Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

advies absolute beginner

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: advies absolute beginner

Oorspronkelijk geplaatst door Jbx Bekijk bericht
    wat vinden jullie een correcte prijs voor dit ?

Canon EOS 450D, met zoom 18-55 mm, en UV-lens, batterij, lader, 4500 opnames

is 230 eur een correcte vraagprijs ?
    150 is zat voor dat ding.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
      waarom raad jij eigelijk geen Nikon toestellen aan, maar wel een 50D?
      Om dat ik een beetje in de tegenaanval ga . (er is een reeksje NIKON toestellen reeds vernoemd)
      EN , omdat ik eerder in dit topic ook al gezegd heb dat er geen slechte toestellen zijn...
      EN , omdat ik van NIKON niet veel afweet .
      Ik sta open voor ieders keuze en zal nooit iemands toestel afbreken ...
      De ts had al een voorkeur voor een merk en type en dat werd al direct teniet gedaan ...
      grts Peter
      BD1754BE / Body & glass

Comment

Ik denk dat het vrij duidelijk is dat TS totaal niet weet wat hij wil behalve dat het een Canon moet zijn. Je kan je afvragen of het wel zinvol is om raad te geven in dit geval, aangezien vraagstelling zijn werkelijke behoefte niet afdekt.
        Nikon D90 - Nikkor 18-105mm f3.5-5.6 - Sigma 70-300mm f4-5.6 - Statief König KN-Tripod60 - Statief König KN-Tripod17

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Streamerke Bekijk bericht
          Ik denk dat het vrij duidelijk is dat TS totaal niet weet wat hij wil behalve dat het een Canon moet zijn....
          en wil een eerste spiegelreflex aankopen omdat ik een cursus fotografie gestart ben.
          ---
          das toch duideljk.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Met wat er als info gegeven heeft, zou ik bv. aan dit denken :

40d (14000 clicks) + 17-85 + extra batterij voor €300.

En hier nog zo eentje :

Dan nog een tweedehands flitser erbij, en je bent vertrokken.

Koop in elk geval tweedehands.
            Last edited by K-2; 6 september 2013, 14:54.
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Het eniger zinnige wat ik kan vertellen ga eens naar een Saturn of een mediamarkt en neem de camera`s in je hand en kijk welke het lekkerste in de hand ligt en of de knoppen voor jouw op de juiste plaats zitten en ga daarna pas naar het merk kijken.

Als een camera niet lekker in de hand ligt ga je hem niet gebruiken.

Comment

hier zit vast wel een leuke combinatie tussen:

grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jessey Bekijk bericht
                  Het eniger zinnige wat ik kan vertellen ga eens naar een Saturn of een mediamarkt en neem de camera`s in je hand en kijk welke het lekkerste in de hand ligt en of de knoppen voor jouw op de juiste plaats zitten en ga daarna pas naar het merk kijken.

Tot op zekere hoogte mee eens, maar toch niet helemaal hoor :-).

Wie nieuw start met een toestel, past zich vanzelf aan aan waar de knoppen staan.
                  't Is pas als je iets gewoon bent, dat de rest de knoppen fout heeft staan.

Goed in de hand liggen, hangt vooral af van grootte van het toestel, meer specifiek de grip. Niet van het merk wat mij betreft.
                  Vandaar dat ik een 40d voorstelde ipv een kleiner modelletje.
                  Maar om te zien welk formaat men het handigste vindt, is een e.e.a. vast nemen inderdaad geen foute stap.
                  "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jessey Bekijk bericht

Ga naar een degelijke en betrouwbaar huis (artencraft bvb) en doe je verhaal. Die mensen zullen je op het juiste spoor zetten, zonder verplichting. Indien je gevonden hebt wat je zoekt, dan krijg je daar ook nog de beste prijs.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                      Ga naar een degelijke en betrouwbaar huis (artencraft bvb) en doe je verhaal. Die mensen zullen je op het juiste spoor zetten, zonder verplichting. Indien je gevonden hebt wat je zoekt, dan krijg je daar ook nog de beste prijs.
                      Geweldige tip als je bv in noordholland woont.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stefan.d Bekijk bericht
                        Geweldige tip als je bv in noordholland woont.
                        Inderdaad een geweldige tip, ook voor iemand van noordholland.
                        En de TS is van Aalst.

Comment

Ik kwam van een compact canon powershot s40 vandaan.

Ik ging eerst kijken naar de canon 300d aangezien ik deze tip ook had gekregen toch maar verschillende de dslr ter hand genomen en kwam toen uit op een nikon d70. Die voelde mij het prettigste in de hand en dat heeft mede mijn keuze bepaalt.

Vriendelijke groet, jessey

Comment

Working...
                          X