Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sensor cleaning

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: sensor cleaning

Tuurlijk,hij gebruikt hetzelfde als wij.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
      Tuurlijk,hij gebruikt hetzelfde als wij.
      Wat gebruiken wij? Een Arctic Butterfly, een swab, en dan houdt het zowat op. Hebben wij een stofarme omgeving om in te werken? Hebben wij een stofzuigertje waarmee we tot in de kleinste hoekjes kunne komen van het spiegelhuis? Halen wij het 2e matglas uit het spiegelhuis om het prisma proper te maken indien nodig? Ik in ieder geval niet, u misschien wel.
      Mijn 5D was behoorlijk vuil en deze man heeft er meer dan 3 kwartier aan bezig geweest om het laatste stofje eruit te halen.
      Als u dat even goed kan en doet wil ik graag klant bij u worden.

Mvg, Ginne.
      Not all who wander are lost ...
      EOS 5DmkIII - Canon EF 16-35mm f4 L USM - Canon EF 50mm f1.4 USM - Canon EF 24-70mm f4 L USM - Canon EF 70-200mm f2.8 L IS II - Canon Speedlite 430EX II

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tav Bekijk bericht

Nu heb ik de kans om een gratis kuisbeurt te mee te maken bij tech repair , de vraag is zou ik dit wel doen terwijl het eigenlijk niet nodig is en het risico lopen dat het slechter is dan ervoor ?
        Heb hen toen ook een mailtje gestuurd als ze dit aankondigden via BD ze hebben toen geantwoord dat er bij genoeg belangstelling er een datum zou bekend gemaakt worden.
        Gisteren er nog is een mailtje over verstuurd naar hen maar nog steeds geen antwoord verkregen. Maw denk ik dat het een verloren zaak is om dat ginds te laten doen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ploperdeplop Bekijk bericht
          Maw denk ik dat het een verloren zaak is om dat ginds te laten doen.
          zouden ze het dan zo slecht doen daar ?

Comment

Is die sensor nu nog niet gereinigd?
            Ik heb hier net nog de sensor van de 1DX en de 700D gereinigd.
            Als ik dat elke keer ergens moet laten doen, dan zou dat jaarlijks toch al redelijk wat geld kosten.

De eerste keer heb je misschien wel wat schrik dat je iets verkeerd zou doen, maar als je alles doet volgens de regeltjes, dan gaat er zelden iets mis.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

Ik heb hier ondertussen ook een drietal vlekken opgemerkt met de D800E. Enkel goed zichtbaar op blauwe luchten en indien gecropt, dus valt nog mee.
              Als het verergert ben ik zinnens het zelf te doen met Sensor Swaps en Eclipse. Het dit geregeld gedaan met de D70 en de D300. Nog nooit problemen gehad.
              Hoorde vandaag dat Art&Craft het ook zo doet.
              Last edited by enero; 29 augustus 2013, 20:40.
              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Ik zie niet waar TS woont, maar bij A&C in Mariakerke zijn er elk jaar gedurende een paar dagen GRATIS sensorcleaningdays. Een paar dagen voor Canon en een paar dagen voor Nikon.
                Je moet wel vooraf inschrijven voor een bepaalde dag en een bepaald uur. Je geeft je toestel af, en na een uurtje kan je het terug ophalen met mooi gekuiste sensor.
                Ik krijg elk jaar een mailtje voor deze dagen, wellicht omdat ik daar klant ben. Maar ik denk niet dat je klant moet zijn, je kan het ook nog altijd worden hé.
                Tijdens het wachten verveel je je geen minuut door in de winkel rond te snuisteren (en eventueel iets te kopen natuurlijk ).
                Groetjes
                Last edited by Guest17; 30 augustus 2013, 07:44.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                  Ik heb hier ondertussen ook een drietal vlekken opgemerkt met de D800E. Enkel goed zichtbaar op blauwe luchten en indien gecropt, dus valt nog mee.
                  Als het verergert ben ik zinnens het zelf te doen met Sensor Swaps en Eclipse. Het dit geregeld gedaan met de D70 en de D300. Nog nooit problemen gehad.
                  Hoorde vandaag dat Art&Craft het ook zo doet.
                  Waarom zouden die het anders doen
                  Bezoek onze website: Studio Vanbilloen Facebook groep: https://www.facebook.com/groups/studio.fotografie.hulp/ | Facebookgroep Studiofotografie materiaal 2eHands/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                    Als ik dat elke keer ergens moet laten doen, dan zou dat jaarlijks toch al redelijk wat geld kosten.

De eerste keer heb je misschien wel wat schrik dat je iets verkeerd zou doen, maar als je alles doet volgens de regeltjes, dan gaat er zelden iets mis.
                    Inderdaad. De beschermlaag over de sensor is niet van suiker.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tav Bekijk bericht
                      zouden ze het dan zo slecht doen daar ?
                      Heb ik niet beweerd, maar tot op de dag van vandaag heb ik nog geen info verkregen van Techrepair over die sensor cleaningday.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht

Juist, ik reinig mijn sensor zelf ook en het werkt perfect.
                        Eerst zoek ik een egaal witte muur en met het kleinst mogelijke diafragma (F22 of verder) neem ik een foto van die egaal witte muur.
                        Direct zie je de vervuiling op de foto.
                        Dan spiegel omhoog en de camera met de opening naar beneden houden , en dan blazen maar met een blaasbalg
                        het meeste vuil is er dan al af.
                        vervolgens neem ik een oorstokje en reinig ik de sensor zorgvuldig.
                        ik herhaal de test van de witte muur en soms moet ik nog wat verder kuisen, maar ik krijg de sensor altijd mooi .
                        Wel proper werken natuurlijk.
                        ik doe het nu al een dik jaar probleemloos dus het zal wel in orde zijn .
                        Deze manier heb ik nog geleerd van Rupselkopke .

Comment

Working...
                        X