Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opnieuw starten fotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Opnieuw starten fotografie

    Hallo,

    ik ben een hobby-fotograaf en ik heb onlangs al mijn materiaal verkocht. Na ruim een jaar wil ik opnieuw beginnen fotograferen.

    Ik was van zins om de Nikon D3100 + Nikkor 18-105 VR te kopen. Vroeger had ik ook reflexcamera's en ik was altijd heel tevreden (buiten misschien het gewicht soms). Het gewicht is absoluut niet zo'n groot probleem, maar lenzen wisselen wil ik absoluut behouden (dus geen point&shoot)

    Ik heb nu voor de eerste keer eens een kijkje gedaan bij de systeemcamera's. Daar zag ik bijvoorbeeld bij Konijn de Olympus Pen E-PL3 + Olympus 14-42mm II voor maar €299, de D3100 komt meteen op €500.

    Ik heb wel heel wat vragen over systeemcamera's. Ik lijk maar niet terug te vinden wat ik wil weten, ondanks lang Googlen en de zoekfunctie hier te gebruiken. Mijn vragen:

    * De lens zoals de Olympus 14-42 is zoals een 28-84mm op Crop DSRL. Is dat niet te groot voor Wide-Angle? Tegenover bijvoorbeeld de 18-55 DX lenzen op DSRL zijn écht 18mm en dus meer groothoek?? MOMENTEEL MIJN GROOTSTE BEZORGDHEID
    * Zijn lenzen als 150mm niet te lang/zwaar voor zo'n kleine camera?
    * Fotografeert zo'n kleine camera lekker? (wauw, dat klinkt Nederlands )
    * Ga ik rap een DSLR missen of is de kwaliteit enigszins vergelijkbaar?

    Alvast bedankt!
    Last edited by Allheroesfall; 11 juni 2013, 22:50.

  • #2
    Re: Opnieuw starten fotografie

    Ik heb drie jaar geleden ook al mijn materiaal verkocht, en dat was behoorlijk wat.
    Even geprobeerd met een Nikon P500, tja dat maakt foto's.
    Een instapje D3200 gekocht en mijn oude vertrouwde 50-500 in nieuwe versie (met OS)
    Man, wat ik ben ik daar gelukkig mee
    fotosite

    Comment


    • #3
      Re: Opnieuw starten fotografie

      Alvast bedankt voor je reactie,

      blij dat het voor jou zo uitdraaide!