Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D600 of D800

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nikon D600 of D800

    Ik zit met dezelfde vraag.
    Dit weekend is mijn toestel gevallen en is mijn breedhoek (10-20mm) stuk.
    Nu was ik er al een tijd over aan het twijfelen een full frame te kopen.
    Ik dacht dit is het ideale moment dan koop ik een nieuwe breedhoek voor full frame.
    Zo kwam ik ook bij de vraag D600 - D800?

    De meeste reviews die ik vind geven wel aan dat de D600 quasi evengoed is.
    Maar dit blijkt niet uit deze draad. Of heb ik het mis?
    Mijn andere lenzen zijn:
    - Sigma 120-300mm f4
    - sigma 150mm f 2.8
    - nikkor 50mm
    - Tamron 28-70mm f 2.8 (zou ik verkopen)
    - breedhoek ?

    Wat denken jullie?

    Alvast bedankt,
    Sam
    www.samdetaey.be

    Comment


    • #17
      Re: Nikon D600 of D800

      @Felix: Koop eerst goede lenzen voor je op FF overschakelt. Een full frame zonder goede lenzen is pure geldverspilling. Die nieuwe D7100 zal niet spectaculair beter zijn dan jouw D7000. Jouw 18-300 is in ieder geval niet geschikt voor FF.

      Waarom ben je niet tevreden van je D7000?

      Comment


      • #18
        Re: Nikon D600 of D800

        Waarom ben je niet tevreden van je D7000?
        Heb ik nooit over gehad dat in niet tevreden was van de D7000.

        Vraag was D600 of D800 en aan de reacties te oordelen viel voor mij de D800 af omwille van de lenzen die ik nu heb. Positieve reacties dus gekregen waar ik veel baat mee had
        Dus kon ik nog naar de D600 of de D7100. Deze tegenover elkaar overwogen en tests op internet gelezen en genoeg gevonden over stof in de D600 en de positieve testen van de D7100
        hebben de doorslag gegeven om de D7100 er bij te nemen. In feite komt de D7100 beter uit voor me lenzen dan de D600.
        Nu kan me vrouw mee met de D7000 en de 7100 voor mij of omgekeerd.

        Ondertussen al veel getest en de resultaten zijn zeer goed en er is degelijk een groot verschil tussen de D7000 en D7100 op alle gebied. Veel meer mogelijkheden en een goed afgewerkt toestel.

        Gr, Daniel.

        Comment


        • #19
          Re: Nikon D600 of D800

          Ik heb zelf een d600 en ben vrij tevreden van het toestel (naast het feit dat die erg gevoelig is voor stof op de sensor).
          Hiervoor had ik een d5100 (zelfde sensor als d7000), eigenlijk is de d600 een beginnersfullframe, misschien beter doorsparen naar een d800.
          Sowieso denk ik niet dat je iets verkeerd doet met te kiezen voor de d600, maar de d800 is het echte werk.
          Misschien eens kijken om tweedehands eentje te kunnen kopen...

          Comment


          • #20
            Re: Nikon D600 of D800

            Je moet wel een correcte beslissing nemen.
            1) Ofwel ga je voor FF en dat betekent dat je een volledige lenzenruil gaat uitvoeren
            2) Ofwel beslis je bij crop-camera's te blijven en dan ben je met DX-materiaal ten goede huize.
            MAAR. Wat de toekomst gaat brengen is koffiedik kijken en daar druf ik geen uitsluitsel over doen.
            Bedenk wel, dat indien je nu FF wil gaan , maar je de glasbak niet direct ziet te vervangen dat dit binnen 3 jaar ook nog zo zal zijn.

            Een FF gebruiken met pure DX-lenzen is pure overkill in aankoop. Je DX-lenzen verantwoorden nooit de aankoop van een FF hoeveel en/of hoezeer men dat toch als argument zou willen gebruiken. Dit heeft gewoon met de bouw van de lens te maken. DX-lenzen zijn NIET geschikt voor gebruik op een FF. EN ja ik weet het wel, FF-camera's passen zich dan aan en je zakt automatisch in het aantal pixel zodat de lens acceptabel wordt. Maar wees nu eerlijk. Is dat de bedoeling van een FF-aankoop ? Neen, neen, neen.

            Dus, je overstap naar een D600 of D800 met in het achterhoofd bij DX te blijven is even krankzinnig als te opteren voor een twintigtonner waar je amper van in de keuken naar het tuinhuis rijdt met de keukenafval.
            Als je DX-minded bent en daar bij wil blijven, doen, maar dan kies je beter voor een ander toestel. Binnen hier en twee jaar zullen zeker nog meer geschikte toestellen op de markt komen en voor DX, en voor FF of uiteindelijk voor allebei.
            Last edited by Wim.Vanmaele; 4 september 2013, 07:22.
            https://www.fotospotter.be
            Je suis content d’être heureux

            Comment

            Working...
            X