Ben afgelopen zaterdag tijdens een huwelijks reportage achter een vervelend fenomeen gekomen.
Het is voor het eerst op gedoken, dus niet al te veel last van gehad, de reportage heeft er niet onder geleden.
Het gaat over het volgende.
Ik gebruik nu dik 2 1/2 jaar mijn D700 met veel plezier, samen met 2 SB900's.
Deze geven beide sinds dit weekeinde dus, geregeld flitsen tussendoor.
Zonder dat er een foto gemaakt wordt, dan weer een enkele dan weer eer reeks van 3, 5 of meer achter elkaar.
Even later is dit weer over. even aan uit zetten, op en af schuiven van de flitser op de flitsschoen van de camera lijkt even te helpen.
Schoonmaken is evenmin een oplossing.
Het is minder wanneer je landscape fotografeert uiteraard meer wanneer je portret stand fotografeert
De flitser hangt dan aan de camera.
s'nachts thuisgekomen gelijk opgezocht wat dit kon zijn.
Blijkbaar een bekend probleem bij de D700 en de te zware SB900's
De SB600 en 800 hebben dit blijkbaar minder.
Oplossing is blijkbaar de flitsschoen laten vervangen, omdat de inwendige contacten los komen.
Vervelend na 2 1/2 jaar al
Vraag me af of andere camera's daar ook zo'n last van hebben
D600/800/D4
En / of Canon modelen ???
Het is voor het eerst op gedoken, dus niet al te veel last van gehad, de reportage heeft er niet onder geleden.
Het gaat over het volgende.
Ik gebruik nu dik 2 1/2 jaar mijn D700 met veel plezier, samen met 2 SB900's.
Deze geven beide sinds dit weekeinde dus, geregeld flitsen tussendoor.
Zonder dat er een foto gemaakt wordt, dan weer een enkele dan weer eer reeks van 3, 5 of meer achter elkaar.
Even later is dit weer over. even aan uit zetten, op en af schuiven van de flitser op de flitsschoen van de camera lijkt even te helpen.
Schoonmaken is evenmin een oplossing.
Het is minder wanneer je landscape fotografeert uiteraard meer wanneer je portret stand fotografeert
De flitser hangt dan aan de camera.
s'nachts thuisgekomen gelijk opgezocht wat dit kon zijn.
Blijkbaar een bekend probleem bij de D700 en de te zware SB900's
De SB600 en 800 hebben dit blijkbaar minder.
Oplossing is blijkbaar de flitsschoen laten vervangen, omdat de inwendige contacten los komen.
Vervelend na 2 1/2 jaar al
Vraag me af of andere camera's daar ook zo'n last van hebben
D600/800/D4
En / of Canon modelen ???
Comment