Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Moderator Note: Veel mensen zullen plezier hebben van dit programma , zonde om het te laten wegzakken , daarom er even een sticky van gemaakt
Schitterend ! Ik had het inderdaad niet gezien, maar nu het een sticky is, valt het direct op
Bedankt voor deze gouden tip !
Canon 7DII/Canon 7D/Canon 400D/EF 70-200 F2.8 L IS II USM/EF 24-70mm F2.8 L II USM/EF 50 mm F1.8 II(BW)/Tamron 17-50 mm F2.8 AF SP Di II (UV)/Sigma 50-150 mm F2.8 EX APO DC HSM (Ultra Clear)/Sigma 70-300 F4-5.6 APO DG Macro - BD0791BE
Voor Mac-gebruikers: open de foto in Voorvertoning en open dan het infovenster (je vindt dat onder "extra's"). Bij de EXIF-gegevens kan je hier het afbeeldingsnummer aflezen.
Voor Mac-gebruikers: open de foto in Voorvertoning en open dan het infovenster (je vindt dat onder "extra's"). Bij de EXIF-gegevens kan je hier het afbeeldingsnummer aflezen.
Mooie tip en een infovenstertje dat ik nog niet kende… Helaas ook daar voor Canon 7D geen shuttercount, hoor (of afbeeldingsnummer)
En de bovengegeven links (waarschijnlijk aangepast sinds hun originele posting hier op BD) spreken ook nergens nog van Canon.
Bedankt, RobinV, toevallig had ik die app al, maar nooit gebruikt.
Er is ook een app die EOScount heet, gratis te downloaden, herkent de camera, maar dan moet je betalen voor een versie die de shuttercount afleest.
Bedankt, RobinV, toevallig had ik die app al, maar nooit gebruikt. Herkent de camera en leest meteen de shuttercount.
Er is ook een app die EOScount heet, gratis te downloaden, herkent de camera, maar dan moet je betalen voor een versie die de shuttercount afleest.
Vreemd. Ik heb een 7D (eerste versie) en met het door RobinV genoemde EOS inspector:
Serienummer even geblurd. Oeps, zie meteen dat ik mijn copyright mag aanpassen.
Met EOSCount zie ik dit:
Je ziet dat shuttercount available is, maar dat ik eerst mag betalen.
De developers zijn het niet eens over battery level, maar mijn 7D geeft zelf aan: Battery capacity 87%
Ook de 50D van mijn vrouw wordt herkend en dezelfde data zijn beschikbaar. Ook bij haar kan ik nu de copyright aanpassen.
Vreemd. Ik heb een 7D (eerste versie) en met het door RobinV genoemde EOS inspector:
Serienummer even geblurd. Oeps, zie meteen dat ik mijn copyright mag aanpassen.
Met EOSCount zie ik dit:
Je ziet dat shuttercount available is, maar dat ik eerst mag betalen.
De developers zijn het niet eens over battery level, maar mijn 7D geeft zelf aan: Battery capacity 87%
Ook de 50D van mijn vrouw wordt herkend en dezelfde data zijn beschikbaar. Ook bij haar kan ik nu de copyright aanpassen.
Tja... Voor Windows is er heel wat, voor Mac was het tot voor kort een beetje triestig wat betreft hoe kan ik de shuttercount van een Canon EOS dSLR acherhalen. De laatste, nieuwe posts slaan uitsluitend op het Mac OS.
Comment