Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Advies nieuwe camera

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Advies nieuwe camera

Hallo iedereen

Ik heb momenteel een sony DSC-W210 en een canon powershot A3000 IS, gewone compact camera's dus.
    Omdat ik me wil verdiepen in de fotografie ben ik op zoek naar een nieuw toestel.

Ik maak voornamelijk kunst-, dieren (bewegend)-, avond- en portretfoto's. Daarom zoek ik een toestel die goed scoort op deze punten.
    Heb al tal van reviews gelezen, maar ben er nog niet wijzer van geworden.

Kan iemand mij helpen?

Groeten

Liente

Re: Advies nieuwe camera

Budget??? Begin al maar te sparen, hier heb je het best een DSLR voor nodig met lichtsterke lenzen....
    Last edited by Franciskine; 2 juni 2013, 14:51.
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Inderdaad: voor kunst (geen flits mogelijk) en bewegende dieren kan je objectief niet lichtsterk genoeg zijn. En spijtig maar waar: hoe lichtsterker> hoe duurder

Camera: voor dezelfde reden: ietske waar je hoog kunt gaan in ISO zonder overdreven ruis zal ook een serieus prijskaartje hebben. Ook
      Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
        Budget??? Begin al maar te sparen, hier heb je het best een DSLR voor nodig met lichtsterke lenzen....
        Ik twijfelde tussen hybride of spiegelreflex. Vind een spiegelreflex best groot en zwaar om overal mee te nemen.
        Bij hybride kwam ik de NIKON 1J2 10-30MM tegen. Deze lijkt me een goed toestel?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door liente Bekijk bericht
          Ik twijfelde tussen hybride of spiegelreflex. Vind een spiegelreflex best groot en zwaar om overal mee te nemen.
          Bij hybride kwam ik de NIKON 1J2 10-30MM tegen. Deze lijkt me een goed toestel?
          Is een heel goed toestel(letje), maar voor uw doeleinden schiet het toch wat
          te kort.

Comment

ook hier een beginneling dus is dit een interessant topic voor mij Ik zat ook te denken aan een hybride ook op basis gewicht kosten.. maar is dit dan snel af te raden als je een hoog potentieel uit je toestel wil halen? ik heb een budget van ongeveer 600 euro waar kan ik dan het beste naar kijken? Wil ook mooie landschap foto's, inrichting en veel mooie dingen fotograferen met lichtinval ed.

Comment

Kunst, Dieren, Avond, Portret, dat kan met eender welk toestel.

Het is bij velen hier de gewoonte om in uitersten te gaan denken. Als je het woord kunst (hier nu het geval) laat vallen, denkt het merendeel aan foto's die in een overzichtsboek van een of andere museumcollectie moeten komen en dan liefst in een oplage dat overeenstemt met dat van een tentoonstelling in het Louvre-museum. In dat geval, inderdaad begin dan maar te sparen. Maar was dat de doelstelling van de topicstarter, dan kwam de vraag hier niet bovendrijven.

Met andere woorden dat is niet wat jij specifiek uit je toestel wilt halen en dus is het juiste antwoord eigenlijk 'ja'. Ja met een hybride toestel kom je er ook - Ja, met een systeemcamera kan je het gewenste resultaat nog beter benaderen - Ja, met een reflextoestel maak jij een heuse sprong naar een mogelijkheid om professioneel aan de slag te gaan. Maar ben je wel van plan ook rendement uit de DSLR te halen? Ik denk, in eerste instantie, eerder niet, dan wel. Dus ben je inderdaad de goede richting uit als je kijkt naar een toestel dat jouw 'the best of both worlds' kan geven. Dat is mogelijk met een NIKON 1J2.

Dus mensen - advies is leuk, handig en goed bedoeld, maar geef gericht advies is mijn advies.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Provid Bekijk bericht
                Kunst, Dieren, Avond, Portret, dat kan met eender welk toestel.

Het is bij velen hier de gewoonte om in uitersten te gaan denken. Als je het woord kunst (hier nu het geval) laat vallen, denkt het merendeel aan foto's die in een overzichtsboek van een of andere museumcollectie moeten komen en dan liefst in een oplage dat overeenstemt met dat van een tentoonstelling in het Louvre-museum. In dat geval, inderdaad begin dan maar te sparen. Maar was dat de doelstelling van de topicstarter, dan kwam de vraag hier niet bovendrijven.

Met andere woorden dat is niet wat jij specifiek uit je toestel wilt halen en dus is het juiste antwoord eigenlijk 'ja'. Ja met een hybride toestel kom je er ook - Ja, met een systeemcamera kan je het gewenste resultaat nog beter benaderen - Ja, met een reflextoestel maak jij een heuse sprong naar een mogelijkheid om professioneel aan de slag te gaan. Maar ben je wel van plan ook rendement uit de DSLR te halen? Ik denk, in eerste instantie, eerder niet, dan wel. Dus ben je inderdaad de goede richting uit als je kijkt naar een toestel dat jouw 'the best of both worlds' kan geven. Dat is mogelijk met een NIKON 1J2.

Dus mensen - advies is leuk, handig en goed bedoeld, maar geef gericht advies is mijn advies.
                Dat is de info die ik wou weten. Ik ben inderdaad niet van plan om professioneel te fotograferen. Gewoon amateur.
                Dan denk ik toch te gaan voor die hybride van Nikon.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Provid Bekijk bericht
                  Ja, met een reflextoestel maak jij een heuse sprong naar een mogelijkheid om professioneel aan de slag te gaan.

.
                  Dus ik koop de duurste dslr want ik ben mijn werk beu ,niet erg want ik ga prof worden

Comment

idd, met elk toestel kun je foto's nemen.
                    en terecht het toestel is top en je hoeft zeker geen verdere info in te winnen voor een andere toestellen bv. een 5Dmk2 want dat is er zeker over.

voor de eisen van de TS zou ik zeker eens wat verder kijken zeker als je wilt in de hoge iso's gaan voor avond fotografie.
                    zoek eens een paar testen op van dit toestel en kijk zeker naar de ruis bij hoge iso's.

grts
                    je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
                    www.korandoke.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stefan.d Bekijk bericht
                      Dus ik koop de duurste dslr want ik ben mijn werk beu ,niet erg want ik ga prof worden
                      jij weet wat ik bedoel. Maar het is de foto die zal bepalen hoe pro jij kunt worden, tot op zekere hoogte ongeacht het toestel.

Anyway - succes met de keuze!

Comment

Working...
                      X