Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

is de Panasonic Lumix GX1 14-42mm goed genoeg om interieurfoto's mee te maken???

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• is de Panasonic Lumix GX1 14-42mm goed genoeg om interieurfoto's mee te maken???

Hallo!

Ik ben van plan om de Panasonic GX1 te kopen met de 14-42mm lens. Ik heb nog nooit een camera gehad met verwisselbare lenzen dus ik weet niet zo goed hoe dat allemaal zit enzo.
    Ik heb nu een Panasonic DMC fz-45 digitale camera maar deze hoek is niet wijd genoeg om mijn moeder haar huis goed op de foto te krijgen. Vandaar dat ik nu op zoek ben naar een andere (betaalbare) camera die een wat bredere hoek heeft. Is 14mm breed genoeg denken jullie??
    Alvast bedankt!!

Dit zijn een paar foto´s die ik gemaakt heb met de FZ-45

[IMG]file:///C:/Users/char/Afbeeldingen/vredewoldlaan/goede%20fotos/Bewerkt/P1130844goed.jpg[/IMG]

[IMG]file:///C:/Users/char/Afbeeldingen/vredewoldlaan/goede%20fotos/Bewerkt/P1130868goed.jpg[/IMG]

[IMG]file:///C:/Users/char/Afbeeldingen/vredewoldlaan/goede%20fotos/Bewerkt/P1130882goed.jpg[/IMG]

Re: is de Panasonic Lumix GX1 14-42mm goed genoeg om interieurfoto's mee te maken???

Oh.. zijn die foto's wel zichtbaar..?

Comment

Re: is de Panasonic Lumix GX1 14-42mm goed genoeg om interieurfoto's mee te maken???

heb even gegoogeld om te kijken wat voor lens er in die Panasonic DMZ zit, maar ik vrees dag je zelfs iets minder breed bereik hebt in de GX! plus 14-42 mm lens, omgerekend geeft de compact je een brandpuntsafstand van 24 mm, terwijl de 14-42 er eentje geeft van 28 mm.
      Mijn beste Foto moek nog trekke.

Comment

Oh serieus?? Bedankt voor je reactie!! ik heb ook gekeken naar de nikon 1 J1, de Pentax Q (8,5mm), de Canon EOS 1100d en de Nikon d3200.... heb je misschien enig idee wat ik in die prijsklasse kan krijgen met een wijdere hoek?? Al deze camera's liggen dussen de 350-450 euro..

Comment

de meeste camera's eigenlijk allemaal hebben een beeldhoe standaard vanaf 24 mm tot ...., als je breder wil zul je echt een aparte lens erbij aan moeten schaffen, ook al klinkt bv de Pentaz Q lekker breed, je zit met een cropfactor van 3 (geloof ik) waardoor je nog aan 24 mm komt, ook de Nikon met 10 mm moet je vermenigvuldigen met een factor 2.8, waardoor je op 28 mm komt, voor al deze toestellen is wel een bredere lens te koop, maar die kost vaak net zoveel als je budget, dus ik moet je teleurstellen vrees ik, althans binnen mijn kennis gebied, kan zijn dat er ergens nog eentje rondzwemd met een bredere hoek.
          Mijn beste Foto moek nog trekke.

Comment

Haha nou oke, toch bedankt voor je hulp!! (:

Comment

MFT camera met een Panasonic 7-14(duur) of Olympus 8-16(minder duur) er op.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

pff ja dat is inderdaad duur.. Is een lensconverter voor mijn huidige camera misschien een oplossing? zodat ik daar een groothoeklens bij kan kopen?

Comment

Working...
                X