Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Heb dezelfde weg afgelegd: van 400d naar 50d naar 7d en iedere keer was het de moeite om de upgrade te doen.
7d is een prima toestel die mij ook en nog steeds veel plezier brengt. Zorg er wel voor de er de recentste firmware opzit want die brengt nog een aantal bijkomende voordelen. Het loont de moeite om met de handleiding en het toestel aan tafel te gaan zitten en eens volop te experimenteren...
In ieder geval proficiat met je aankoop en veel fotoplezier met je 7d!
Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven
Oorspronkelijk geplaatst door LoodgieterkeBekijk bericht
Voila ik heb de 7D aangekocht en heerlijk toestel ik had de 50D en nu deze ik dacht enkel een paar knopjes anders maar dat slaagt tegen er is wel heeeeeeeel wat meer dan dat hahahaha ma ok terug beetje leren kan geen kwaad !! en blij mijn prima 50D is reeds verkocht dus ik kan weer voor 3 a 4 jaar verder
Hoi, ik lees net dat de sensor en het meetsysteem hetzelfde is als bij de 550D.
Wat maakt dan het echte verschil?
Oorspronkelijk geplaatst door philippeDeliBekijk bericht
Ik werk 95% van de tijd met auto WB. Aangezien ik mijn raw-foto's altijd door mijn lightroom draai is een verkeerde WB zo aangepast.
Probeer eens een jpeg recht uit de camera
Mijn foto's hebben steeds een licht rode zweem.
(Maar ok, de zaak is voor mij opgelost)
Wil niet wringen maar mijn Nikon is daar beter in.
Probeer eens een jpeg recht uit de camera
Mijn foto's hebben steeds een licht rode zweem.
(Maar ok, de zaak is voor mij opgelost)
Wil niet wringen maar mijn Nikon is daar beter in.
Oorspronkelijk geplaatst door philippeDeliBekijk bericht
Heb dezelfde weg afgelegd: van 400d naar 50d naar 7d en iedere keer was het de moeite om de upgrade te doen.
7d is een prima toestel die mij ook en nog steeds veel plezier brengt. Zorg er wel voor de er de recentste firmware opzit want die brengt nog een aantal bijkomende voordelen. Het loont de moeite om met de handleiding en het toestel aan tafel te gaan zitten en eens volop te experimenteren...
In ieder geval proficiat met je aankoop en veel fotoplezier met je 7d!
Dank u ik heb hem net ontmaagd aan de zee te Wenduinen dus de eerste beelden zijn gemaakt en ben zeer blij met de 7D
Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John
Superblij dat je tevreden bent met de 7D, maar heeft er ondertussen iemand de 70D al gekocht/in handen gehad? Ik heb nu de 40D en overweeg ook ernstig een overstap naar een van beide toestellen.
De 7D vind ik qua bouw echt fantastisch, maar ik vrees dat hij qua specs echt overklast wordt door de 70D.
Ligt de keuze dan vooral niet bij bouwkwaliteit vs. technische nieuwere en moderne specs?
Ligt de keuze dan vooral niet bij bouwkwaliteit vs. technische nieuwere en moderne specs?
De brouwkwaliteit is bij beide toestellen op hoog niveau afgewerkt je zal ergens anders de verschillen moeten gaan zoeken denk ik.
Wat mij na jaren de 30D doet inruilen voor de 70D?
dit zijn voor mij de belangrijkste reden...wifi,touchscreen de nieuwe sensor met 20,2 megapixel en dan nog een stevig aluminium behuizing met polycarbonaat erbovenop.
Ga voor het allernieuwste..normaal eind deze maand begin september zou de 70D moeten arriveren.
Comment