Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Shuttercount achterhalen - Aantal clicks

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Shuttercount achterhalen - Aantal clicks

    Voor Mac en PC is er nu ook Shuttercount, dit kost 2,99 maar kan je ook een history bewaren van je camera's shuttercount.

    Op de site vind je links terug naar windows en apple app-store.

    Comment


    • #47
      Re: Shuttercount achterhalen - Aantal clicks

      Is dit eigenlijk nog wel interessant bij aankoop/verkoop? Er zijn inmiddels al programma's die de shuttercount netjes terugzetten op gewenste aantallen.
      Canon EOS 5D Mark III | Canon EOS 7D | Canon EF17-40mm F/4L | Canon EF24-105mm F/4L IS | Canon EF70-200 F/4L IS | Canon EF100mm Macro | Canon Speedlite 430EX
      Mijn website: EOSfoto.nl

      Comment


      • #48
        Re: Shuttercount achterhalen - Aantal clicks

        Oorspronkelijk geplaatst door EOSfoto Bekijk bericht
        Is dit eigenlijk nog wel interessant bij aankoop/verkoop? Er zijn inmiddels al programma's die de shuttercount netjes terugzetten op gewenste aantallen.
        ik denk in 95% van de gevallen dit wel interessant is.
        Maar als je een 10jaar oude body koopt met nog geen 5000 clicks, moet je toch wel eens zelf denken of dit wel kan kloppen.

        Net even die Jeffrey Friendl's Exif Viewer geprobeerd en werkt goed!

        Comment


        • #49
          Re: Shuttercount achterhalen - Aantal clicks

          Oorspronkelijk geplaatst door Timothy91 Bekijk bericht
          ik denk in 95% van de gevallen dit wel interessant is.
          Maar als je een 10jaar oude body koopt met nog geen 5000 clicks, moet je toch wel eens zelf denken of dit wel kan kloppen.

          Net even die Jeffrey Friendl's Exif Viewer geprobeerd en werkt goed!
          Een tien jaar oude body is analoog en die hadden geen shuttercount...
          De meeste body's die in de verkoop gaan zijn tussen te twee en de vier jaar oud en daarbij is het heel lastig om een norm vast te stellen. Mijn body's hebben beiden geen doorsnee clicks: de 5 zit er heel ruim onder- en de 7 zit redelijk boven het gemiddelde.
          Afhankelijk van de prijs van een 2e hands camera wordt er veel te spastisch gedaan over clicks. Het vervangen van de sluiter incl. spiegel, kost tussen de €300 en €400. Na vervanging heb je weer een nieuwe camera die weer jaren mee kan, omdat dit eigenlijk de enige bewegende onderdelen zijn in een digitale camera.
          Canon EOS 5D Mark III | Canon EOS 7D | Canon EF17-40mm F/4L | Canon EF24-105mm F/4L IS | Canon EF70-200 F/4L IS | Canon EF100mm Macro | Canon Speedlite 430EX
          Mijn website: EOSfoto.nl

          Comment


          • #50
            Re: Shuttercount achterhalen - Aantal clicks

            Oorspronkelijk geplaatst door EOSfoto Bekijk bericht
            Een tien jaar oude body is analoog en die hadden geen shuttercount...
            In mijn D70 kon ik in 2004 geen filmrolletjes meer steken...
            Tijd vliegt

            Comment


            • #51
              Re: Shuttercount achterhalen - Aantal clicks

              Inderdaad tijd vliegt, begin jaren '90 is eerste digitale camera gemaakt
              Canon body's met wat glas van 10 tot 600 mm ...

              Comment


              • #52
                Re: Shuttercount achterhalen - Aantal clicks

                Voor diegenen die nog PICASA op hun PC staan hebben, laatst genomen foto in het programma picasa aanklikken en dan rechts-onderaan op het 'i' tekentje klikken.
                Dan komt de kolom met alle gegevens tevoorschijn, en bijna helemaal onderaan vindt u het aantal genomen foto's.
                Simpel en het is gratis.

                Comment


                • #53
                  Re: Shuttercount achterhalen - Aantal clicks

                  Hoi iedereen .
                  Wie Irfanview kent , zal ook daar de info vinden onder de EXIF ( Total pictures).
                  Irfanview is een gratis programma dat ik graag gebruik . Google maar eens en vergeet niet de plugins te downloaden.Ik draai nog onder W7 , maar zou ook werken t.e.m. W10


                  Hmmm ,net ontdekt dat dit niet voor alle merken lukt .Ik ben net overgestapt van Nikon naar Canon en hier houdt blijkbaar het merk deze info achter.
                  ZonaS
                  Last edited by Zonas; 13 december 2016, 07:28.
                  De eerste keer lukte het nie maar de tweede keer lukte het van de eerste keer.< Canon 80D > < Canon EF-S 24 mm F2.8 > < Canon 70 - 200 mm F4 L USM> <Canon EF-S 10 -18 mm F/4.5-5.6 IS STM> < Sigma DC OS 17-50mm F/2.8 EX HSM >

                  Comment


                  • #54
                    Re: Shuttercount canon camera

                    net zelf ook eens enkele shuttercount programma's geprobeerd...laatste foto die ik genomen heb met mijn D3300 in verschillenden van die programmakes gedropt...
                    en telkens zie je dat de upload loopt maar ....krijg dan telkens de melding, dat mijn gegevens geen shutter info bevatten...???
                    Raar want als ik in fotoshop de foto open en op bestandinfo en onbewerkte gegevens click dan krijg ik daar wel aux.imagenumber>28530 te zien ???
                    Wlde die programmakes alleen maar eens testen in vgl met de bestandsinfo van fotoshop...
                    https://fredor2.wixsite.com/my-site

                    Comment


                    • #55
                      Re: Shuttercount canon camera

                      Is er al iets voor de Canon 5D Mark IV?

                      Comment


                      • #56
                        Re: Shuttercount canon camera

                        Oorspronkelijk geplaatst door ploperdeplop Bekijk bericht
                        Is er al iets voor de Canon 5D Mark IV?
                        Zie je dat niet op het toestel zelf in het menu ??
                        Bij de 1Dx kan je dit onmiddellijk zien in het menu dus zal dat bij de 5DIV ook wel lukken toch

                        grts
                        Sieg
                        Voor meer foto's ; www.sieg.be

                        Comment


                        • #57
                          Re: Shuttercount canon camera

                          Nee zie dat daar niet. Waar zou ik dat dan moeten vinden?

                          Comment


                          • #58
                            Re: Shuttercount canon camera

                            eos inspector werkt perfect voor mijn 5D III.
                            Al had ik gehoopt dat ze dit toch al in de IV hadden mogen plaatsen! een minpunt meer?
                            MVG. Hugo

                            Comment


                            • #59
                              Re: Shuttercount canon camera

                              Oorspronkelijk geplaatst door Rx-ke Bekijk bericht
                              eos inspector werkt perfect voor mijn 5D III.
                              Al had ik gehoopt dat ze dit toch al in de IV hadden mogen plaatsen! een minpunt meer?
                              We weten het ondertussen al wel dat je hem niet kan betalen!

                              Comment


                              • #60
                                Re: Shuttercount canon camera

                                Oorspronkelijk geplaatst door ploperdeplop Bekijk bericht
                                Is er al iets voor de Canon 5D Mark IV?
                                Lukt dit niet met EOS Utility van Canon zelf? In camera laten ze het meestal niet zijn (1 reeks achterwege gelaten)
                                Visit me @ http://www.facebook.com/chippophotography

                                Comment

                                Working...
                                X