Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Behoefte aan sensor cleaning dag bij Tech Repair ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Behoefte aan sensor cleaning dag bij Tech Repair ?

Vandaag van TechRepair netjes een mail gekregen waarom ik als Belgisch CPS member niet was
    uitgenodigd voor de sensorcleaning van vorige maand.

Waarvoor dank.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fotosdirk Bekijk bericht
      Vandaag van TechRepair netjes een mail gekregen waarom ik als Belgisch CPS member niet was
      uitgenodigd voor de sensorcleaning van vorige maand.

Waarvoor dank.
      Da's mooi !
      Zouden ze bij alle CPS members wel mogen doen vind ik !
      Kleine moeite volgens mij, en zeker als ze hier op een Belgische site wat reclame voor hun bedrijf komen maken en vooral dit erbij zetten "Afgelopen maand is de jaarlijkse cleaning dag geweest voor alleen de Canon CPS members"

grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Probeer al sinds gisteren mij als CPS member te registreren.
        Bij het tweede venster waar je uw apparatuur moet invullen krijg ik een grijze band op het scherm "Even geduld" en er veranderd niks, dat blijft daar staan.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
        Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
          Probeer al sinds gisteren mij als CPS member te registreren.
          Bij het tweede venster waar je uw apparatuur moet invullen krijg ik een grijze band op het scherm "Even geduld" en er veranderd niks, dat blijft daar staan.
          Gebruik je per toeval Internet Explorer ?
          Zoja, volg de volgende stappen ;

Open Internet Explorer
          Ga naar de CPS website
          Klik op de Alt toets en er opent zich een menubalkje bovenaan
          Klik op extra
          Vink "Compatibiliteitsweergave" aan
          Begin nu opnieuw met je materiaal te registreren
          Probleem zou nu moeten opgelost zijn !

grts
          Sieg
          Last edited by Sieg; 21 juni 2013, 12:13. Reden: typo
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Mercikes Sieg.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
            Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Beste,

heb diverse reacties mogen ontvangen waarvoor dank. Ik zal in de maand augustus uitsluitsel geven of er voldoende animo is voor een cleaning dag bij ons voor de forum lezers.

Voor nu alvast een fijn weekend toegewenst.

Met vriendelijke groet,

Derek Musch.

Comment

Ik heb mijn sensor ook eens laten kuisen op zo'n gratis event, en daarna zaten er meer krassen op dan ervoor !

Nu ga ik enkel nog naar n bepaalde winkel in Antwerpen waar ze in n vacuumtent kuisen en op n goeie manier.

(ps ik bedoel dit niet op Techrepair)
                Canon-man. Concerten en natuur.
                Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                  Ik heb mijn sensor ook eens laten kuisen op zo'n gratis event, en daarna zaten er meer krassen op dan ervoor !

Nu ga ik enkel nog naar n bepaalde winkel in Antwerpen waar ze in n vacuumtent kuisen en op n goeie manier.

(ps ik bedoel dit niet op Techrepair)
                  Zelf de sensor reinigen is simpeler dan een wiel verwisselen van je auto: of ga je ook op een hulpdienst wachten wanneer je een lekke band hebt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                    Zelf de sensor reinigen is simpeler dan een wiel verwisselen van je auto: of ga je ook op een hulpdienst wachten wanneer je een lekke band hebt.
                    Mijn band kan ik zelf vervangen en dat heb ik al gedaan.

Ik heb de sensor van mijn eerste 500d eens zelf gereinigd, en ik kon n andere kopen. Ik had achteraf n soort 'kader' op alle foto's.

Mijn duurdere toestellen laat ik toch liever door pro's kuisen. Voor die 25 euro per stuk riskeer ik het zelf niet.
                    Canon-man. Concerten en natuur.
                    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Vandaag was er dus zo'n cleaningdag georganiseerd door tech repair in Bergen Op Zoom voor Canon gebruikers.

We werden zoals gewoonlijk daar heel vriendelijk ontvangen met een hapje en een drankje.
                      Daarna kregen we een uitvoerige uitleg wat tech repair allemaal kan betekenen voor ons, dus
                      een voorstelling van het bedrijf. De vele vragen door ons werden op een heel deskundige manier beantwoord.

