Re: D2x of D700
Dat kan zijn, ik ken geen van beide bodies persoonlijk, maar de D800 is een beetje de uitzondering op de regel, met zijn 36 MP, dat is tot nu toe de enige die zo'n hoge pixeldichtheid heeft op FF. Bij natuurfotografie kan je dikwijls zoveel mm's gebruiken als je (betaalbaar) kan krijgen. Als je vergelijk 500mm f/4 op FF vs 300mm f/4 op crop, vergelijk je dan ook heel andere prijsklasses en lichtsterkte. Bij Canon kan je bvb de 7d+300 f/4 krijgen voor ongeveer 2400 euro. Het FF alternatief is ruim over de 10.000 euro bij Canon (als je nieuwprijzen vergelijkt, de oude 500mm f/4 is wat goedkoper tweedehands, als je er één kan vinden...). Daarnaast zijn er vrij veel natuurfotografen die een 500mmf/4+1.4 TC + crop body gebruiken, dat is moeilijk te verslaan denk ik voor onderwerpen die veraf zijn. Aan je benadertechniek werken, gebruiken van schuilhutten en dergelijke kan dit natuurlijk gedeeltelijk opheffen. Als je dichterbij kan komen, is een FF in de meeste gevallen de betere keuze.
Echter is dit allemaal redelijk offtopic, de TS vraagt een vgl tussen de D2x en de D700 en is niet geïnteresseerd in natuurfotografie, als ik mij niet vergis
Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar
Bekijk bericht
Echter is dit allemaal redelijk offtopic, de TS vraagt een vgl tussen de D2x en de D700 en is niet geïnteresseerd in natuurfotografie, als ik mij niet vergis

Comment