Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony RX-100 II (of M2)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sony RX-100 II (of M2)

Beste dank .. bestelling is geplaatst

Comment

bump
      Voor wie het nog mocht interesseren
      reviews/sony-cybershot-dsc-rx100-m2

niet dat er voor de "ernstige zoeker" veel nieuws in staat maar het helpt ...

Comment

Ik heb de RX100 al een paar keer kunnen gebruiken en het lijkt mij dat op 1.8 de lens matig is.
        Contrast is minder, Scherpte ok, maar CA's lijken mij vrij hoog.
        Maar ik heb de camera niet in het bezit en wil mij daar verder niet over uitlaten.
        Ik ben wel benieuwd naar de mening van de gebruikers van de RX 100(II) hieromtrent ?
        Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

Comment

Ik heb nog nooit ca gezien, niet bij de rx100 of de mkII. Ik werk wel in jog, waarschijnlijk filterd de camera de foutjes eruit. Hetzelfde met contrast, geen issues mee.
          Ik veronderstel wel dat je in raw fotografeert?
          Anders eens een vergelijk maken met een andere rx100?
          Want ook op het internet lijken het me geen veel voorkomende klacht te zijn?

Comment

Ik heb juist een 90 tal fotos gemaakt (met de M2) van mijn pas geboren kleindochter, binnenskamers (ziekenhuis, materniteit), vanuit alle onmogelijke hoeken en bewust zonder flash en ik zie enkel schitterende fotos zonder de minste CA ... (en het was kiekjes nemen want voor veel "compositie" was er geen tijd, per slot van rekening was het een familie"geneugte" en geen fotoshoot ... ergo, het moest snel gaan!)
            wat de invloed kan zijn van een f1.8 op het contrast dat moet men mij eens, onderbouwd, uitleggen ...
            definieer: ".. al een paar keer kunnen gebruiken ... Maar ik heb de camera niet in het bezit..." ... ergo, hoe kun je dan een gefundeerd oordeel vellen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
              Ik heb juist een 90 tal fotos gemaakt (met de M2) van mijn pas geboren kleindochter, binnenskamers (ziekenhuis, materniteit), vanuit alle onmogelijke hoeken en bewust zonder flash en ik zie enkel schitterende fotos zonder de minste CA ... (en het was kiekjes nemen want voor veel "compositie" was er geen tijd, per slot van rekening was het een familie"geneugte" en geen fotoshoot ... ergo, het moest snel gaan!)
              wat de invloed kan zijn van een f1.8 op het contrast dat moet men mij eens, onderbouwd, uitleggen ...
              definieer: ".. al een paar keer kunnen gebruiken ... Maar ik heb de camera niet in het bezit..." ... ergo, hoe kun je dan een gefundeerd oordeel vellen?
              Ik ben van plan om die camera aan te schaffen.
              In de winkel kan je niet uitgebreid genoeg proberen, dus ik heb zeker geen oordeel gegeven .. ik heb er bij gezegd dat ik mij er niet verder over wil uitlaten omdat de de camera niet in het bezit heb.
              Daarom wil ik het oordeel van de mensen die deze camera in het bezit hebben.

Volgens DXO liggen de CA waarden voor de lens van de RX100 rond 19 um wat vrij hoog is in vergelijking met die van de Canon GX1 rond 7um (de GX1 heb ik wel in het bezit )
              Ik heb maar enkele testopnamen kunnen maken met de RX (I) en dacht toch enige CA te zien... (maar lichtomstandigheden waren zeer slecht)
              Maar ik hoor het liever van de Gebruikers hier of ze er last van hebben.

Wat dat contrast betreft, komt regelmatig voor dat je contrast bij open diafragma slechter is .. ik heb de Canon 50 mm 1.4 gehad.. die ook niet bijster goed contrast aflevert op 1.4 ... dag en nacht verschil met de Canon 50 mm 1.2 die ik nu heb.
              Volgens voorbeelden dat ik al gezien heb zijn de Voigtlanders 0.95 (M43) ook minder contrastrijk op 0.95.

