Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke zoomlens voor nikon D7100?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: welke zoomlens voor nikon D7100?

ondertussen is er een nieuwe lens die ideaal lijkt : tamron SP 150-600mm F/5-6.3 VC USD die slechts rond de 1069 $ zou kosten.
    uitgebreide review : http://dustinabbott.net/2014/01/tamr...vc-usd-review/

of toch maar voor 2x teleconverter en nikon 300mm F4?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wouldbe Bekijk bericht
      Voor wat het waard is: met de D7100 kan je met een f4 lens ook een 2x extender gebruiken, met behoud van autofocus. Ik heb zelf alleen ervaring met 1,4x op een sigma 100-300 f4.
      Om even verder te gaan op mijn eigen quote: net een 2xTC van sigma gebruikt met de 100-300 f4 van sigma op de D 7100 en geen succes. Eerst wat focus hunting en geratel, en dan volledig gedaan met AF. Met de 2xTC er tussenuit werkte de AF (gelukkig)wel opnieuw. Volgens de handleiding zou het middelste AF punt moeten werken op f8. Iemand met eenzelfde ervaring? Of iemand die weet waarom dit niet werkt.
      Fuuu…tsjie
      www.wouldbephotography.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wouldbe Bekijk bericht
        Om even verder te gaan op mijn eigen quote: net een 2xTC van sigma gebruikt met de 100-300 f4 van sigma op de D 7100 en geen succes. Eerst wat focus hunting en geratel, en dan volledig gedaan met AF. Met de 2xTC er tussenuit werkte de AF (gelukkig)wel opnieuw. Volgens de handleiding zou het middelste AF punt moeten werken op f8. Iemand met eenzelfde ervaring? Of iemand die weet waarom dit niet werkt.
        Ik zou de Sigma 100-300 f4 op een 24mp sensor niet met een 2x converter gebruiken. Met een 1,4x converter zit je denk al wel aan de maximale resolutie.
        Heb je trouwens een originele Sigma converter gebruikt of een ander merk?
        Sony en Olympus
        Fotoseries

Comment

Ik zou gaan voor sigma 120 - 400mm is een ideale objectief Ik gebruik hem op mijn nikon D300 - D800.
          400mm x1.4 = 600mm.

Vriendelijke groet, jessey

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
            Ik zou de Sigma 100-300 f4 op een 24mp sensor niet met een 2x converter gebruiken. Met een 1,4x converter zit je denk al wel aan de maximale resolutie.
            Heb je trouwens een originele Sigma converter gebruikt of een ander merk?
            Inderdaad de x2TC van Sigma in DG versie, die ik gebruik bij de 120-300 f2,8 van Sigma. Het was eerder uit nieuwsgierigheid, omdat het op de site van Nikon over de D7100 staat ( http://imaging.nikon.com/lineup/dslr...tures01.htm#a2 ):
            "The center point performs as a cross-type sensor even at f/8. This enables AF shooting, with the effective aperture value slower than f/5.6 and faster than f/8 or at f/8 when an AF-S teleconverter is attached to the lens. For example, accurate autofocus is possible with the effective aperture value of f/8 by attaching a 2.0x teleconverter to a telephoto lens with maximum aperture of f/4."
            Dan zou een mens toch denken dat dat moet werken. Ik wou dit eens uittesten. En nu ben ik vooral benieuwd naar de reden dat het fout loopt. Misschien moet ik het ook bij Nikon zelf eens vragen.
            BTW zijn er ook wel momenten om met een lichtere lens (bvb een 300mm f4 lens) op verkenning te trekken en gebruik te maken van het extra bereik.
            Fuuu…tsjie
            www.wouldbephotography.be

Comment

Is er misschien wel een nieuwe firmware release die het probleempje op lost

Vriendelijke groet, jessey

Comment

Working...
              X