niet meer terugwillen naar een APS DSLR. Dat is gewoon een stap terug voor mij op gebied van grootte, gewicht, beeldkwaliteit en handelbaarheid.

                                Bovendien heb je (net zoals een DSLR) massa's lenzen in het aanbod.
                                Oude OM lenzen kan je gerust gebruiken, uiteraard manueel.
                                Wat dat manueel werken betreft is dat een heel stuk handiger dan een DSLR.

                                Er is ook nog een topmodel van Olympus "de OMD EM1" die het toelaat om met een CDAF_PDAF de Four Thirds lenzen te gebruiken met een redelijk snelle AF. (niet verwarren met Micro Four Thirds)
                                Van die Four Thirds lenzen daar zitten een paar excellente tussen, idd met behoorlijk prijskaartje.
                                Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                                Comment

                                Working...
                                X