Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D2x of D700

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: D2x of D700

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
    Als ik mijn D800 in DX-mode zet, heeft deze meer detail, minder ruis en een veel grotere buffer dan mijn D7000... De D7100 is momenteel wel nog een stuk beter dan de D800 in DX-cropmode (behalve dan de buffer). 6fps tov 7fps, meer pixels, ruis gelijk, kleinere body, AF tot in de hoeken dat bijna even snel is, grotere zoeker dan fullframe in dx,...
    Mocht ik nog geen D800 hebben en niet af en toe met 10-pin studioflitsers moeten werken, dan was dit zeker mijn tweede keuze. (en mocht ik enkel wildlife doen was dit keuze 1)
    Dus voor mij heeft DX nog steeds een nut voor de natuurfotograaf on a budget. (een 500f/4 op fullframe is natuurlijk veel beter dan een 300f/4 op een dx)
    Dat kan zijn, ik ken geen van beide bodies persoonlijk, maar de D800 is een beetje de uitzondering op de regel, met zijn 36 MP, dat is tot nu toe de enige die zo'n hoge pixeldichtheid heeft op FF. Bij natuurfotografie kan je dikwijls zoveel mm's gebruiken als je (betaalbaar) kan krijgen. Als je vergelijk 500mm f/4 op FF vs 300mm f/4 op crop, vergelijk je dan ook heel andere prijsklasses en lichtsterkte. Bij Canon kan je bvb de 7d+300 f/4 krijgen voor ongeveer 2400 euro. Het FF alternatief is ruim over de 10.000 euro bij Canon (als je nieuwprijzen vergelijkt, de oude 500mm f/4 is wat goedkoper tweedehands, als je er één kan vinden...). Daarnaast zijn er vrij veel natuurfotografen die een 500mmf/4+1.4 TC + crop body gebruiken, dat is moeilijk te verslaan denk ik voor onderwerpen die veraf zijn. Aan je benadertechniek werken, gebruiken van schuilhutten en dergelijke kan dit natuurlijk gedeeltelijk opheffen. Als je dichterbij kan komen, is een FF in de meeste gevallen de betere keuze.

Echter is dit allemaal redelijk offtopic, de TS vraagt een vgl tussen de D2x en de D700 en is niet geïnteresseerd in natuurfotografie, als ik mij niet vergis
    70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

Comment

als fotoliefhebber intereseerd mij alles die er betrekking op heeft

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
        er stond ook één te koop voor 450 iemand uit henegouwen
        Je moet wel oppassen want er zijn een 2 versies,
        De D2X en de D2Xs.
        De eerste zou ik zowiezo niet meer kopen, de laatste was veel beter.
        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Working...
        X