Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aldi camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Idd, pattaten, enz zeer goed.. Maar een fototoestel??? Neen, idd afblijven.
    Of het zo iets moeten zijn voor huis, tuin en keukenfotografie met geen kwalitative eisen. Voor z'o 100 foto's per jaar idd, goed.
    Pasop de electronica van dat ding is wel goed.. maar de lens... Da's gewoon een bokaalglas uit hun assortiment asperges.
    Zonde van 't geld.
    Als je echt niet meer wil uitgeven koop dan een tweedehands Canon, Nikon, Olympus, Fuji, Sony enz... Er staan er trouwens te koop in onze koopjeshoek.
    Dan heb je voor 250 een fototoestel in huis gehaald waar je meer over tevreden bent dan die Medion.
    Ik spreek van ondervinding... Verleden maand nog foto's van een communicant gekregen om kaartjes van te maken in PS ... De foto's waren met een Medion camera genomen.... Ben zelf moeten teruggaan omdat ik echt niets van die foto's kon maken.

    Ne, en nu moet ik effe weg...
    m'n vrouw wil pattaten gaan halen... in den Aldi

    Comment


    • #32
      ik sluit me aan bij de vorige reply, sommige zaken in den ALDI zijn goed, bvb hun PC's zijn hoogwaardige producten die ze goedkoop kunnen verkopen om twee redenen : kleine winstmarge en grote oplage (MEDION is 1 van de grootste in Europa, de laatste PC had een oplage van maar liefst 350000 identieke exemplaren, daar kan uw PC-boer om de hoek niet tegen op. weet je dat MSI dit moederbord zelfs speciaal voor MEDION maakt)
      Hun digicams daarentegen zijn idd brol. Maar als je bedenkt dat een 128 MB SD-kaartje gauw 45 Euro kost, een set batterijen plus snellader zo'n 35 Euro, dan schiet er voor de camera nog 170 Euro over, tja, wat had je dan verwacht...

      Comment


      • #33
        Ik ben student en heb vandaag tijdens het blokken cadeautje gekregen van mijn ouders. Die medion van de aldi dus. Heb nog nooit een fototoestel gehad(zelfs geen analoog)en ben van plan enkel vakantiefotookes te trekken. Als ik forum lees kan je nix bewegend trekken en komen de 5 Mpixels qua kwaliteit overeen met ne powershot A70 van 3 MPixels. nu besef ik wel dat kwaliteit niet alleen bepaald wordt door het aantal Mpixels en dat dit zeker niet alleen de resolutie bepaald. Ook de kleurenkwaliteit e.d. zijn natuurlijk belangrijk en als ik jullie mag geloven schort er daar vanalles aan bij die medion. Nu de Pc van de aldi daar ben ik meer dan tevreden over. Moet ik em nu terug doen naar de aldi. als amateuristisch fotografeerderke en toch nog die 250 uro in menne zak steken?

        Comment


        • #34
          Zoal Mic zegde, als je 100 fotokes (en zo zijn er veel) trekt dan is dit toestel OK.

          Maar heb je meer in je mars, dan is het idd een miskoop en verloren geld.

          Een Aldi-PC-PPC fan.

          PS. @Mic, verkopen ze nu nog steeds daar gene Fanta?!


          Comment


          • #35
            Originally posted by teddy-bear


            Een Aldi-PC-PPC fan.

            PS. @Mic, verkopen ze nu nog steeds daar gene Fanta?!



            Ik ben ook een Aldi-PC fan, maar voor cola en limonade (sorry Mic, geen Fanta ) ga ik naar de Lidl
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #36
              Net als in alle winkels is het in Aldi ook gewoon uitkijken wat je koopt.
              Alle dingen die we verkondigen zijn hier gebaseerd op ervaringen van het verleden, en soms van horen zeggen. De Aldi PC's zijn de laatste paar jaar stuk voor stuk pareltjes geweest. De PocketPC was ook mooi toestelletje, maar dat was dan ook een Mitac...

              Bij Aldi is bij dergelijke acties altijd belangrijk om eens te kijken wat je al op het web vindt omtrent die dingen. Medion is een merk dat rebranding doet, niet meer. Ze kopen een reeks toestellen bij een fabrikant en zorgen zelf voor de merklabels, handleidingen, ...
              De ene maal is dat kwalitatief materiaal (PC's: Asus spullen, WDC, ...), bij die PPC Mitac. Bij de 4 MP camera was dat overeenkomstig met een Jenoptik en dat was dan weer geproduceerd door 1 of ander Chinees merk.
              Die camera was echt niet goed, traag, slechte display, groenachtige foto's.

