Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon 1 J3 met welke lenzen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon 1 J3 met welke lenzen?

Hallo,

Ik heb een Canon 1000D maar ik krijg de microbe niet echt te pakken, 'k heb een tijd geleden een cursus gevolgd en vond het allemaal heel interessant maar nog steeds neem ik mijn camera te weinig mee. Ik zou nu graag een systeemcamera kopen en ik ben terecht gekomen bij de Nikon 1 J3.

Een lens die me alvast aanspreekt is de Nikon 1 Nikkor 18.5mm f/1.8. Ik denk dat ik daarmee wel mooie portretten kan maken?
    De kitlens is en Nikkor VR 10-30mm. Zijn er dan nog aanraders?
    Ik ben momenteel hoogzwanger en de bedoeling is echt gebruik voor het vastleggen van gezinsgeluk binnenkort, vakanties, ..

Re: Nikon 1 J3 met welke lenzen?

Oorspronkelijk geplaatst door Kimagine Bekijk bericht
    Hallo,

Ik heb een Canon 1000D maar ik krijg de microbe niet echt te pakken, 'k heb een tijd geleden een cursus gevolgd en vond het allemaal heel interessant maar nog steeds neem ik mijn camera te weinig mee. Ik zou nu graag een systeemcamera kopen en ik ben terecht gekomen bij de Nikon 1 J3.

Een lens die me alvast aanspreekt is de Nikon 1 Nikkor 18.5mm f/1.8. Ik denk dat ik daarmee wel mooie portretten kan maken?
    De kitlens is en Nikkor VR 10-30mm. Zijn er dan nog aanraders?
    Ik ben momenteel hoogzwanger en de bedoeling is echt gebruik voor het vastleggen van gezinsgeluk binnenkort, vakanties, ..
    Ik heb die 18,5 ook gehad. Viel me een beetje tegen. Nu kijk ik vol
    verwachting uit naar de 32 1.2, dat is een slordige 85 mm en voor
    mij dus een echte portretlens. Enige nadeel is de prijs.

Comment

ik zou als ik jou was proberen een V1 te scoren, met een extra 30-110 lens erbij, de V1 heeft een elektronische zoeker wat erg handig is, met name bij een telelensje als de 30-110, uitermate geschikt voor portretten, beter als de 18,5 (persoonlijke mening).
      De V1 heeft als enige nadeel dat deze geen ingebouwde flitser heeft, maar wel een mechanische sluiter en zoals ik al zei een zoeker, plus een veeeeeel betere accu.
      Mijn beste Foto moek nog trekke.

Comment

Met de 18,5mm kan je wel mooie portretten maken, maar dan eerder waist-up of full-bodies. Voor headshots moet je echt al dicht op je onderwerp zitten met een 50mm equivalent.
        Je kan ook een 35 1.8G aanschaffen (voor dslr) en met de speciale adapter deze gebruiken op je 1-serie body. De adapter kost zelf wel al bijna 200 euro.
        Ik zal deze zeker aanschaffen voor mijn 70-200 2.8, voor natuurfotografie 'on a budget'.
        Ik ben ook voor de V1 gegaan (nieuw wel amper nog te vinden).
        Met 10-30mm of 11,5-27,5mm heb ik persoonlijk voldoende, maar voor het professionele werk gebruik ik wel nog steeds een D800 ipv een Nikon 1.
        Voor alles dat te maken heeft met famillie, vakantie en casual, gebruik ik 100% de V1 (gekozen omwille van dezelfde batterij als mijn 2 andere bodies).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
          Ik heb die 18,5 ook gehad. Viel me een beetje tegen. Nu kijk ik vol
          verwachting uit naar de 32 1.2, dat is een slordige 85 mm en voor
          mij dus een echte portretlens. Enige nadeel is de prijs.
          Ja, daar had ik dus eerst artikels over gevonden maar eum, +/- 800 euro?! .. Hij is volgens mij ook al wel beschikbaar eh, Konijnenberg voor 789 EUR.
          En dan nog enkel verkrijgbaar in zilver en zwart (wil eigenlijk een wit toestel kopen).
          Maar die 18,5 was dus niet zo'n succes?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Closupshooter Bekijk bericht
            ik zou als ik jou was proberen een V1 te scoren, met een extra 30-110 lens erbij, de V1 heeft een elektronische zoeker wat erg handig is, met name bij een telelensje als de 30-110, uitermate geschikt voor portretten, beter als de 18,5 (persoonlijke mening).
            De V1 heeft als enige nadeel dat deze geen ingebouwde flitser heeft, maar wel een mechanische sluiter en zoals ik al zei een zoeker, plus een veeeeeel betere accu.
            Hm, wat wil een elektronische zoeker juist zeggen? Voordeel? Dus de oude V1 is voor 2 mensen hier interessanter dan een nieuwere J3, waarom juist? Enkel door die elektronische zoeker?

