Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony HX300 vs Canon SX50 vs Panasonic FZ200 vs ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sony HX300 vs Canon SX50 vs Panasonic FZ200 vs ?

Iemand hulp bij de keuze van een huis-tuin-keuken-living-badkamer toestel ?

mijn huidige DSLR word te weinig uitgehaald en daarom wil ik deze van de hand doen om een deftige bridge te kopen

Grote voordeel van de sony zie ik in de hoge resolutie en hoge zoom...
    alsook de andere hebben veel mooie voordelen.

kan iemand me de doorslag geven.

Re: Sony HX300 vs Canon SX50 vs Panasonic FZ200 vs ?

Van een dslr met APS-C sensor naar een bridge met een kleine 1/2.3" sensor is een grote stap, in de verkeerde richting weliswaar. Ik zou het niet doen. Ga dan eerder voor een systeemcamera, er is genoeg aanbod bij Nikon/Olympus/Fuji/Sony.

Iemand hulp bij de keuze van een huis-tuin-keuken-living-badkamer toestel ?
    Wil je een klein en veelzijdig toestel dan een RX100. Heb je altijd bij de hand en levert prima kwaliteit vanwege de grote 1" sensor.

Een Nex-3N+16-50PZ kan ook en is niet eens zoveel groter dan een RX100.

Een Nikon 1 heeft als voordeel de snelle fasedetectie AF, dus beter geschikt voor wat actiemomenten vast te leggen. Voorgaande toestellen zijn hier minder voor geschikt.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

wil niet meer echt zeulen met lenzen , gewoon een deftige compact !

Comment

Een deftige compact...wel zoals aangegeven de Sony RX100 op het ogenblik de beste.

grtz

templar
        D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
        Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

is zo'n bridge model dan niet beter als zo een kleinere ??

mist toch ook wat zoombereik imo voor allround gebruik

Comment

"Beter" zou ik niet zeggen....het enige wat een bridge beter heeft is de zoom er op....als ik een bridge zou nemen zou ik eerder de panasonic FZ200 nemen omdat deze een lichtsterk objectief heeft over zijn gans bereik.

grtz

Templar
            D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
            Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

"Beter" zou ik niet zeggen....het enige wat een bridge beter heeft is de zoom er op....als ik een bridge zou nemen zou ik eerder de panasonic FZ200 nemen omdat deze een lichtsterk objectief heeft over zijn gans bereik.

grtz

Templar

Comment

lees wel overal dat die een zeer slechte ruisonderdrukking heeft ...

Comment

Een bridge heeft de looks van een dslr maar van binnen is het een compact met kleine sensor. De Fuji XS-1 is volgens mij de enige bridge met grote sensor en deze zou ik dan ook kiezen. Maar dan zit je weer met zo een groot toestel en je wilt compact gaan als ik het goed begrijp.

RX100 heeft inderdaad minder zoom maar wel betere beeldkwaliteit. Wil je meer bereik dan is een Sony HX50V ook een optie, heeft 30x optische zoom en is eigenlijk een bridge vd vorige generatie in zakformaat.
                  Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                  Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Ik heb onlangs ook een complementaire compact gekocht, een Sony TX 30 voor onder water (en tenminste niet fugly ) en moet wel zeggen dat de beeldkwaliteit mij aangenaam verrast! Daar zit een 18 MP CMOS sensor in, veel beter dan de 16 megapixel sensor van de lagere modellen..nu wat je keuze betreft...de HX 300 en HX50V hebben de nieuwste 20 megapixel sensor, op cameralabs.com kan je foto's in volle resolutie van deze laatste camera downloaden.
                    In goed licht zijn deze moderne sensortjes echt verbazingwekkend goed! (en dan heb ik het zelfs over pixel peepen). Verwacht uiteraard geen DSLR kwaliteit...maar de nieuwste generaties zijn blijkbaar lang niet zo slecht! Zelfs hogere iso foto's zijn meer als behoorlijk vind ik, maar pixelpeep dan toch maar niet teveel
                    Wat mij zou tegenhouden is niet per sé de beeldkwaliteit (het is beeldkwaliteit versus grootte/gewicht/prijs en je hebt een duidelijke keuze gemaakt), maar wel het onvermogen om met je scherptediepte te spelen...

Beide camera's staan in cashback bij Sony trouwens...

De HX50v heeft een paar interessante features die mij wel aanspreken: Nieuwe multi-interface hotshoe: Je kan een EVF erop zetten (kost wel wat...maar is dezelfde als deze van de RX1), externe microfoon, flash...heeft gps (erg leuk als j graag reist), uitstekende video, 30X zoom in de kleinste behuizing, een aparte exposure compensation draaiwiel (!), een vernieuwde panorama functie met 42 megapixels (!) en een echt deftige sensor (ondanks de vele megapixels...).

Ik kan je keuze wel ergens begrijpen: de funfactor van een alleskunner compact is wel erg hoog als je niet te kritisch bent met beeldkwaliteit en de mogelijkheid tot beperkte scherptediepte kan missen. Als je vooral in daglicht trekt, is het misschien wel een verstandige keuze voor jou! (zie het mijzelf echter wel nooit doen...)

Let wel op met de HX50(v) er bestaat nu voor het eerst de keuze tussen een met gps en een zonder-gps versie: respectievelijk HX50V en HX50. De HX300 komt zonder V (in tegenstelling tot zijn voorgangers) dus zonder gps.

Comment

ik ga de aperture vrijheid idd misschien missen maar ik haal de camera voor foto's te maken vd kinderen te weinig uit ovw omvang en grootte , eveneens die niet meegaat naar bvb pretpark of binnenspeeltuin ...
                      dus met dat nadeel terzijde met de andere cams wil ik gerust leven

de RX50V ziet er me idd zeer tof uit al is het raar dat zo een kleine meer kan als de HX300

Comment

Je kan ze allemaal eens vergelijken op onderstaande site, dan zie je direct de voor en nadelen van elk toestel...

Comment

daar haalt de Canon precies de hoogste score

Comment

Maar wel een prachtig voorbeeld van hoe scores eigenlijk niets zeggen...als je kijkt naar de uitleg over de scores:

Er wordt veel gewicht gehangen aan populariteit (de Sony is nog maar pas te koop...) en de sony is nog niet getest voor beeldkwaliteit...waardoor die voor beeldkwaliteit een score van...jawel: 0,0 krijgt
                            Oftewel een verschil van 80 punten op nog geen 300 omwille van populariteit...

Paar dingen die aan de Canon wel erg handig/leuk zijn: in raw kunnen schieten, hogere max sluitertijd, iets meer batterij, meer zoom...maar dan uiteraard ook in een grotere body...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
                              Maar wel een prachtig voorbeeld van hoe scores eigenlijk niets zeggen...als je kijkt naar de uitleg over de scores:

Er wordt veel gewicht gehangen aan populariteit (de Sony is nog maar pas te koop...) en de sony is nog niet getest voor beeldkwaliteit...waardoor die voor beeldkwaliteit een score van...jawel: 0,0 krijgt
                              Oftewel een verschil van 80 punten op nog geen 300 omwille van populariteit...

Paar dingen die aan de Canon wel erg handig/leuk zijn: in raw kunnen schieten, hogere max sluitertijd, iets meer batterij, meer zoom...maar dan uiteraard ook in een grotere body...
                              achja , ik denk dat de sony de beste keus zal zijn ? enkel jammer van de niet raw ...

Comment

Working...
                              X