Dan volgde een bezoek naar de plaats waar het topassortiment (de 1, 5 en 6 d's) van Canon wordt nagekeken en hersteld.
                      Heel leerzaam om eens te zien hoe zorgvuldig en vakbekwaam deze mensen tewerk gaan.
                      Daar zie je pas hoe die toestellen volgepropt zitten met elektronische componenten en hoe voorzichtig zij daarmee
                      tewerk gaan als ze de toestellen demonteren.
                      We kregen daar ook de kans om volop vragen te stellen aan de mensen die daar aan het werk waren en een medewerker
                      haalde een voorbeeld van een beschadigde camera die binnengebracht was. (lcd scherm verbrijzeld, sensor verbrijzeld, inwendige printplaten gebroken....) en dan stel je
                      de vraag of dit hersteld kan worden? Blijkbaar wel zo te horen.

Op het einde werden onze eigen toestellen deskundig gereinigd en heb ik terug een toestel
                      die er piekfijn uit ziet.

Tot slot, nogmaals een dikke pluim naar deze mensen van Tech repair die zo ruim de tijd
                      hebben genomen om ons te woord te staan.

Wel spijtig dat er maar blijkbaar 2 gebruikers van Canon (Lazycharles en ik) interesse hadden van dit forum om
                      aanwezig te zijn om deze uitzonderlijke dag.

groetjes

Comment

Was inderdaad een leuke voormiddag. Ik heb weer heel wat opgestoken zowel rechtstreeks ivm techrepair en canon als algemeen wat fotografie betreft. (zet twee fotografen bij elkaar en je begint te filosoferen over foto's en eventuele technische opportuniteiten).
                        Men was daar ook bezig een gevallen L lens terug in elkaar te steken. Toch best een fijn werkje.

Mijn toestel 5DmkII werd gereinigd alhoewel er in verhouding vrij weinig stofjes aanwezig waren op de censor (slechts een 22000 clicks). Die weinige zijn er dus toch ook afgehaald.
                        Ik heb dus ook geleerd hoe je die reiniging best doet maar of ik er ooit zelf aan begin blijft de vraag. Ik ben namelijk niet de zorgzaamste en voorzichtigste prutser.

Voor mij was het meer dan de rit waard en de koffiekoekjes waren lekker)
                        Albums
                        Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Enkele jaren geleden was De Beukelaar de invoerder van Nikon in Belgie. Verscheidene keren naartoegeweest om mijn sensor te te laten kuisen.
                          Prijs ..... GRATIS ..... Dat was nog eens een service.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fotosdirk Bekijk bericht
                            Vandaag was er dus zo'n cleaningdag georganiseerd door tech repair in Bergen Op Zoom voor Canon gebruikers.

We werden zoals gewoonlijk daar heel vriendelijk ontvangen met een hapje en een drankje.
                            Daarna kregen we een uitvoerige uitleg wat tech repair allemaal kan betekenen voor ons, dus
                            een voorstelling van het bedrijf. De vele vragen door ons werden op een heel deskundige manier beantwoord.

Dan volgde een bezoek naar de plaats waar het topassortiment (de 1, 5 en 6 d's) van Canon wordt nagekeken en hersteld.
                            Heel leerzaam om eens te zien hoe zorgvuldig en vakbekwaam deze mensen tewerk gaan.
                            Daar zie je pas hoe die toestellen volgepropt zitten met elektronische componenten en hoe voorzichtig zij daarmee
                            tewerk gaan als ze de toestellen demonteren.
                            We kregen daar ook de kans om volop vragen te stellen aan de mensen die daar aan het werk waren en een medewerker
                            haalde een voorbeeld van een beschadigde camera die binnengebracht was. (lcd scherm verbrijzeld, sensor verbrijzeld, inwendige printplaten gebroken....) en dan stel je
                            de vraag of dit hersteld kan worden? Blijkbaar wel zo te horen.

Op het einde werden onze eigen toestellen deskundig gereinigd en heb ik terug een toestel
                            die er piekfijn uit ziet.

Tot slot, nogmaals een dikke pluim naar deze mensen van Tech repair die zo ruim de tijd
                            hebben genomen om ons te woord te staan.

Wel spijtig dat er maar blijkbaar 2 gebruikers van Canon (Lazycharles en ik) interesse hadden van dit forum om
                            aanwezig te zijn om deze uitzonderlijke dag.

groetjes
                            ik had er ook wel willen zijn, maar dacht dat de juiste datum hier gepost ging worden. slecht gelezen dus.
                            A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

Comment

Working...
                            X