Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe superzoom camera gezocht

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuwe superzoom camera gezocht

Hallo, ik heb sinds kort ook een Sony dsc hx300 maar ben nog niet helemaal tevreden over de resultaten. Toen ik uw foto's zag op deze site, dacht ik hoe kan dat nu? die zijn prachtig namelijk. Mag ik vragen in welke stand u deze foto's heeft gemaakt?
    Groetjes joke blokland

Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
    Hallo,

Ik heb recent de Sony DSC-HX300 aangeschaft.
    Ik heb een album online met 74 full-res onbewerkte foto's.
    Zo uit de camera ... Dan kan je zelf een oordeel vellen.

Gisteravond op facebook ook nog eentje van de maan geplaatst ...
    1200mm uit de losse hand - 1/100sec ...

Succes met je keuze/aanschaf.

Jaja

Comment

Dit zijn echt prachtige foto's! ik heb sinds kort ook een sony dsc hx 300 maar ben nog niet helemaal tevreden. Mag ik vragen in welke stand u deze foto's heeft gemaakt? daar ben ik heel benieuwd naar. Bedankt alvast. ik heb ook even op uw site gekeken maar ik zou willen dat mijn foto's ook zo mooi waren, echt waar. groetjes Joke

Comment

Hallo Joke,

Voor mij is de Sony DSC-HX300 een camera die ik meestal in de "P" stand gebruik (P=Perfect )
        Ik neem hem mee op vakantie en uitstapjes - en hij ligt steeds klaar voor huis-tuin- en keukengebruik.
        Je kan de camera aanpassen naar je eigen smaak - en daarmee bedoel ik het contrast, de kleuren, de scherpte, ...
        Ik heb die instellingen zo gezet dat ik achteraf (bijna) geen nabewerkingen meer hoef te doen.
        750 vakantiefoto's waar je weinig of niets hoeft aan te doen achteraf zijn best wel leuk.

Ik zou dus zeggen, speel wat met de instellingen en kijk welke jou het best bevallen.
        Aarzel ook niet om vooraf ingestelde scenes te gebruiken, dat werkt soms heel handig (ik gebruik ze heel af en toe).
        Maar dat alles is kwestie van persoonlijke smaak.

In mijn arsenaal van camera's (van Canon 5dmkII tot ... een Sony RX100) is de HX300 een leuk beestje dat zowat alles aankan, zolang er voldoende licht is.

PS Heb je het album van Barcelona ook bekeken? Daar laat de HX300 pas echt zien tot wat hij in staat is ...

Succes,
        Jaja
        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

.....
          Last edited by Chantal.; 24 april 2014, 12:12.

Comment

Working...
          X