Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D80 defect: wat nu?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon D80 defect: wat nu?

Ik ben nieuw hier op BD en zit met een dilemma. Mijn D80 kreeg enkele weken geleden plots een ‘error’. Ik kon er niets meer mee doen. Nu blijkt dat herstellen mij 200,50 euro zal kosten. Is het een goed idee om hier nog zoveel geld aan te besteden of koop ik beter een nieuwe?
    Mijn D80 was 7 jaar oud. Ik heb nog mijn 18-135 kitlens die erbij zat en een Tokina 100mm macro lens. In september ga ik een fotografiecursus volgen om alles weer eens op te frissen.
    Mocht ik een nieuwe kopen, zou ik er tussen de 500 en 1000 euro willen voor uittrekken, eventueel ook met een nieuwe of extra lens.
    Ik neig zelf om hem niet te laten herstellen (de verleiding is groot om een nieuwe aan te schaffen ondertussen) maar zou graag de mening horen van de kenners hier. Alvast heel erg dank!!

Re: Nikon D80 defect: wat nu?

De verkoopwaarde is niet veel hoger dan de kostprijs van de reparatie.
    In de 7 jaar dat je met die D80 foto's gemaakt hebt zijn de nieuwe toestellen ondertussen ook nog flink verbeterd, ik zou dus eerder een nieuw fototoestel kopen in plaats van het oude te laten repareren.

Voor het vooropgestelde budget zal je zeker en vast wel een goede nieuwe camera kunnen kopen.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Gebruikte D80 kost zo'n 100-150 euro, dus herstellen: NEE.
      Je kan misschien eens kijken naar een D7000, is te verkrijgen rond de 600 euro gebruikt en dan heb je nog wat geld voor een nieuwe lens.
      Ik heb zelf de stap gedaan van D80 naar D7000 en het was een wereld van verschil. Echt enorm gewoon.

Comment

2e hands kom ik er tegen voor 100€... Voor 200€ koop je uiteraard geen nieuwe spiegelreflex. Hoeveel clicks heeft dat ding? Het is uiteraard een keuze die je zelf moet maken. Mocht het mijn camera zijn, liet ik het vermoedelijk maken.
        Bezoek onze website: Studio Vanbilloen Facebook groep: https://www.facebook.com/groups/studio.fotografie.hulp/ | Facebookgroep Studiofotografie materiaal 2eHands/

Comment

Ik denk dat dat een keuze is die je enkel zelf kan maken.

7 jaar is toch al een mooie levensloop voor een camera vind ik. Ik zou ook eerder opteren voor een nieuwe. Het is misschien stom om te zeggen maar ik denk dat bijna elke nieuwe camera een vooruitgang is op de d80. Ondertussen is er heel veel vooruitgegaan. (ook systeemcamera's trouwens, zeker ook de moeite).

Wie weet hoe lang gaat die d80 nog mee als je hem laat herstellen. Misschien geeft de sluiter het binnenkort dan ook op (en dan vind ik 200 euro nog veel geld). Je kan ook hier op het forum een 2e hands camera zoeken. Je vindt er ook nog wel mooie exemplaren die nog niet te veel afgezien hebben.

Comment

D7000 + 50 of 35mm prime (afhankelijk van je voorkeur) en zit weer gesetteld voor enkele jaren (ook voor je school)
            perfect binnen budget!
            Fuji X-E1 - 18-55mm
            facebook

Comment

Bedankt voor jullie goede raad. Ondertussen heb ik de fotozaak laten weten dat ik mijn D80 niet laat herstellen. Ik ga dus een nieuwe body aanschaffen: gezien mijn budget en omdat ik graag een toestel zou hebben dat qua bediening gelijkaardig is aan de D80, kom ik waarschijnlijk bij de D7000 uit?
              Ik ga er zeker een 50mm f1.8 prime bij kopen.
              Ik heb nog een 18-135mm f3.5 kitlens van bij mijn D80. Is het raadzaam om deze te behouden en enkel de body van de D7000 te kopen. Of koop ik beter de D7000 met de 18-105 kitlens erbij (en probeer mijn oude kitlens te verkopen)?
              Of zijn er nog betere opties voor mijn budget (1000 à 1200 euro in totaal)?

Comment

De 18-135 is wel een goede lens hoor, scherper dan de 18-105 maar zonder stabilisatie.
                Ik zou eerder een 35 1.8 kopen dan een 50 1.8. Als je iets zoekt voor portretten is de 85 1.8 ook uitstekend.
                D7000 is qua bediening en body een hele stap omhoog van de D80, om nog maar te zwijgen over de sensor en autofocus.

Comment

'k Heb de knoop doorgehakt en een Nikon D7000 body besteld bij Vandenborre (689€ - 70€ van de cashbackactie). Ik heb mij ook nog een tweedehandse Nikkor 50mm AF-D f1.8 gekocht voor 80 euro met nog bijna twee jaar garantie. Ik popel van ongeduld om ermee te beginnen spelen!
                  Ik zal nog wat doorsparen om mijn 18-135 kitlens later te vervangen door een lichtsterker objectief.
                  Hartelijk dank voor jullie hulp.

Comment

Working...
                  X