Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 6D probleem foto konijnenberg. Iemand meegemaakt.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 6D probleem foto konijnenberg. Iemand meegemaakt.

Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
    Meestal weet ik nog waar ik geweest ben ..
    Uiteraard weet je dat, maar andere mensen (bezoekers van je site bvb) niet. Ik hoef ook niet zo nodig GPS in mijn camera, maar tegenwoordig wordt dat blijkbaar een standaard gimmick.
    David Leemans
    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
      .......... blijkbaar een standaard gimmick.
      en dat is het.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door preempascal Bekijk bericht
        Vandaag kwam mijn nieuw canon 6D binnen van foto konijnenberg. Wauw dacht ik. Haal hem uit de doos. Alles ziet er goed uit. Wanneer ik de batterij in stop .... NIETS. Ok misschien is de batterij leeg als hij vanuit de fabriek komt??? Dus laad ik hem op in de meegeleverde lader. Led lichtje blijft continue heel vlug rood flikkeren. Raar zou ik zeggen. Na 4 uur blijft dit lichtje nog altijd rood flikkeren. Niet normaal volgens mij. Stop die terug in mijn nieuwe 6D. Niets te zien op de indicator boven. Laat staan dat hij een foto zou kunnen nemen.
        Iemand dit al meegemaakt. Dacht dat ik goed zat bij konijnenberg ????
        Identiek hetzelfde meegemaakt met 2 nieuwe Canon LP-E6 batterijen van mijn 5DIII (de meegeleverde en een extra bijgekochte) : onmogelijk om de batterij op te laden (ze waren wel niet leeg bij aankoop en mijn toestel werkte ook wel), enkel snel & rood flikkeren van de LED op de lader.
        Heeft natuurlijk niets met Konijnenberg te maken (mijn materiaal kwam trouwens van een andere winkel).

Waar het wél mee te maken heeft is een slecht contact tussen batterij en lader, maar dan wel van de verzilverde "info"-contacten, niet van de koperen "laad"-contacten.
        De verzilverde contacten heb ik zeer lichtjes geschuurd (met een glasvezel gom Steadtler Mars-Fibrasor) waardoor ze minder glanzend waren. Probleem opgelost ! Beide batterijen werken nu perfect.
        Vermoedelijk zijn deze contacten bij de productie iets te goed behandeld tegen corrosie waardoor ze minder goed geleiden en dus slecht contact geven.
        Het kan best zijn dat jouw toestel ook niet wilde opstarten bij slecht "info"-contact met de batterijchip, of dat er bij mij toch voldoende contact was om de camera te laten werken maar onvoldoende om de lader te laten werken.

Als iemand dat dus nog voor zou hebben : deze contacten lichtjes bijschuren is de oplossing.
        Master the craft, and the art will follow.
        Canon 5DMkIII & 7DMkII & wat glas voor veraf en héél kortbij
        http://www.retina-natuurfotografie.be | Flickr | 500px | jAlbum

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          wat is het nut van zo,n GPS functie.
          grt,bouk.
          Voor mij een overbodig ding. Ik heb er al wel mee gspeeld aan zee. Om te weten of we achter de duinen boven of onder de zeespiegel stonden, tot ik las dat de bepaling van de hoogte minder betrouwbaar was. En inderdaad, op dezelfde locatie geeft hij een verschil van 3 meter. Voor het overige staat de functie UIT.

Comment

Ben geen konijn fan maar dit is toch hun schuld niet....
            D800 en een goed glasservies

Comment

Fotokonijnenberg kan er inderdaad niets aan doen dat er een defecte accu in de verpakking steekt.
              Daarom is de titel van dit topic wel bijzonder slecht gekozen, want iemand die het niet doorleest denkt dat het de schuld is van Fotokonijnenberg.

Ik zou graag weten wat de topicstarter zelf ondernomen heeft (Fotokonijnenberg gecontacteerd??) en of het probleem ondertussen is opgelost.
              Ik ben er zeker van dat ze bij Fotokonijnenberg zo snel mogelijk voor een oplossing van het probleem zorgen.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

Comment

Nog even dit, de accu van mijn 1DX lijkt ook defect te zijn.
                Bij de accu-info wordt er aanbevolen om een calibratie uit te voeren in de lader.
                Als ik dat doe, dan beginnen alle ledjes na een tijdje rood/groen te knipperen.
                Volgens de gebruiksaanwijzing moet ik dan de verkoper of een Canon service center contacteren.
                Ik heb net een mailtje gestuurd naar de verkoper, hopelijk krijg ik er een nieuwe accu voor in de plaats, want deze is net een half jaar oud.
                Ik heb nog een 5 jaar oude accu van de 1D MKIII, en die werkt nog steeds prima, als die LP-E4N van de 1DX nu al defect is, dan is dat abnormaal snel.
                Tot nu toe heb ik nog nooit een defecte camera-accu gehad, behalve de accu die eerst bij de 1D MKIII geleverd was, die was al defect bij aankoop.
                BD0338BE

Comment

Inderdaad intussen opgelost. Was effectief de oorzaak. Zoals DominiekC poste. Heb het contact van de lader eventjes met mijn nagel aangewreven en het werkt (had geen schuurpapier bij ;-) ) . Batterijen laden op. THX voor alle nuttige informatie op BD!!!
                  Last edited by preempascal; 11 september 2013, 21:04.

Comment

Ik heb een mailtje gekregen van Fotokonijnenberg dat ik de accu mag binnen brengen "ter reparatie", ik weet niet of ze die uit elkaar halen, maar ze zullen die bij een Canon reparatiedienst wel kunnen testen om te controleren wat er aan mankeert.
                    Gelukkig heb ik van de 1D MKIII de reserve accu bijgehouden zodat ik de camera kan blijven gebruiken.
                    De contactjes van die LP-E4N kan je niet reinigen (je kan er niet bij).
                    Last edited by Black B@ndit; 12 september 2013, 17:20.
                    BD0338BE

Comment

GPS vind ik een iets overbodige functie. Het vreet gewoon batterijen (niet alleen op fototoestellen, maar ook op smartphones) en meestal weet je zelf nog wel heel erg goed waar je bent geweest. Dus om achteraf via batch alle foto's tegelijk een locatie toe te kennen via software is een werkje van 2 minuten...
                      Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                        GPS vind ik een iets overbodige functie. Het vreet gewoon batterijen (niet alleen op fototoestellen, maar ook op smartphones) en meestal weet je zelf nog wel heel erg goed waar je bent geweest. Dus om achteraf via batch alle foto's tegelijk een locatie toe te kennen via software is een werkje van 2 minuten...
                        Het hangt af wat je fotografeert. Wanneer ik in een natuurgebied bezig ben (macro) wil ik de precieze locatie later weer terug kunnen vinden: dat kun je niet aan de foto zien. Wel met GPS tot op een meter nauwkeurig en in dat geval gebruik ik voor één foto ter plaatse de GPS modulen waarna hij weer losgekoppeld wordt omdat deze inderdaad je accu leegzuigt. Voor andere foto's kun je evengoed op de PC met software de coördinaten toevoegen.

Comment

Er bestaan ook losse GPS ontvangertjes die je in je broekzak kunt steken.
                          Met software kun je zo een hele reeks foto's achteraf van GPS coördinaten voorzien (vereiste is natuurlijk wel dat de klok van je fototoestel correct ingesteld is).
                          Greetz Geert.
                          Canon gerief...

Comment

Koop dan gewoon een extra batterij hé
                            flikker : http://www.flickr.com/photos/59051145@N07/

Comment

Ondertussen heeft Konijnenberg toch weer wat negatieve reclame gekregen.
                              Wees toch een beetje voorzichtig wat je hier neerschrijft. De verkoper is niet altijd de schuld van mankementen.
                              Ik koop geregeld bij Konijnenberg. Soms zijn er wel tien klanten voor mij, dus aan cliënteel geen gebrek. En voor iedereen wordt tijd genomen die de klant nodig heeft.
                              Ze zijn niet de goedkoopste, maar ik ga er voor de correcte service. (ik heb vier jaar fotografie gestudeerd, dus mij maken ze me niet veel wijs, en die indruk heb ik ook nog nooit gehad)
                              Ray
                              Canon EOS 5D MIV
                              https://www.flickr.com/photos/valloray/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Valloray Bekijk bericht
                                Ondertussen heeft Konijnenberg toch weer wat negatieve reclame gekregen.
                                Wees toch een beetje voorzichtig wat je hier neerschrijft. De verkoper is niet altijd de schuld van mankementen.
                                Ik koop geregeld bij Konijnenberg. Soms zijn er wel tien klanten voor mij, dus aan cliënteel geen gebrek. En voor iedereen wordt tijd genomen die de klant nodig heeft.
                                Ze zijn niet de goedkoopste, maar ik ga er voor de correcte service. (ik heb vier jaar fotografie gestudeerd, dus mij maken ze me niet veel wijs, en die indruk heb ik ook nog nooit gehad)
                                Ray
                                Een klant veel wijs maken daar zijn hun dozenschuivers de laatste jaren niet meer toe in staat: http://forum.belgiumdigital.com/f9/s...rg-454220.html

Comment

Working...
                                X