Dus dit is geen oordeel.. maar gewoon een vraag
              Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                Ik heb nog nooit ca gezien, niet bij de rx100 of de mkII. Ik werk wel in jog, waarschijnlijk filterd de camera de foutjes eruit. Hetzelfde met contrast, geen issues mee.
                Ik veronderstel wel dat je in raw fotografeert?
                Anders eens een vergelijk maken met een andere rx100?
                Want ook op het internet lijken het me geen veel voorkomende klacht te zijn?
                Idd, jij hebt beiden en kan beter een oordeel geven.
                Het was maar een bijkomend vraagje want ik zie zoveel mooie foto's die gemaakt zijn met deze camera.
                Maar ik wil toch weten hoe de camera presteert bij 1.8 waar je toch nog een beetje kleine DOF kunt halen bij Close-up.
                Deze camera lijkt serieus wat power te hebben voor zo'n klein toestel.
                Deze camera heeft mij al een tijd in de ban, lijkt me echt superhandig.. altijd zeer goede beeldkwaliteit met een camera die je altijd bij hebt

Die wifi interesseert mij ook wel in de RX (II)
                Last edited by Funcky; 12 oktober 2013, 00:15.

Comment

Hoe zit het met het verschil in grootte tussen de RX100 en RX100 II, is het erg merkbaar? Wil één van deze kopen voor mijn backpack reis, ga pas in Maart weg dus wil hem ook pas later kopen ivm prijsdaling maar ik ben benieuwd.
                  ---

Canon 60D + 17-55mm f/2.8 // Sony RX100

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                    Ik ben van plan om die camera aan te schaffen.
                    In de winkel kan je niet uitgebreid genoeg proberen, dus ik heb zeker geen oordeel gegeven .. ....
                    andermaal Wittgenstein
                    "Wovon mann nicht sprechen kann, darüber soll mann schweigen"

Geef dus geen "adviezen/evaluaties" gebaseerd op vage gewaarwordingen ...
                    Bij mijn weten zijn de enige factoren die het contrast kunnen beinvloeden een "slechte" belichting en/of een te hoge iso instelling maar misschien wil iemand anders mij nog verder opvoeden ... liefst met degelijk onderbouwde argumenten
                    Het lensargument dat je zelf aangeeft is bijzonder tekenend .. ttz uw theorie volgend, waarom zou een f1.2 lens dan stukken beter zijn dan een f1.4 ????

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TriXal0ne Bekijk bericht
                      Hoe zit het met het verschil in grootte tussen de RX100 en RX100 II, is het erg merkbaar? Wil één van deze kopen voor mijn backpack reis, ga pas in Maart weg dus wil hem ook pas later kopen ivm prijsdaling maar ik ben benieuwd.
                      Beide toestellen zijn even groot om niet te zeggen identiek ...

Comment

Voila,

40 full-size, onbewerkte zo-uit-de-camera foto's met de RX100 ...
                        Dan kan je zelf oordelen.

PS: ik onderbelicht standaard -0.3 ... (bij de meeste van mijn camera's)

Jaja
                        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                          Maar ik wil toch weten hoe de camera presteert bij 1.8 waar je toch nog een beetje kleine DOF kunt halen bij Close-up.

Voor close up shots kan je beter F2.8 gebruiken, dan is F1.8 inderdaad wat soft. Voor normale foto's kan je F1.8 gebruiken maar voor macro en dichtbij kan je beter wat dichtknijpen. En je moet niet ongerust zijn over teveel dof, ik heb enkele shots op F2.8 van dichtbij en de achtergrond is mooi uit focus. De eerste 2 foto's hier zijn met de RX100 op F2.8 genomen.
                          Last edited by alex606; 12 oktober 2013, 20:08.
                          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                          Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TriXal0ne Bekijk bericht
                            De dikte is geen probleem, wat mij stoort aan de 2 is de flitsschoen, die hindert het vlot in het tasje schuiven. Maar ja....de 1 zou ik absoluut niet meer willen, de extra's zijn zo handig!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                              Voor close up shots kan je beter F2.8 gebruiken, dan is F1.8 inderdaad wat soft. Voor normale foto's kan je F1.8 gebruiken maar voor macro en dichtbij kan je beter wat dichtknijpen. En je moet niet ongerust zijn over teveel dof, ik heb enkele shots op F2.8 van dichtbij en de achtergrond is mooi uit focus. De eerste 2 foto's hier zijn met de RX100 op F2.8 genomen.
                              Idd, je voorbeelden zijn schitterend Alex !
                              En je hebt gelijk, 2.8 lijkt me nog isolerend genoeg.

Comment

Working...
                              X