Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

DSC-WX300, geen fotoformaat van 10X15 ???, kan ik mijn oude batterij's en oplader geb

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• DSC-WX300, geen fotoformaat van 10X15 ???, kan ik mijn oude batterij's en oplader geb

is het waar dat de DSC-WX300 geen fotoformaat van 10X15 kan maken?
    ik laat mijn foto's maken via de digitale weg
    als u batterij leeg is moet je de fototoestel opladen, dus kan ik dan geen reserve batterij's gebruiken?
    ook niet die van mijn oude sony H70?
    bestaat er nu echt geen perfecte camera????

Re: DSC-WX300, geen fotoformaat van 10X15 ???, kan ik mijn oude batterij's en oplader

Voor zover ik met even googlen kan zien is dit een 4/3 camera, 10/15 is 3/2 je zal dus twee witte randen op dat formaat of een 4/3 formaat moeten afprinten of de foto's moeten aansnijden als je persé 10/15 wil afdrukken. Als je dan weer 18/24 afdrukt komt het formaat weer uit :-)
    Als ik het goed heb kan je bij de meeste centrales een aangepast formaat kiezen dat of 10 breed en lengte aangepast of 15 lang en breedte aangepast is.

Of de batterij van je oude H70 past kan ik niet zien maar je kan ze wel vervangen, dus in geval van nood kan je een tweede batterij bijkopen.

Je kan niet alles hebben in het leven hé. Mijn dsrl maakt geen 4/3 foto's tenzij ik ze aansnijd.
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Re: DSC-WX300, geen fotoformaat van 10X15 ???, kan ik mijn oude batterij's en oplader

Beste stimi01,

Qua beeldverhouding zit je juist, enkel 16:9 of 4:3 beschikbaar. Maar de afdrukcentrales hebben zowat elk formaat in huis zodat ook jouw foto's probleemloos kunnen afgedrukt kunnen worden.
      Wil je toch per sé 15x10, dan zal je je foto's naar dat formaat moeten brengen in bewerkingssoftware of tevreden zijn met witte randjes.

De batterijen van Sony ... Qua model veranderen ze nogal eens maar ik heb hier al wel 3 Sony camera's die met hetzelfde batterijtype werken (RX100, DSC-HX300 en de ActioncamAS15).
      Een ouder type batterij zal je dus niet kunnen "hergebruiken".

Maar uiteraard kan je meer dan 1 batterij gebruiken ...
      Je batterij laadt op als je ze in de camera oplaadt via de adapter.
      Neem gewoon de ene batterij eruit en steek de andere er in om op te laden. Toch héél eenvoudig?
      En als dat je niet bevalt, dan koop je toch gewoon een externe universele Li-ion batterijlader (heb ik ook gedaan).

En de huidige Sony camera's zijn niet perfect, maar ze komen wel dicht in de buurt ...
      Veel plezier met je (bijna perfecte) camera

Jaja
      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Working...
      X