Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sluiterbewegingen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Pieter G.
    Originally posted by Jochen
    ...dus dat getal bij de 10D zou zeker hoger moeten liggen, Pieter.
    Heb ik ooit anders beweerd, Tom?
    Sorry! Haal effe namen door elkaar! Dementie...
    http://www.theafricabug.com

    Comment


    • #17
      Originally posted by MarcFoto
      Originally posted by creXis
      ik heb na een half jaar 15000 opnames, dus aangezien de 300D er een 100 000 aankan gaat die maar 3 jaar mee ook wel de moeite hé
      Ben zeker dat je je al een nieuwe camera hebt gekoct voor de huidige de geest heeft gegeven...
      als ik nu veel geld had wel, maar ik ga nog naar school en dat brengt niet veel op. Liever lenzen kopen hiermee

      Comment


      • #18
        Originally posted by MarcFoto

        Ik meen mij ook te herinneren dat de 300V gegarandeert was tot 100.000 en dat de 300V dezelfde sluiter had als de 300D (ahw. ben niet helemaal zeker)...
        Neen, dat kan niet. De 300D heeft een uniek type sluiter. Reden hiervoor is de EF-S lensmount. Teneinde met deze lensmount terug de normale wide-ranges te krijgen hebben ze een lens ontworpen die korter op de sensor zit. Maar... dan zit een normale sluiter in de weg. Dus hebben ze een sluiter ontworpen die anders wegklapt (zelfs in twee aparte delen dacht ik). Vandaar ook dat bvb. de 10D geen EF-S lens kan hebben; de sluiter zit in de weg.
        http://www.theafricabug.com

        Comment


        • #19
          ik denk dat je het sluiter cycli
          heeeel erg kan verschillen.

          het minium wat er wordt aangegeven zal dubbel en dwars gehaald worden.

          het is denk ik ook hoe zuinig er mee omgegaan wordt.
          en ook de 1 zal hem b.v door weer en wind meenemen.
          de ander met alleen goed weer.
          dus hoge- lage vochtigheids graad.

          dat soort dingen tellen denk ik ook mee.
          de een zijn auto loopt met moeite 200000km
          de ander zijn auto 450000km

          terwijl het de zelfde autos zijn.

          nu mag je dit niet vergelijken want bij een auto ligt het nog zwaarder aan de gebruiker maar toch.

          het telt wel mee toch





          FZ10 35-420mm leica lens met IS en een f2.8 all the way
          Canon EOS600d

          Comment


          • #20
            Originally posted by Jochen
            Neen, dat kan niet. De 300D heeft een uniek type sluiter. Reden hiervoor is de EF-S lensmount. Teneinde met deze lensmount terug de normale wide-ranges te krijgen hebben ze een lens ontworpen die korter op de sensor zit. Maar... dan zit een normale sluiter in de weg. Dus hebben ze een sluiter ontworpen die anders wegklapt (zelfs in twee aparte delen dacht ik). Vandaar ook dat bvb. de 10D geen EF-S lens kan hebben; de sluiter zit in de weg.
            Nope, het is niet de sluiter die in de weg zit, maar de spiegel. De spiegel bij de 300D klapt deels naar achter op (via 2 scharnierpunten, een beetje zoals een Z).

            (of de sluiter dezelfde is, weet ik niet )


            Jörg
            Nikon D100 | Nikon SB800 | Nikkor AF 24-85 f/2.8-4 D IF | HiTi PhotoShuttle

            Comment


            • #21
              Originally posted by Jochen
              Neen, dat kan niet. De 300D heeft een uniek type sluiter. Reden hiervoor is de EF-S lensmount. Teneinde met deze lensmount terug de normale wide-ranges te krijgen hebben ze een lens ontworpen die korter op de sensor zit. Maar... dan zit een normale sluiter in de weg. Dus hebben ze een sluiter ontworpen die anders wegklapt (zelfs in twee aparte delen dacht ik). Vandaar ook dat bvb. de 10D geen EF-S lens kan hebben; de sluiter zit in de weg.
              Hoe kan de sluiter nu in de weg zitten als je voor de sluiter nog een spiegel zitten hebt ?
              Een sluiter bestaat typisch trouwens altijd uit meerdere lamellen. Neem eens de lens van je camera en druk voorzichtjes de spiegel naar omhoog en je kunt het heel goed zien. Of neem gewoon een analoge reflex-camera en open het filmhuis, dan zie je de achterkant van de sluiter.
              Of verwar je sluiter met de spiegel ??

              Henk

              PS: beetje te snel op Reply gedrukt precies... 'k zal de volgende keer eerst de hele thread lezen .

              Comment


              • #22
                Ineens herinner ik mij: (ik moet zeggen, mijn geheugen is soms nogal aan de trage kant )
                Chasseurs d'Images ( ) heeft ooit eens een betrouwbaarheidsmatch gehouden tussen de Minolta Dynax 9, Nikon F100 en Canon EOS 3. Aanleiding van de test was dat Canon naar aanleiding van de intorductie van de EOS 3 aankondigde dat ze een nieuw soort sluiter toegepast hadden (die later zijn navolging kreeg in EOS 1V, 1D, 1Ds en andere EOS'en 30 en 10D's) die meer dan 100.000 sluitercycli aankon.

                De Minolta haalde 82.586 cycli, de F100 130.847 en de EOS 3 424.477 (!). Ze hebben voor die test wel materiaal ter waarde van meer dan 200.000 frankskens (5000 €) naarde andere wereld geholpen (hadden ze mij dat dan gewoon gegeven! )...
                Ik geloof dat ze de test dan eens herhaald hebben voor lagere modellen en die haalden allemaal schoon meer dan 50.000 cycli.

                Enfin, het is natuurlijk maar info die uit een boekske komt, hé...
                http://www.digifotofreak.nl

                Comment

                Working...
                X