              Na een klein beetje zoeken kom ik op het volgende uit:
              De Medion 5MP zou een Skanhex SX-520Z zijn.
              http://www.skanhex.com/Products.asp?Model=SX-520Z&Sub_ID=22&Language_ID=E
              Als ik mij goed herinner was de vorige camera ook een rebrand van dezelfde fabrikant (die Chinees dus). Ik heb niet direct reviews gevonden, maar vermoedelijk zal Jenoptik ook wel zijn versie van dit toestel hebben uitgebracht (en ja dus, JENDIGITAL JD 5200z3).
              Dit doet mij vermoeden dat je beter wegvaart van dit toestel. De vorige keer stonden er allemaal mooie specificaties bij, zoals Sony CCD, xxx lens, ... maar al die onderdeeltjes maakt nog geen goeie camera he.

              Quote vanop Kieskeurig.nl omtrent de Jenoptik:
              "MikeHolland: Fijne camera, maakt mooie foto's, makkelijk in gebruik, goede prijs. Minpunten, langzaam, kwaliteit filmpje niet zo en geen geluid bij filmpje! Conclusie, goede camera alleen wat langzaam qua opslaan foto's, kwaliteit wel goed! Heb hem uit buitenland gehaald, scheelde behoorlijk wat in prijs! Menu is in het Engels en Duits! Camera is redelijk groot maar wel licht in het gewicht! (een kwartaal in bezit)"

              "Kwaliteit wel goed" = subjectief, en kan je dus moeilijk op rekenen. (tussen haakjes, dit geldt eigenlijk even goed voor de negatieve commentaar). De meeste eigenaars van zo'n Medion zijn first-timers, en dan heb je geen vergelijking natuurlijk. Daardoor worden die spullen doorgaans goed beoordeeld. Zoek zelf maar eens verder, en misschien vind je de nodige info voor je beslissing. Misschien dat je het best in Duitse forums zoekt, daar vind je meer info omtrent Jenoptik en Medion.

              Je kijkt ook best eens naar de concurrentie bij die Aldispullen, zoals bvb die MP3-stick van een tijdje terug, bij Creative koop je een MuVo 128 MB die toch al bekender is, voor een lagere prijs. Altijd goed uit je doppen kijken, goedkoop is niet altijd beterkoop...

              Persoonlijk zou ik toch kiezen voor een Canon A75 die je voor 325 euro gemakkelijk moet vinden, of een Fuji A340 voor 260 euro (of een Nikon Coolpix 3200: light versie voor 299, normale voor 330 en vraag met niet het verschil tussen de twee).

              "Dit was Emiel Goelen, en tot zover deze aflevering van Op De Koop Toe"

              Comment


              • #37
                Pasop, voor 250 euro is 't best een leuke camera. Maar je moet niet meer vewachten dan 250 euro. Dus ideaal voor de kinderen of snapshotcam.
                Voor ons ammateurfotografen is het helaas niets. Zelfs niet als derde toestel...
                En ik zei 't al... Als ik maar 250 Euro aan een camera zou kunnen geven, dan kocht ik een tweedehands A-merk hier op ons koopjesforum. Dan heb je een toptoestel dat je niet zal teleurstellen, ook al is 't al twee jaar oud en zit er een krasje op de onderkant...

                Comment


                • #38
                  Hallo

                  Mijn dochter van 12 heb ik verleden jaar zo een camera gekocht.
                  Ze was zo geintreseert in fotografie dat ik besloot een goedkope digitale aan te schaffen.
                  Wel, het toestel is zijn naam aldi waard, goedkoop, maar om er mooie foto's mee te trekken is hij niets waard.
                  Ikzelf heb een NIKON COOLPIX 995, een digitaaltje dat ik ongeveer twee jaar geleden aanschafte voor de prijs van 1000 €, een pracht van een toestel.
                  Als ik u was zou alleen naar de aldi gaan om pattatjes en groenten en goedkope sloefkes aan te schaffen, nee ik meen dit echt, koop het toestel niet.

                  groeten
                  Dromer

                  Comment


                  • #39
                    Originally posted by mic
                    En ik zei 't al... Als ik maar 250 Euro aan een camera zou kunnen geven, dan kocht ik een tweedehands A-merk hier op ons koopjesforum. Dan heb je een toptoestel dat je niet zal teleurstellen, ook al is 't al twee jaar oud en zit er een krasje op de onderkant...
                    Voila, daar ben ik het dus ook mee eens. Er verschijnen genoeg tweedehands A70/75, ixus toestellen. (ik neem nu canon, maar er zijn natuurlijk ook andere merken). Zo heb ik hier die S45 gekocht voor mijne pa. Prima toestel en zeer goed onderhouden. Wat wil je nog meer?
                    "Capturing the moment" - Huibke's gallerie

                    Comment


                    • #40
                      Het is geen Skanhex SX-520Z
                      Mavica CD200 VCL-HG2037X VCL-MHG07A

                      Comment


                      • #41
                        Zo'n kamera is meestal prutspul, niet kopen dus.
                        Koop gewoon een duurder kameratje, spaar dus nog even door.
                        Zelf ooit ook zo iets gekocht, Brrrr wat een slechte beeld kwaliteit.

                        Comment

                        Working...
                        X