Zoals de titel aangeeft wil ik graag mijn 2 Nikon D90 body's vervangen door Full Frame, vooral vanwege de betere fotokwaliteit (minder ruis), snellere autofocus en fps/sec.
Ik heb al een Nikon 70-200 2.8 vr 2 en een Nikon 17-55 2.8, deze laatste zou ik dan willen vervangen voor een lichtsterke fullframe lens (mag ook F4 zijn).
2x D800 is voor mij te duur en dus blijven de volgende opties over:
- 2x Nikon D600 (nieuw / tweedehands)
- 2x Nikon D700 (tweedehands)
- 2x Nikon D3 (tweedehands)
Ik fotografeer vooral evenementen en sport en snelheid is dus van groot belang. Zowel autofocus als beelden per seconde. Daar schiet mijn D90 nu regelmatig te kort, zeker bij donkere lichtomstandigheden zoals wielerrondes 's avonds etc.
Graag jullie advies. Voor nieuwe body's gaan (D600) of toch meer het robuustere werk (D700/D3)?
Mijn budget is 4000,-. Daarvoor wil ik dan 2 fullframe body's en een fullframe zoom lens.
Alvast bedankt voor jullie meedenken !
Ik heb al een Nikon 70-200 2.8 vr 2 en een Nikon 17-55 2.8, deze laatste zou ik dan willen vervangen voor een lichtsterke fullframe lens (mag ook F4 zijn).
2x D800 is voor mij te duur en dus blijven de volgende opties over:
- 2x Nikon D600 (nieuw / tweedehands)
- 2x Nikon D700 (tweedehands)
- 2x Nikon D3 (tweedehands)
Ik fotografeer vooral evenementen en sport en snelheid is dus van groot belang. Zowel autofocus als beelden per seconde. Daar schiet mijn D90 nu regelmatig te kort, zeker bij donkere lichtomstandigheden zoals wielerrondes 's avonds etc.
Graag jullie advies. Voor nieuwe body's gaan (D600) of toch meer het robuustere werk (D700/D3)?
Mijn budget is 4000,-. Daarvoor wil ik dan 2 fullframe body's en een fullframe zoom lens.
Alvast bedankt voor jullie meedenken !
Comment