Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

olympus Pen P1

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: olympus Pen P1

    het zijn zeker leuke cameraatjes om mee te werken en zo weet je ook nog eens wat er op de markt is , ik denk dat ik later ook nog de 12mm 2.0 aan schaf , en zou dan ook nog de ET-M 75mm F/1.8 willen, is duur maar die komt dan als laatst ,dat zijn voledig metalen lenzen echt kwaliteit , ik heb de electronische zoeker besteld omdat ik graag door een zoeker kijk 99 euro ; het schijnt dat ie 100% ziet , ik kijk al uit naar de p1 die is er nog niet , onderweg, bij die pm1 was er het flitsje bij de ene heeft de zilveren lens de andere de zwarte en met de zoeker erbij heb ik al wat ik moet hebben
    Last edited by koen1950; 24 augustus 2013, 15:26.

    Comment


    • #17
      Re: olympus Pen P1

      12 2.0, 75 1.8, 60 2.8 macro en de 45 1.8 heb ik in het bezit. Allemaal zeer goede lenzen.
      Ook de Samyang 7.5 ben ik heel tevreden van. (Manueel)
      De 75 overweeg ik om te verkopen omdat ik eigenlijk genoeg heb aan de excellente 45 1.8.

      Er zijn drie zoekers bij Olympus met name de VF2, VF3 en VF4.. de VF2 heeft een hogere resolutie dan de VF 3, maar deze laatste is kleiner en kan je vergrendelen..
      De VF3 heeft ook een kleinere vergroting dan de VF 2.
      Het paneeltje van de VF2 is hetzelfde als die in de OMD EM5.
      Alle zoekers zijn 100 %

      Welke zoeker heeft u gevonden aan 99 euro ? De VF3 ? Waar ?
      Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

      Comment


      • #18
        Re: olympus Pen P1

        het was de vf1 die heb jij niet vermelden de vf4 ken ik niet maar goed dat je het zegt van die vf2 misschien word het die , anders weet ik niet of die vf1 op die km1 zal passen , dat stond erbij, optical viewfinder - voor Olympus E-P1, E-PL1 met 17mm F/2.8 lens , de vf 3 kost 169, de 4 is het duurst 290, ik weet niet of de vf1 ook op de pm1 kan, is de 75mm echt zo goed of dat ze zeggen ,heb jij kennis met de panasonic lensen , bv de Panasonic Leica DG Summilux 25mm F/1.4 ASPH
        Last edited by koen1950; 25 augustus 2013, 06:03.

        Comment


        • #19
          Re: olympus Pen P1

          Idd.. de VF1 heb ik niet vermeld omdat dit geen EVF is. De VF1 werd destijds in kit geleverd met een EP camera en de 17 2.8 lens.
          Ik zie geen probleem met de VF1 op een EPM1 .. maar vergeet niet dat dit alleen een zoeker is voor de 17 mm lens.

          De 75 1.8 is zeer zeer goed.
          Het is gewoon de scherpste lens voor M43, afwerking is gewoon prachtig.. een echt juweeltje.
          De lens is relatief zwaar, zeker in combinatie met een EPM1. (naar M43 normen)
          Op 1.8 is kleur, scherpte en contrast is uitstekend. En 1.8 ... daarvoor koop je deze lens natuurlijk.
          Maar de 45 1.8 is ook een zeer goede lens... en brandpunt vind ik voor mij beter en de lens is superlicht. Gewoon een zalig lensje wat geen enkele eigenaar van deze lens mij hier zal tegenspreken.

          De 75 1.8 die het EQ is van 150 mm gezichtsveld FF, heb je ruimte nodig voor portret fotografie.
          Maar de lens is uiteraard ook geschikt voor straat-candid fotografie.
          Wel rekening houden dat je buiten bij veel licht op 1.8 een ND filter nodig hebt met Olympus Camera's (iso 200 en 1/4000 beperkt) en dat geldt ook voor de 45 1.8.

          De Panasonic 25 1.4 heb ik niet maar iedereen hier die deze lens heeft spreekt er lof over.

          Stempel van het leven
          Olympus 75 1.8
          Last edited by Funcky; 25 augustus 2013, 11:01.
          Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

          Comment


          • #20
            Re: olympus Pen P1

            prachtig, maar ik denk dat ik eerst voor 45mm 1.8 ga , en later voor de 12mm f2.0 voor 858 heb ik die twee lenzen
            Last edited by koen1950; 25 augustus 2013, 22:29.

            Comment


            • #21
              Re: olympus Pen P1

              ondertussen heb ik de p1 ontvangen en moet dat is toch wel meer camera ik vind hem mooier en kwaliteit van de foto's zal het zelfde zijn is de zelfde lens , alleen nu de zwarte uitvoering , ik denk dat ie de zelfde afmetingen heeft van de originele Pen gelijkt er een beetje op, ook mooi ding ,er is nog een lederen ondertasje met lederen riem bij ook ; begin te houden van olympus

              ik heb nog een vraagje over die lenzen die ene is een zilveren lens m.zuiko digital 14-42mm 1;3.5-5.6 IIR msc/ filtermaat 37 die andere een zwarte zuiko digital 14-42mm 1:3.5-5.6 ED filtermaat 40,5 alleen die zwarte heeft ED glas ik denk dat die laatste uit rolatie is
              Last edited by koen1950; 26 augustus 2013, 21:09.

              Comment


              • #22
                Re: olympus Pen P1

                ik heb nu met allebei gewerkt , de p1 is het makkelijkst in gebruik maar is erg traag, de pm1 is vlugger misschien een hoger nr die zal wel vlugger zij ik vind de pm1 een beetje klein, misschien eens kijken in de toekomst voor een pen Ep3
                Last edited by koen1950; 29 augustus 2013, 17:33.

                Comment

                Working...
                X