Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Camera voor productfotografie van schoenen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Camera voor productfotografie van schoenen

    De onscherpte komt door de diffractie van de lens dat vergroot met een kleiner diffragma (groter getal).
    Probeer eens te werken op f/8 of f/11, je resultaten zullen veel scherper zijn!
    Ook zou ik proberen je lens te gebruiken op 40-55mm om zo veel mogelijk vervorming tegen te gaan.
    Persoonlijk zou ik werken op iso 200 of 400 als het gebruikt moet worden op een website (en niet een zeer grote afdruk).
    Hierdoor zal je een snellere sluitertijd hebben en dus minder lang wachten tussen elk shot en je zal minder last hebben van je waarschijnlijk niet al te goede statief (een slecht statief zal je nog steeds bewegingsonscherpte geven bij een trage sluitertijd).
    Ik zou proberen iets te verkrijgen rond f/8, 1/50, 50mm, iso 200-400. Je resultaat zal waarschijnlijk beter zijn.

    Comment


    • #17
      Re: Camera voor productfotografie van schoenen

      Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
      De onscherpte komt door de diffractie van de lens dat vergroot met een kleiner diffragma (groter getal).
      Probeer eens te werken op f/8 of f/11, je resultaten zullen veel scherper zijn!
      Ook zou ik proberen je lens te gebruiken op 40-55mm om zo veel mogelijk vervorming tegen te gaan.
      Persoonlijk zou ik werken op iso 200 of 400 als het gebruikt moet worden op een website (en niet een zeer grote afdruk).
      Hierdoor zal je een snellere sluitertijd hebben en dus minder lang wachten tussen elk shot en je zal minder last hebben van je waarschijnlijk niet al te goede statief (een slecht statief zal je nog steeds bewegingsonscherpte geven bij een trage sluitertijd).
      Ik zou proberen iets te verkrijgen rond f/8, 1/50, 50mm, iso 200-400. Je resultaat zal waarschijnlijk beter zijn.
      Bedankt voor de tips! Ik heb een aantal nieuwe pogingen gedaan, met dit als beste resultaat (f/8, 1/50, 48mm, iso 200):

      Ik vind hem al een stuk beter. Als ik hem nog scherper wil krijgen, kies ik best voor een ander (macro)objectief?

      En dit was dus zwart op wit, kleur juist weergeven is nog veel moeilijker merk ik. Ik ga dat artikeltje in de vraagbaak over witbalans eens lezen en proberen het goed te krijgen.

      Nog één vraagje, hoe komt het eigenlijk dat er op 50 mm veel minder vervorming is? Is hier een regeltje voor om dit te bepalen afhankelijk van het bereik van je lens?
      Last edited by Elements; 1 oktober 2013, 10:35.

      Comment

      Working...
      X