Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

interne flits canon 20d defect

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• interne flits canon 20d defect

beste,

ik heb een nieuw toestel gekocht en kan mn 20D door verkopen aan een collega, maar heb nu gezien dat mn interne flits het niet doet als ik op de flits knop duw, er komt ook geen error bericht. als ik de flits er manueel uithaal flitst die ook niet.
    in de instellingen onder c.Fn staat er wel dat hij zou moeten flitsen.
    ikzelf gebruikte de interne flits nooit want ik had een externe flits

is er iemand die mij kan helpen?

Re: interne flits canon 20d defect

Misschien heb je ooit iets aangepast in de instellingen.
    Probeer eens de fabrieksinstellingen.

Comment

Door de externe flitser goed aan te peren wordt de flitsvoet na een tijdje voldoende ontregeld zodat de stift die een contact bedient geblokkeerd geraakt en het toestel alzo blijft denken dat er een externe flitser op zit ... een veel voorkomend probleem sinds dag 1 dat men Eossen is gaan maken met ingebouwde flitser ... oplossing : flitsvoet lichtjes losdraaien ... een beetje waggelen met de voet tot de stift terug naar boven komt en dan de flitsvoet terug vastzetten ... zie internet voor DHZ assistentie ... dat contact is totaal overbodig en zorgt er dus alleen maar voor dat dit kan gebeuren en dat er water via de stiftdoorlaat naar binnen kan en daar het nodige onheil kan aanrichten ... sommige Nikons hebben het niet (hetgeen logisch is) en andere Nikons dan weer wel ( dat zijn dan toestellen ontworpen door afgedankte Canon ontwerpers die men helaas dan bij Nikon heeft aangenomen )

Comment

was idd dat pinnetje dat geblokkeerd was,
        heb hem kunnen vermaken.

merci voor de tip

Comment

Working...
        X