De titel zegt het al zo'n beetje. Ik ben een amateur die graag wat experimenteert met fotografie (citytrips, straatfotografie, af en toe een concert). Gedurende een paar jaar heb ik mijn plan getrokken met een Nikon D50 (met een 18-200mm lens). Wegens tijdgebrek en in een opwelling heb ik die set verkocht en ben ik overgeschakeld naar een Fujifilm X10. Leuk toestel, maar het kriebelt om toch weer terug over te schakelen naar reflex. Aangezien het echter een hobby op beperkt niveau is, wil ik er niet teveel geld aan uitgeven. Ik heb eerst gekeken naar de D5100, maar die voelt niet goed aan. De D7000 en D7100 zijn uiteraard goede toestellen (ik heb de specs uitgebreid bekeken), maar de optie om te kunnen filmen is voor mij compleet overbodig (die functie gebruik ik ook nooit op de X10) en de aanschaf ervan komt me een tikje te duur uit... Nodeloos te zeggen dat fullframe voor mij totale overkill is.
Nu heb ik de kans om een tweedehands D300 aan te schaffen (met een shutter-count van minder dan 7000) in combinatie met een 50mm 1.8 voor 475 €. Lijkt me een goede deal om opnieuw wat met een reflex te kunnen spelen. Zijn er BD-leden die nog steeds met veel tevredenheid met hun D300 werken ? De D7000 en D7100 presteren dan misschien wel beter op hogere ISO-waarden, maar ik denk/hoop dat de D300 - zelfs in het huidige aanbod - nog steeds een uitstekend toestel is.
Eigenlijk ben ik gewoon op zoek naar een klein duwtje in de rug om door te gaan met de D300-deal . Any thoughts ?
Nu heb ik de kans om een tweedehands D300 aan te schaffen (met een shutter-count van minder dan 7000) in combinatie met een 50mm 1.8 voor 475 €. Lijkt me een goede deal om opnieuw wat met een reflex te kunnen spelen. Zijn er BD-leden die nog steeds met veel tevredenheid met hun D300 werken ? De D7000 en D7100 presteren dan misschien wel beter op hogere ISO-waarden, maar ik denk/hoop dat de D300 - zelfs in het huidige aanbod - nog steeds een uitstekend toestel is.
Eigenlijk ben ik gewoon op zoek naar een klein duwtje in de rug om door te gaan met de D300-deal . Any thoughts ?
Comment