Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bridge of Nikon DSLR?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Bridge of Nikon DSLR?

Oorspronkelijk geplaatst door Hagartje Bekijk bericht
    In jouw geval zou ik niet twijfelen: de Panasonic FZ200, als je toch geen extreme zoom gebruikt, is die 2.8 veel interessanter.
    Je zegt zelf dat je zelden verder inzoomt dan 3 x, dan heeft het weinig zin om een toestel te kopen met een 24x zoals de FZ200 want dit toestel kan je moelijk een compact noemen hoewel het een kleine sensor heeft wat op zich geen probleem hoeft te zijn voor de foto's die u wil maken.
    Kijk eens naar een Canon powershot 270 of een Panasonic TZ40, beiden heel betaalbaar en goede resultaten zowel bij foto als video. Als het wat duurder mag dan misschien een SonyRX100??
    Ik zou de FZ eerder aanraden voor iemand die op safarie gaat en die snel wil inspelen op veranderende omstandigheden en die geen kapitaal wil riskeren in een soms riskante omgeving.

Comment

Wil je een idee hebben van wat zo'n FZ200 kan bieden, spit dan eens door de video's van deze man : http://www.youtube.com/playlist?list...PoMf63dkQ6MZsg

Let wel : ' kan ' bieden, ttz. je moet toch echt wel iets meer dan wat basiskennis hebben van fotograferen, nogmaals : het is niet de camera, het is de fotograaf die alles in de hand moet houden.

In zijn video's heeft hij het ook wel over de beperkingen van de Panasonic en hoe je die onder controle kan houden.

Comment

Ik gebruik momenteel ook nog een bridge, de nikon P100 (voorloper van de P520).
        Als je het toestel eenmaal doorhebt, kan je er best veel mee.
        Maar ik vind de foto's vaak net niet scherp genoeg.
        Maar voor snel foto's te maken van de kids is ie ideaal, hij heeft een sluitertijd voorkeuze stand dus ideaal als het snel moet gaan... wel even je isowaarde dan wat aanpassen en je diafragma goed open zetten. enige minpunt is dat ie bij hogere iso-waardes (vanaf een 600) behoorlijk wat ruis geeft...

Comment

Working...
        X