Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon sluiterbewegingen wel of niet gegarandeerd

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• nikon sluiterbewegingen wel of niet gegarandeerd

Hallo;

Ik heb een Nikon D300s, daarvan heb ik altijd gedacht, dat het aantal
    sluiterbewegingen, in dit geval 150.000 gegarandeerd was.

maw de sluiter zou min.maal 150.000 bewegingen moeten meegaan

Of heb ik het mis?

mvg
    Calisto
    Met vriendelijke groet

Calisto

Re: nikon sluiterbewegingen wel of niet gegarandeerd

ze zijn getest op 150.000 kliks, maar dat betekent niet dat je na 7 jaar en 98.000 kliks onder garantie je camera kan laten maken als de sluiter stuk is.
    The Knight That Says Ni...kon

Comment

Is geen minimum maar een gemiddelde.

Is zeker niet gegarandeerd, maar met grote zekerheid (95% ofzo) kan je er van uit gaan dat je wel zoveel zal halen.
      (of je kan het andersom bezien en dat je tegen dit aantal een probleem zal hebben en hij aan vervanging toe is).

Maar het blijft een gemiddelde, iemand anders zijn sluiter kan 200.000 keer meegaan en de jouwe maar 100.000.
      Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

Comment

Veel meer kans dat je camera het begeeft om een andere reden dan dat je sluiter het begeeft. Dat kan ook natuurlijk maar maak je daar maar geen zorgen over.
        De D300s is een professionele body dus die kan echt wel tegen iets tegen. Maak maar lekker veel foto'tjes!

Comment

Die 150.000 is een richtgetal.
          Je kan je best voorstellen dat veel verwisselen van lensen op het strand waar vettig zand in je body gaat kruipen er geen goed aan kan doen.
          Ik heb hier ooit eens een topic gelezen van iemand die er in geslaagd was om zijn sluiter al na 10.000 clicks om zeep had.
          Hoe je je apparaat behandeld zal er mijn inziens zeer sterke invloed op hebben.

Vergelijk het een beetje met km rijden met je auto, als je steeds zit de scheuren door de straten dan zal de moter ook wel "BEU" zeggen na 100.000 km terwijl opa die altijd max 90 rijd er wel 400.000km uit de zelfde auto haalt. (ik zit tussenin HAHAHAHA)

Comment

150.000 is inderdaad normaal haalbaar, het gemiddelde ligt zelfs op bijna het dubbele en er zijn incidentele gebruikers die al meerdere miljoenen hebben gedraaid!
            Sony en Olympus
            Fotoseries

Comment

Hallo allemaal;

Ik kon helaas niet eerder reageren, mijn excuus.

Dank voor alle reacties. Ik had een discussie met iemand hierover en zei naar eer en geweten, dat er een garantie op zat.
              Dat zuig ik natuurlijk niet uit m'n duim ( en daar bedoel ik niks mee) Ik heb meer dan eens een test in fotobladen gelezen, en ook naar ik meen zelfs in dbReviw, dat die 150.000 in d300s of naar ik meen de D4 300.000 clicks gegarandeerd was.
              Misschien heb ik dat dan toch verkeerd gelezen.
              Misschien meer in de trant van 'Nikon belooft dat etc'

Ik heb ook regelmatig advertenties in Marktplaats gezien, maar ook elders, dat men spreekt over de gegarandeerde sluiterbewegingen
              dat heeft mij kennelijk ook op de verkeerde been gezet.

Ik heb de tabel van Spanjaard gezien, en dat geeft hoop. Niet dat ik twijfelde, maar het was meer een vraag.
              Kennelijk zit ik ernaast, weer wat geleerd.

Misschien hebben meer mensen die ervaring.

Maar ik heb geen enkele twijfels aan de D300s

mvg Calisto
              Met vriendelijke groet

Calisto

Comment

Working...
              X