Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop advies camera en objectieven

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Aankoop advies camera en objectieven

Ben op zoek naar een camera met 2 lenzen die redelijk wat aan kunnen. Het zal voornamelijk gebruikt worden voor wildlife fotografie en algemen reisfotografie.
    Filmen heeft ook de voorkeur maar is niet super belangrijk. Voor wildlife zou ik zeggen min benodigd:
    - snelle auto focus
    - snelle shutter speed >6 fps
    - hoge iso, weinig noise
    Budget tot 2500 a 3000 euro, echter liever minder. Prijs/kwaliteit verhouding goed laten zijn.

Ik heb al eens rond gekeken in de winkels en heb voornamelijk met Sony / Canon / Nikon gespeeld. Sony was ik wel gecharmeerd van de snelheid waarmee je kon schermstellen / fotograferen en filmen, maar hoge iso is die niet echt geweldig. Canon heb ik ervaring met de settings aangezien ik aantal jaren canon heb geleend van mijn ouders. Echter wil ik vooraan starten en het menu / knopjes leren maakt voor mij dan ook niet uit. Het moet een camera zijn waarmee ik voorlopig vooruit kan en waarbij ik een groot bereik heb zodat ik tijdens mijn reizen zoveel mogelijk gave platen kan schieten.

Re: Aankoop advies camera en objectieven

Ik heb net nieuw materiaal gekocht : een bereik van 18 mm tot 500 mm met een snelle, goede camera voor 2.000 €.
    Nikon D3200 met 18 -105 VR en de Sigma 50-500. Meer heb ik niet nodig.
    fotosite

Comment

Ik denk dat je beste keuze voor snelle autofocus en lage iso op een budget wel een Nikon D7100 is. Dit zoals hierboven vermeld met 18-105 en 50-500 of zelfs eerder Nikon 70-200 f/4 als je betere kwaliteit en snellere autofocus wil. 18-300 is ook een goede keuze en is zeker en vast de beste superzoom.
      Een 35mm 1.8 mag je ook zeker niet laten liggen.

Comment

Wat vinden jullie van 7d of 60d of sony a77, d7100 zijn lenzen vrij prijzig. 50-500 is optie, maar mis daarin het groothoek. Tevens schijnt canon burst tegen te vallen

Comment

Uiteraard mis je groothoek in de 50-500, maar je gaf zelf aan met 2 lenzen te willen werken.
          Ten andere : een groothoek gecombineerd met supertele in één lens : onbestaand.
          fotosite

Comment

Als ik de focus snelheid van de 18-105 vergelijk met mijn andere lenzen (oa een sigma 24-70 2.8 een 50mm 1.8AFD, een 35-70 3.3-4.5 af) dan is die 18-105 echt traag en dit op een D90

Comment

De 7D heeft een zeer goed AF systeem (enkel de 1Dx en 5D3 doen nog beter) nl. goede spreiding van de AF punten en alle 19 AF punten zijn van het type "crosstype". Dit heeft zeker z'n voordelen bij actiefotografie. Daarbovenop heeft hij ook nog eens een hoge FPS. Grootste nadeel van de 7D is dat hij echter niet zo goed scoort op hoge ISO waardes (al valt dit gedeeltelijk te compenseren via ETTR). Maar als je echt weinig noise wilt bij hoge ISO waardes moet je toch sowieso naar fullframe kijken en dat is nog een pak prijziger (plus je verliest de cropfactor).
              550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kawaracer Bekijk bericht
                Als ik de focus snelheid van de 18-105 vergelijk met mijn andere lenzen (oa een sigma 24-70 2.8 een 50mm 1.8AFD, een 35-70 3.3-4.5 af) dan is die 18-105 echt traag en dit op een D90
                Heb je tussen 18 mm en 50 mm een snelle AF nodig ?
                De Sigma 24 -70 2.8 is een uitstekende lens, ik heb ze zelf gehad, maar je mag geen geen appelen met citroenen vergelijken.
                Alles is prijsgebonden, ik heb een 500 4.5 gehad, die was ook scherper dan de 50-500 (alhoewel) maar heb je de prijs al eens bezien ?
                Nu ja, ik gaf maar een tip.
                fotosite

Comment

Working...
                X