Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 5D M iii als complete leek

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Canon 5D M iii als complete leek

    Oorspronkelijk geplaatst door Jinkx Bekijk bericht
    imo is een semi prof/prof camera als de 5d makkelijker om mee te leren werken dan een instapcamera. Die toestellen zijn veel meer gericht op ergonomie en snel kunnen werken dan instapmodellen. Knoppen veel beter bereikbaar en zo. Ik weet niet hoe het bij canon zit, maar mijn nikon heeft bijvoorbeeld geen scenestanden, alle functies met knoppen bereikbaar,... en ik kan je niet zeggen wat een opluchting dat was na de d5000.

    Ik weet dat de meesten zeggen dat met een professionele camera werken moeilijker is, maar ik vind het juist een pak simpeler.
    Laatste zin vind ik ook. Uiteindelijk zijn er maar 2 dingen die je nodig hebt : sluitertijd en diafragma (natuurlijk nog wat andere zaken, maar toch).
    Canon-man. Concerten en natuur.
    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

    Comment


    • #17
      Re: Canon 5D M iii als complete leek

      Voor interieurs vrij makkelijk: Av stand, f11 tot f16 nemen, iso 100, sluitertijd wordt door de camera bepaald, op statief en klaar.
      Op die manier moet je weinig instellen: enkel diafragma en iso die standaard hetzelfde blijven, en ga je goede foto's krijgen.
      Canon EOS 5DIII | 24-70 f2.8 L | 70-200 f4 L IS | 50mm f1.8 | 580EXII | en een verlanglijst dat eerder een waslijst is
      BLOG

      Comment


      • #18
        Re: Canon 5D M iii als complete leek

        en zo ga je natuurlijk ook indruk maken op je klanten en daar is het je baas natuurlijk om te doen.
        Vermits het immo is dus verkoop zou ik de iso rustig op 800 tot 1600 durven zetten voor dat toestel, dat scheelt direct een factor 3 tot 4 voor de sluitertijd en waarschijnlijk ga je toch geen afdrukken op A1 formaat moeten maken.
        Albums
        Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

        Comment


        • #19
          Re: Canon 5D M iii als complete leek

          Er is wel een groot verschil tussen verschillende immo foto's.
          Het is dus zeker handig om hier zelf wat meer te leren over fotografie.
          Ik ken er die elke foto nemen met minstens 3 externe flitsers om ervoor te zorgen dat je nog door de ramen kan kijken in de foto's (anders zijn ze wit).
          Zelf heb ik weinig ervaring met binnenhuisfotografie, maar ik gebruik steeds een statief ipv flitsers omdat dit toch beter de echte look en feel van het huis kan weergeven.
          Alles iso 100, meestal f/8 en sluitertijd hieraan aanpassen. Op mijn Nikon kan ik enkele stops onderbelichten om nog detail te krijgen buiten, dit trek ik dan achteraf op. (maar op een 5D3 is dit niet echt mogelijk, dus zal je een HDR moeten maken)
          24-70 is wel wat nipt voor kleinere huizen. Daar zou een 16-35 of een vaste 14mm handiger zijn.
          En indruk zal je zeker niet maken met een camera waarmee je niet kan werken. Mocht er iemand mijn huis komen fotograferen en hij zit te prutsen met een kit van 5000€, dan zoek ik zelfs een andere immo, want dat zegt meeer dan genoeg over het hele bedrijf...

          Comment


          • #20
            Re: Canon 5D M iii als complete leek

            Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
            en zo ga je natuurlijk ook indruk maken op je klanten en daar is het je baas natuurlijk om te doen.
            Moet degene achter de camera ook nog een professionele indruk (lees ingewikkeld draaien aan knopjes) maken

            Met een paar simpele instellingen en wat basis kennis zoals hier uitgelegd kun je prima foto's maken met elke camera. Maakt niet uit of het een snapshot of een peperduur professioneel toestel is.
            Groeten,

            Albert Jan

            Website AJH
            lidnummer: BD0371NL

            Comment

            Working...
            X