Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 7D mark II...

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 7D mark II...

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
    Die berekening wil ik graag eens op papier uitgeschreven zien ...
    Tav wil weten hoeveel Mp een FF camera moet hebben om eenzelfde pixeldichtheid te bekomen t.o.v. zijn crop camera.
    Indien hij een 16Mp camera heeft met een cropfactor van 1.3 => 16 x 1.3² = 27.05Mp voor de FF.

Wanneer je dan met beide camera's een foto neemt op dezelfde afstand van het onderwerp en met dezelfde brandpuntsafstand, dan zal de 100% crop van beide camera's even groot zijn.
    Last edited by StevenVB; 13 september 2013, 22:22.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door StevenVB Bekijk bericht
      Tav wil weten hoeveel Mp een FF camera moet hebben om eenzelfde pixeldichtheid te bekomen t.o.v. zijn crop camera.
      Indien hij een 16Mp camera heeft met een cropfactor van 1.3 => 16 x 1.3² = 27.05Mp voor de FF.

Wanneer je dan met beide camera's een foto neemt op dezelde afstand van het onderwerp en met dezelfde brandpuntsafstand, dan zal de 100% crop van beide camera's even groot zijn.
      bedankt steven, kort en bondig

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door StevenVB Bekijk bericht
        ...
        Wanneer je dan met beide camera's een foto neemt op dezelfde afstand van het onderwerp en met dezelfde brandpuntsafstand, dan zal de 100% crop van beide camera's even groot zijn.
        definieer

1) zelfde brandpuntsafstand
        2) 100% crop ...

edit: annuleer .. ik zie wat je bedoelt ..
        Last edited by Guest41; 13 september 2013, 23:48.

Comment

En eindelijk is ie er dan ..... Te bekijken EN te betasten op de photokina .....

http://www.canonrumors.com/tag/eos-7d-mark-ii/
          grts Peter
          BD1754BE / Body & glass

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
            Je moet ook weten dat je eigelijk een 300f/4 kan gebruiken op een fullframe ipv een 70-200 op een crop, dan pas zal je hetzelfde beeld krijgen (met nog steeds beter IQ voor de fullframe, maar op een 10x15 zal je hetzelfde beeld krijgen)
            Ik kan je zeggen dat ik toch verschil zie in IQ tussen crop en fullframe, bij gebruik van dezelfde lens. Zelfs bij foto's die ik op Facebook plaats.
            De kleuren zijn veel mooier, meer contrast, scherper.
            Zal onder andere wel komen door :
            - grotere kleuren diepte
            - hoger dynamisch bereik
            - image sensors, hoe groter hoe meer informatie ze registreren (kleur, contrast, ...) dus hoe beter de kwaliteit.
            Canon Eos 5D mkIV & 7D / EF 16-35 2.8L USM II / EF 24-70 2.8L USM II / EF 70-200 4L IS USM / EX-RT 600 & 430EX II | Sigma 50 1.4 DG HSM Art / 150-600 5-6.3 DG OS HSM Sports | Elinchrome d-lite 2&4 | PocketWizards MiniTT1 & FlexTT5 | Sekonic L-758DR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dmeerpa Bekijk bericht
              Ik kan je zeggen dat ik toch verschil zie in IQ tussen crop en fullframe, bij gebruik van dezelfde lens. Zelfs bij foto's die ik op Facebook plaats.
              De kleuren zijn veel mooier, meer contrast, scherper.
              Zal onder andere wel komen door :
              - grotere kleuren diepte
              - hoger dynamisch bereik
              - image sensors, hoe groter hoe meer informatie ze registreren (kleur, contrast, ...) dus hoe beter de kwaliteit.
              Je reageert op iemand die al lang gebanned is (plus dit is een topic dat terug uit de oude doos gehaald is).
              550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
                Je reageert op iemand die al lang gebanned is (plus dit is een topic dat terug uit de oude doos gehaald is).
                Mea culpa

Moderator Note: Klassiek probleem bij BD. Ik ga deze topic sluiten, want intussen is er veel meer nieuws bekend over de 7DMkII en is er een nieuwe topic gestart: http://forum.belgiumdigital.com/f9/f...ii-496814.html
                Last edited by LesC; 17 september 2014, 08:30.
                Canon Eos 5D mkIV & 7D / EF 16-35 2.8L USM II / EF 24-70 2.8L USM II / EF 70-200 4L IS USM / EX-RT 600 & 430EX II | Sigma 50 1.4 DG HSM Art / 150-600 5-6.3 DG OS HSM Sports | Elinchrome d-lite 2&4 | PocketWizards MiniTT1 & FlexTT5 | Sekonic L-758DR

Comment

Working...
                X