Ik heb een goeie 2 jaar kunnen genieten van m'n olympus SZ-30MR compactcamera, maar deze heeft het tijdens een zonnige dag denk ik begeven. (het was toen ongeveer 25°C)
We zaten gezellig op terras in de zon met de camera bij de hand om wat foto's te nemen tot we na x-aantal foto's genomen te hebben nog eens wilden kijken naar de foto's die we genomen hebben:
Vlak na de opname kon je ze telkens mooi en wel zien, maar nu heb ik om de x-aantal foto's de melding "fotofout" op m'n display van de camera.
Ik heb toen het kaartje via de kaartenlezer bekeken op de pc in de hoop dat de bepaalde foto's niet weg/kapot waren, maar ze zijn effectief mislukt of ze staan er maar half op.
Een ander kaartje plaatsen biedt geen oplossing, het probleem blijft zich voordoen.
Het kaartje dat ik gebruikt heb was een: kingston 16gb sdhc class 10
De camera-fototeller staat nu op 1060 clicks, en wat gefilmd beeldmateriaal maar het kaartje is bijlange nog niet vol.
Wat kan ik eventueel nog doen om er nog wat plezier mee te hebben?
Of zou ik beter kijken voor een andere camera?
De vereisten zijn ongeveer dezelfde als wat ik met de olympus SZ-30MR kan doen:
iso instellen
16mp (mag meer zijn ook)
snellere shutter speed zou ik toch graag hebben.
wideangle en telebereik in 1 vond ik zeer handig met dit compactje.
flash (ingebouwd om 's nachts foto's te nemen)
raw mogelijkheden zou handig zijn
Bedankt, pixbillye
We zaten gezellig op terras in de zon met de camera bij de hand om wat foto's te nemen tot we na x-aantal foto's genomen te hebben nog eens wilden kijken naar de foto's die we genomen hebben:
Vlak na de opname kon je ze telkens mooi en wel zien, maar nu heb ik om de x-aantal foto's de melding "fotofout" op m'n display van de camera.
Ik heb toen het kaartje via de kaartenlezer bekeken op de pc in de hoop dat de bepaalde foto's niet weg/kapot waren, maar ze zijn effectief mislukt of ze staan er maar half op.
Een ander kaartje plaatsen biedt geen oplossing, het probleem blijft zich voordoen.
Het kaartje dat ik gebruikt heb was een: kingston 16gb sdhc class 10
De camera-fototeller staat nu op 1060 clicks, en wat gefilmd beeldmateriaal maar het kaartje is bijlange nog niet vol.
Wat kan ik eventueel nog doen om er nog wat plezier mee te hebben?
Of zou ik beter kijken voor een andere camera?
De vereisten zijn ongeveer dezelfde als wat ik met de olympus SZ-30MR kan doen:
iso instellen
16mp (mag meer zijn ook)
snellere shutter speed zou ik toch graag hebben.
wideangle en telebereik in 1 vond ik zeer handig met dit compactje.
flash (ingebouwd om 's nachts foto's te nemen)
raw mogelijkheden zou handig zijn
Bedankt, pixbillye
Comment