Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ontspanknop Canon 7D weigert dienst.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Ontspanknop Canon 7D weigert dienst.

Hallo!

Ik had gehoopt om hier vandaag, na een tijd inactiviteit op het forum door verhuis, enkele foto's te kunnen posten na een tripje naar Zeeland. Jammer genoeg besloot mijn camera dat te dwarsbomen.
    Ik was vanochtend op de 2e locatie in Zeeland die me interessant leek. De camera werkte tot dan toe perfect, geen probleem. Opeens, zonder enige aanleiding, besloot mijn ontspanknop ermee op te houden. Als ik hem half ingedrukt houd, stelt hij nog scherp, maar als ik dan doordruk om de foto te maken, doet hij niets. Instellingen heb ik nagekeken ivm spiegel opklappen ed, allemaal in orde. Andere lens erop geplaatst, geen verandering. Andere batterij + andere geheugenkaart erin kon ook geen soelaas scheppen. Ik kan me echt niet inbeelden wat er mis kan zijn.
    Het toestel is nog maar 1 jaar en 2 maand oud, is nog in garantie, dus ik kan het wel gratis laten herstellen.

Zou er iemand van jullie weten wat de oorzaak zou kunnen zijn van het probleem, wie weet is het echt een logisch probleem, die ik makkelijk kan oplossen. Indien er hier niet meteen iets uit komt, stuur ik het op om te laten herstellen.

Mvg, Jelle.
    Canon EOS 7D + Kitlens + Canon EF 70-200mm f4 USM + Tokina 12-24mm f4 + Canon EF 50mm 1.8
    You don't take a photograph. You ask quietly to borrow it...

Re: Ontspanknop Canon 7D weigert dienst.

Als je ooit zoiets voorhebt - hoop dan dat je een afstandbediening mee hebt, of dezelfde knop op de grip. Zo kan je uitvissen of 't gewoon 't mechanisch contactje is om 'm te doen afgaan - of iets anders?

Een vals contact kan op de lensvatting. Maar ik zou daar heel voorzichtig mee zijn!

Zelf herstellen mag je niet doen - anders vervalt de garantie, begin niet zelf te prutsen. Het lijkt me iets ernstigers te zijn. Contacteer je handelaar, en neem lenzen en camera mee!

Je bedoelt wellicht iets eenvoudigs waardoor je verder zou kunnen - zoals zet 'm af (wacht een seconde of 30 na power-off), neem de geheugenkaart eruit, neem de batterij eruit... Power 'm aan zonder de batterij erin. (dat kan nooit kwaad) - en zie of ie wil focussen en trekken. Mocht je een "reset to factory defaults" kunnen doen - dat kan je zeker proberen.

Die lenzen - dat zijn Canons?

Comment

Re: Ontspanknop Canon 7D weigert dienst.

Oorspronkelijk geplaatst door mutley69 Bekijk bericht
      Als je ooit zoiets voorhebt - hoop dan dat je een afstandbediening mee hebt, of dezelfde knop op de grip. Zo kan je uitvissen of 't gewoon 't mechanisch contactje is om 'm te doen afgaan - of iets anders?

Een vals contact kan op de lensvatting. Maar ik zou daar heel voorzichtig mee zijn!

Zelf herstellen mag je niet doen - anders vervalt de garantie, begin niet zelf te prutsen. Het lijkt me iets ernstigers te zijn. Contacteer je handelaar, en neem lenzen en camera mee!

Je bedoelt wellicht iets eenvoudigs waardoor je verder zou kunnen - zoals zet 'm af (wacht een seconde of 30 na power-off), neem de geheugenkaart eruit, neem de batterij eruit... Power 'm aan zonder de batterij erin. (dat kan nooit kwaad) - en zie of ie wil focussen en trekken. Mocht je een "reset to factory defaults" kunnen doen - dat kan je zeker proberen.

Die lenzen - dat zijn Canons?
      Hoi, dank voor je antwoord!

Eens testen met de afstandsbediening heb ik nog niet geprobeerd, zal dat straks in elk geval eens doen!
      Ik heb al contact opgenomen met de winkel, die raadden me aan de laatste firmware te installeren, heb ik gedaan. Ook de fabrieksinstellingen hersteld, maar niets veranderd.
      De lens die erop zat bij het probleem, was een Canon. Maar ook met andere Canon lenzen geen beterschap.
      Ik ga er alleszins zelf niets aan doen, ik zal wel naar de winkel gaan en daar zien...
      Hopelijk duurt de herstelling niet te lang.

Mvg, Jelle
      Canon EOS 7D + Kitlens + Canon EF 70-200mm f4 USM + Tokina 12-24mm f4 + Canon EF 50mm 1.8
      You don't take a photograph. You ask quietly to borrow it...

Comment

Working...
      X