Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Ken je onze belgiumdigital.comFacebook groep al? Dé plaats voor foto's, feedback en aankondigingen!
Bedankt, RobinV, toevallig had ik die app al, maar nooit gebruikt. Herkent de camera en leest meteen de shuttercount.
Er is ook een app die EOScount heet, gratis te downloaden, herkent de camera, maar dan moet je betalen voor een versie die de shuttercount afleest.
Bedankt, RobinV, toevallig had ik die app al, maar nooit gebruikt.
Er is ook een app die EOScount heet, gratis te downloaden, herkent de camera, maar dan moet je betalen voor een versie die de shuttercount afleest.
Voor Mac-gebruikers: open de foto in Voorvertoning en open dan het infovenster (je vindt dat onder "extra's"). Bij de EXIF-gegevens kan je hier het afbeeldingsnummer aflezen.
Mooie tip en een infovenstertje dat ik nog niet kende… Helaas ook daar voor Canon 7D geen shuttercount, hoor (of afbeeldingsnummer)
En de bovengegeven links (waarschijnlijk aangepast sinds hun originele posting hier op BD) spreken ook nergens nog van Canon.
Voor Mac-gebruikers: open de foto in Voorvertoning en open dan het infovenster (je vindt dat onder "extra's"). Bij de EXIF-gegevens kan je hier het afbeeldingsnummer aflezen.
Edit
uhh; als ik de site bekijk, is dit alleen om de exif uit te lezen..
|Ik lees niets over de shutter acounts...
mvg
Calisto
Inderdaad exif, maar ook het totaal aantal opnames.
Drop je laatste foto gewoon op de snelkoppeling van Opande Exif.
Bijna helemaal onderaan "Total Number of Shutter Releases for Camera"
Daar kan je aflezen hoeveelste foto het is met je Nikon toestel gemaakt,
onafhankelijk of je een reset hebt gedaan, kan je hier het totaal aantal van het toestel aflezen.
Leave a comment: