Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon eos 60d

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon eos 60d

een vraagje, ik gebruik momenteel de 450d maar ben niet tevreden met scherpte en zeker niet bij hoge iso-waarden (enorm veel ruis!). Lens is sigma 17-70mm f2.8.

ik zou graag een beter/duurder toestel hebben, maar vrees dat full frame camera's nog boven mijn budget liggen. Zou de 60d een verbetering kunnen betekenen? of een betere lens? Ik vind haarfijne scherpte op bv ogen enorm belangrijk... Zeker omdat ik vaak foto's van mijn kindjes maak.

Wie kan mij een toestel adviseren, budget +/- 700€.

Bedankt!

Veerle

Re: Canon eos 60d

Ruis is deels eigen aan de camera. Een betere body gaat hierbij idd enigzins helpen

Doch denk ik dat je beter eens duidelijk weergeeft door middel van beelden wat je als probleem ervaart.
    Ook kan het helpen om te weten hoe je werkt. Automatisch (groene kader), P-stand, AV-stand, TV-stand, M-stand?
    Wat met je scherpstelling / scherpstelpunt?

De lens die je aanhaalt, is al een lens met een variabele lichtsterkte, dus die 2.8 heb je enkel in de groothoek van je lens (17-20mm schat ik ongeveer).
    Een degelijke lens aangepast aan je noden enigzins, zal je sowieso al op weg helpen.
    Wat verwacht jij van scherpte? Een compleet scherp beeld? Of scherp op de ogen en 'flou' in de achtergrond?
    Werken met lichtsterke lenzen zal sowieso een aanpassing vragen omdat je scherp gedeelte fijner en fijner wordt naarmate een lichtsterkere lens wordt gebruikt.
    Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Ik werk meestal in AV/TV stand. Met scherpte bedoel ik enkel de punten waar ikzelf de focus op heb gelegd, uiteraard niet het volledige beeld. Maar als je het focuspunt op het oog instelt, moeten de wimpers toch haarscherp zijn...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door veerlem Bekijk bericht
        Ik werk meestal in AV/TV stand. Met scherpte bedoel ik enkel de punten waar ikzelf de focus op heb gelegd, uiteraard niet het volledige beeld. Maar als je het focuspunt op het oog instelt, moeten de wimpers toch haarscherp zijn...
        dat hangt af van het gekozen diafragma

ook als een van de buitenste scherpstelpunten gekozen wordt, loop je meer risico op 'onscherpte' omdat deze minder accuraat zijn
        beweging met een te lange sluiter kan ook onscherpte geven
        Website: http://www.svisimaging.be

Comment

De ruis in uw toestel zal niet echt bakken minder zijn met een 60D (sensor is altijd dezelfde gebleven), enkel de processor is geëvolueerd. 60D is natuurlijk ook een semipro toestel van een nieuwere generatie met meer instelmogelijkheden maar dat zal niet echt het verschil uitmaken van je noden.

Om minder ruis te hebben zul je vooral je iso laag moeten proberen houden (minder dan 400 iso) en dan heb je niet veel keuze: meer licht, langere belichtingstijd of lichtgevoeliger objectief.
          Als je bvb. investeert in een 17-50/55 f/2.8 objectief zit je over de ganse lijn aan f/2.8. Je zult het verschil zeker merken en als je dan toch doorzet naar een nieuw toestel kun je probleemloos je objectief blijven gebruiken.

Een nieuw toestel zal niet zijn volle mogelijkheden kunnen benutten met een minder objectief. Een 60D met je (overigens heel goed) beginnersobjectief zal wss. minder aankunnen dan je 450D met een f/2.8 variant.
          Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

Comment

Working...
          X