Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

stof op spiegel van nieuwe camera

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• stof op spiegel van nieuwe camera

Beste mensen,

Heb mijn eerste(test) projectje gedaan met mijn nieuwe camera (canon 60D), om vandaag op deze druiligere dag eens met de schuifbalkjes te gaan spelen op de pc, en de resultaten te bekijken.
    Ik, schrik me een hoedje! stof ! Dit vastgesteld a.d.h. van blauwe lucht. Ik ben direct naar buiten gegaan om het nog eenst te testen, want kon dat niet geloven. inderdaad ! Stof !

kan dat op een nieuwe camera? mag dat? gebeurt dit frequent? Kan ik de garantie eisen als ze me de sensor reiniging aanrekenen?

Allerlei vragen kwamen in mij op a.d.v onderstaande relaas.

Toe ik hem kocht, wouden ze me een etalagemodel meegeven, maar ik wou dat niet. Hoeveel verschillende objectieven zijn er niet opgezet,enz.... ik heb er zelf mee staan 'spelen' geweest toen ik de diverse 700-200 objectieven aan het proberen was.
    Moest er dus een bestellen, wat ik gedaan heb.
    Toen ik het toestel ging ophalen, werd het afgeleverd in een witte doos, omdat de lens ook apart zou worden verkocht als bulk.
    Had er vertrouwen in, maar na dit, ietsje minder. Voor hetzelfde geval heb ik toch het etalagemodel mee, of 'een' etalagemodel.

dank bij voorbaat voor feedback

Re: stof op spiegel van nieuwe camera

Op een nieuw toestel zou dat niet mogen maar het is niet uitgesloten. Kijk eens naar je shuttercount dan ben je er zeker van of ja al dan niet een nieuw toestel hebt. In beide gevallen zou ik er terug mee naar de winkel stappen. Nieuw + stof = gratis reiniging vragen, etalagemodel= je geld terug eisen
    D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
    Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
    Flickr - JAlbum

Comment

Is het stof op de spiegel of stof op de sensor ? Twee verschillende zaken.
      In het eerste geval : eens blazen met een peertje.
      In het tweede geval : als het een nieuwe camera is : direct gaan reclameren.
      fotosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht
        Is het stof op de spiegel of stof op de sensor ? Twee verschillende zaken.
        In het eerste geval : eens blazen met een peertje.
        In het tweede geval : als het een nieuwe camera is : direct gaan reclameren.
        TS ziet de stofdeeltjes op de foto dus is het zeker stof op de sensor en niet op de spiegel want dat zie je niet op de foto
        D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
        Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
        Flickr - JAlbum

Comment

Indien herverkoopbaar zal de verkoper het toestel binnen de 14 dagen vanaf aankoopdatum het toestel moeten terugnemen, aankoop via internet 7 dagen. Is het veel stof?
          Bezoek onze website: Studio Vanbilloen Facebook groep: https://www.facebook.com/groups/studio.fotografie.hulp/ | Facebookgroep Studiofotografie materiaal 2eHands/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ericvanhout Bekijk bericht
            TS ziet de stofdeeltjes op de foto dus is het zeker stof op de sensor en niet op de spiegel want dat zie je niet op de foto
            Normaliter wel, maar ik stel de vraag ook maar omdat TS in zijn titel aangeeft "stof op de spiegel"
            fotosite

Comment

De shuttercount klopt alvast.
              Kan ik enkele voorbeelden posten ?

Alvast bedankt voor de snelle reacties hoor.

De betaling is gebeurd 14/06. Hopelijk zijn het 14 werkdagen?

ps : @ elsan, tot op vandaag was stof op spiegel of stof sensor 'hetzelfde' voor mij. Vandaar de oorzaak van de verwarring en onduidelijke titel.
              Last edited by bernardus12; 29 juni 2013, 21:20.

Comment

@ bvphotography,

ik tel bij een oppervlakkige zoektocht al een 4 tal deeltjes over diverse plaatsen en een 'dot'
                de 'dot' is kleiner, maar scherper te zien..
                Last edited by bernardus12; 29 juni 2013, 21:37.

Comment

stof is 'onder garantie verwijderd' . Al waren ze er niet happig op, na enig aandringen van mij.
                  eind goed, al goed.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bernardus12 Bekijk bericht
                    stof is 'onder garantie verwijderd' . Al waren ze er niet happig op, na enig aandringen van mij.
                    eind goed, al goed.
                    heb je dat toestel dan bij de groenteboer gekocht.
                    voor een beetje fotowinkel is dat reinigen toch een peulenschil.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bvphotography Bekijk bericht
                      Indien herverkoopbaar zal de verkoper het toestel binnen de 14 dagen vanaf aankoopdatum Is het veel stof?
                      Graag wettekst waarin deze verplichting staat???
                      De zogenaamde afkoelperiode is enkel geldig bij aan koop op afstand wat hier duidelijk geen sprake van is ,het is niet omdat je bv bij mediamarkt je aankopen kan terugbrengen dat het een verplichting is in de reguliere handel.
                      Zoals boven vermeld graag wettekst en liefst dan nog uit het staatsblad { kan je raadplegen via internet}

Comment

heb je zelf objectieven gewisseld in de tussen tijd. Is het objectief in de tussen tijd eraf geweest. ?
                        Stof kan er evengoed in komen in de tussen tijd dat je de camera hebt tijdens wisselen van objectieven. Kans is groot dat je zelf veroorzaker bent van stof op de sensor. Ik zeg kans, aangezien dit een aanname is ;-)

Reinigen van sensor is geen rocket science, nieuwe camera lijkt mij beetje overbodig. Goed reinigen zou ik eerder doen
                        En stof op de sensor is een normaal verschijnsel bij camera's waar je objectieven bij kunt wisselen.

Comment

Claim je ook een jaar autowassen onder garantie?
                          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Working...
                          X