hallo,
heb een raar fenomeen,
eerst wat gegevens:
mijn toestel Sony A550, lens kitlens 18-55 (3.5-6.5)
omschrijving
als ik foto's neem van neem nu een stil object (voorwerp) heb ik steeds een onscherpte in mijn beeld.
ook al neem ik de foto op stafief en met afstandsbediening (om bewegingsonscherpte uit te sluiten)
ik heb geprobeerd met AF-S, AF-A en zelfs AF-C, en ook met de verschillende scherpstelpunten instelling.
het lijkt steeds over dezelfde zone, onderste kwart van het beeld te gaan.
wanneer ik op manuele focus werk, is het voor een groot deel opgelost, maar niet compleet.
ik kan indien gewenst wat voorbeelden posten.
zijn er mensen die hetzelfde ervaren? is mijn toestel defect? of ligt het gewoon aan het toestel? of aan mij?
graag advies...
heb een raar fenomeen,
eerst wat gegevens:
mijn toestel Sony A550, lens kitlens 18-55 (3.5-6.5)
omschrijving
als ik foto's neem van neem nu een stil object (voorwerp) heb ik steeds een onscherpte in mijn beeld.
ook al neem ik de foto op stafief en met afstandsbediening (om bewegingsonscherpte uit te sluiten)
ik heb geprobeerd met AF-S, AF-A en zelfs AF-C, en ook met de verschillende scherpstelpunten instelling.
het lijkt steeds over dezelfde zone, onderste kwart van het beeld te gaan.
wanneer ik op manuele focus werk, is het voor een groot deel opgelost, maar niet compleet.
ik kan indien gewenst wat voorbeelden posten.
zijn er mensen die hetzelfde ervaren? is mijn toestel defect? of ligt het gewoon aan het toestel? of aan mij?
graag advies...
Comment