Comment

Hm, misschien deze set dan? Nog iemand echt nadelen? Voldoet dit voor wat het moet dienen? (= mooie plaatjes van baby, gezin, vakantie) ..
              Ik ben wel echt fan van portretfoto's met onscherpe achtergrond, lukt dat met die 30-110 mm? (F 3.8)

Comment

niet zozeer interessanter alleen wanneer je van een spiegelreflex afkomt en ineens met een scherm achterop moet fotograferen kan dit weleens als nadeel gezien worden, met een zoeker, in dit geval een electronische zoeker (het beeld wordt geprojecteerd in een zoeker plus alle info), is wat handiger, stabieler ook als je met een telelensje werkt.
                Maar dit voordeel wordt door anderen weer weggewuift doordat er geen interne flitser in zit en deze bij de V1 je bij moet kopen, de J1-2 en 3 heeft wel een ingebouwde flitser, sensor en uiteindelijk beeld is identiek.
                Met een telelensje 30-110 krijg je redelijk onscherpe achtergronden, natuurlijk niet zo boterzacht als met een spiegelreflex, de sensor is nou eenmaal 2.8 keer kleiner dan Fullframe, maar redelijk zacht.
                voorbeeldje genomen met een J1 plus 30-110 recht uit de camera, dus JPEG zonder enige vorm van nabewerking.

voorbeeldje

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kimagine Bekijk bericht
                  doen, krijg je geen spijt van.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Een mooie foto moet ik zeggen. De onscherpe achtergronden interesseren me ook!
                    Kan je dit effect ook met een 10-30mm lens bekomen?
                    Kan je de onscherpe achtergrond echter ook "uitschakelen"? Ik bedoel maar dat in sommige gevallen het aangenaam kan zijn om de achtergrond quasi even scherp te hebben.

thx!

Comment

Maakt dat veel verschil tussen de J1 met 10,1 MP en de J3 met 14,2MP. Die J1 is 310€ goedkoper.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pogi Bekijk bericht
                        Maakt dat veel verschil tussen de J1 met 10,1 MP en de J3 met 14,2MP. Die J1 is 310€ goedkoper.
                        http://www.kamera-express.be/product...r-30-110mm-vr/
                        Goede vraag - wil 'k ook wel eens weten Is het aantal mp het enige verschil?

Comment

geen idee, weet alleen dat 10 milj. voor de meeste gevallen meer dan genoeg is.
                          De achtergrond krijg je niet echt met een 10-30 lens, wel kun je met een 30-110 lens de achtergrond scherper krijgen, simpelweg het diafragma omhoog draaien.

Geloof dat bij de J3 het menu iets is aangepast verder en de flitser klapt op een andere manier eruit, meer weet ik zo niet.

De meeste mensen worden helemaal dolgedraaid door de marketing mensen om maar nieuwere toestellen te kopen met meer pixels, laat je daar niet al teveel door misleiden, de Nikon J1 heeft speciaal voor 10 milj. gekozen, omdat met dit aantal het ruisniveau op een goed niveau gehouden kan worden, geloof me ik kan afdrukken maken met een gerust hart op 30 x 40 cm die ragscherp zijn, groter ga je vaak toch niet (kan zelfs tot 50 x 70 cm). De meeste foto's zijn als ze afgedrukt worden hooguit 13 x 18 cm of gewoon op een beeldscherm.

Dus welke je ook kiest de V1, J1-2 of 3 of zelfs de S1, fotokwaliteit is buitengewoon goed te noemen, het is soms zelfs het meest ondergewaardeerde toestel van Nikon en van de systeemcamera's.

Comment

Working...
                          X