Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Olievlekken op D7100 beeldsensor

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Olievlekken op D7100 beeldsensor

Mijne is terug binnengebracht bij Kamera Express, is nu een week binnen, nog geen nieuws... Ik ga morgen eens bellen. Mis hem wel! Had misschien toch beter zelf geleerd hoe ik de sensor moet schoon maken en het zelf gefixt...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door progvincent Bekijk bericht
      Mijne is terug binnengebracht bij Kamera Express, is nu een week binnen, nog geen nieuws... Ik ga morgen eens bellen. Mis hem wel! Had misschien toch beter zelf geleerd hoe ik de sensor moet schoon maken en het zelf gefixt...
      Moeilijk is dat niet... als je weet hoe het moet.
      Staat een filmpje op de site van Coolblue. Effe zoeken dus.
      Of Youtube.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
        Moeilijk is dat niet... als je weet hoe het moet.
        Staat een filmpje op de site van Coolblue. Effe zoeken dus.
        Of Youtube.
        Dat ga ik zeker doen want je nieuwe camera een week na aankoop alweer moeten missen is niet zo plezant!
        Volgende keer doe ik het zelf wel

Comment

Dat ga ik zeker doen want je nieuwe camera een week na aankoop alweer moeten missen is niet zo plezant!
          Volgende keer doe ik het zelf wel

klik op "Bekijk de video review van de PS Digital Survival Kit Basic"
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Bedankt voor de video! Dat moet absoluut wel lukken kdenk dat het plakken van mijn screenprotector zonder bubbels zelfs een "secuurder" jobke was

Comment

Bedankt voor de video! Dat moet absoluut wel lukken kdenk dat het plakken van mijn screenprotector zonder bubbels zelfs een "secuurder" jobke was
              Jong, dat is een gesukkel ja
              Eén bubbelke dat er niet uit te krijgen is bijv.
              Of vingerafdrukken aan de verkeerde kant.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Jong, dat is een gesukkel ja
                Eén bubbelke dat er niet uit te krijgen is bijv.
                Of vingerafdrukken aan de verkeerde kant.
                Zwijg me er van! nu maar hopen dat ze dat daar bij Kamera Express snel doen en ik terug kan beginnen fotograferen ! Toen ik hem binnen bracht vroeg ik of ze een idee hadden hoe lang het ging duren en ze zeiden "dat ze daar geen zicht op hadden" dat belooft!

Comment

Zwijg me er van! nu maar hopen dat ze dat daar bij Kamera Express snel doen en ik terug kan beginnen fotograferen ! Toen ik hem binnen bracht vroeg ik of ze een idee hadden hoe lang het ging duren en ze zeiden "dat ze daar geen zicht op hadden" dat belooft!
                  Iets verkopen gaat hun sneller af he
                  Zo zijn ze meestal allemaal.
                  Kan het zijn dat ze dat zelf niet doen?
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Iets verkopen gaat hun sneller af he
                    Zo zijn ze meestal allemaal.
                    Kan het zijn dat ze dat zelf niet doen?
                    Ik geloof dat ze zeiden dat ze de camera terug gingen op sturen, dus ik denk van niet.. Ik ga morgen nog eens bellen om te horen waar mijn camera nu juist is en wat het plan is

Comment

Ik geloof dat ze zeiden dat ze de camera terug gingen op sturen, dus ik denk van niet.. Ik ga morgen nog eens bellen om te horen waar mijn camera nu juist is en wat het plan is
                      Misschien hier:
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Ik heb het filmpje van Coolblue even bekeken, toch een paar opmerkingen:
                        *Zoals hij de vloeistof op de swap giet is die niet onder controle, 2 druppels aan beide kanten van de swap en een 10tal seconden laten inwerken, met teveel vloeistof op de swap kan die tussen het filter en de sensor geraken, dan heb je een (dure) reparatie!
                        * ik vind dat hij nogal ferm aan het borstelen is op de sensor, eenmaal van links naar rechts en eenmaal van rechts naar links moet voldoende zijn, indien niet een nieuwe swap gebruiken.
                        Nat reinigen is meestal enkel nodig om olie te verwijderen, de sensor eerst goed afblazen want je wilt geen harde (zand ) partikels onder de swap, die krassen maken op het filter plaatje.
                        Al met al is het wel een iets delicater werkje dan wat hier getoond wordt

Hier is een link hoe ik het doe:
                        Last edited by Beertje2; 9 augustus 2013, 09:06.
                        Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beertje2 Bekijk bericht
                          Ik heb het filmpje van Coolblue even bekeken, toch een paar opmerkingen:
                          *Zoals hij de vloeistof op de swap giet is die niet onder controle, 2 druppels aan beide kanten van de swap en een 10tal seconden laten inwerken, met teveel vloeistof op de swap kan die tussen het filter en de sensor geraken, dan heb je een (dure) reparatie!
                          * ik vind dat hij nogal ferm aan het borstelen is op de sensor, eenmaal van links naar rechts en eenmaal van rechts naar links moet voldoende zijn, indien niet een nieuwe swap gebruiken.
                          Nat reinigen is meestal enkel nodig om olie te verwijderen, de sensor eerst goed afblazen want je wilt geen harde (zand ) partikels onder de swap, die krassen maken op het filter plaatje.
                          Al met al is het wel een iets delicater werkje dan wat hier getoond wordt

Hier is een link hoe ik het doe:
                          http://users.telenet.be/beertjesfoto...rcleaning.html
                          Bedankt allemaal voor de hulp! Ik ging ook maar 1 maximaal 2 keer (met de andere kant van de swab dan) over de sensor wrijven .

Heb net contact gehad met Kamera Express, 4 tot 8 weken zal hij binnen zijn (werd opgestuurd naar Nikon) heb serieus spijt dat ik hem niet zelf heb schoon gemaakt..

Comment

Camera is terug! Heeft dus 'maar' 2 weken en half binnen geweest.
                            Sensor gereinigd, camera volledig nagekeken en firmware ge-update. Kzen content

Comment

Camera is terug! Heeft dus 'maar' 2 weken en half binnen geweest.
                              Sensor gereinigd, camera volledig nagekeken en firmware ge-update. Kzen content
                              Ok maar ook "oef"
                              Die firmware had ik hier al zelf opgezet
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

OF is het een extra optie en dus een positieve optie.
                                bij toestellen die deze mogelijkheid hebben kan je er net dat ietsje meer scherpte er uit halen ..
                                grts Peter
                                BD1754BE / Body & glass

Comment

Working...
                                X