Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Drukgevoelige ontspanknop

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Drukgevoelige ontspanknop

Ik heb pas een Canon EOS 7D.
    Meermaals trek ik twee à drie foto's achtereen niettegenstaande hij op SingleShot staat.
    Is dit nog gekend bij dit type camera of ben ik een bruut?
    Kan ik de drukkracht van de ontspanknop afstellen/regelen?

Dank je

Re: Drukgevoelige ontspanknop

Als de camera zo ingesteld is dat die maar 1 foto moet maken, dan zal die ook maar 1 foto maken, zelfs als je de ontspanknop ingedrukt blijft houden.

Een camera die veel foto's per seconde kan maken, daarbij kan het soms wel moeilijk zijn om maar één foto te maken als die ingesteld is voor continue opnamen met hoge snelheid.
    Bij de 1D maak ik daardoor soms meer foto's dan wat eigenlijk de bedoeling was (af en toe heb ik dat ook met de 5D MKIII).

Maar als ik er zeker van ben dat ik maar één foto moet maken als ik de ontspankonp indruk, dan stel ik de camera ook in dat die maar één foto maakt bij het indrukken van de ontspanknop.
    Dan moet ik eerst de ontspanknop even loslaten vooralleer ik weer een foto kan maken (dan heb ik geen "ongewenste dubbele foto's").
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Heb je misschien de bracketing functie laten opstaan?
      Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

Comment

Het is geweten dat de ontspanknop van de 7D batterygrip gevoeliger is wat ik kan beamen maar deze van de body doet bij mij normaal.
        Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

Comment

Wel TS heeft wel een punt hoor,vandaag stond ik in zaventem te spotten..en hoewel mijn camera(D600) in singleshot staat pakte die op een gegeven moment ook twee foto's na elkaar. Misschien is die zo gevoelig dat je zonder het weet eigenlijk 2x op de ontspanknop drukt..

Comment

Een defecte sluiterknop, vals contact, knop niet volledig ingedrukt en natuurlijk een software glitch (wonderen der techniek) kunnen zulk gedrag verklaren. Gebeurt die éénmalig, dan zou ik mij geen zorgen maken, gebeurt dit héél regelmatig en zeker bij een nieuw toestel zou ik snel naar de winkel karren. Canon swapt uw toestel bij een DOA. Je moet het wel binnen de week terug brengen dacht ik.
            Rudy,

Hier vind je meer Astrofotografie werk.

Comment

Heb ondertussen eens krachtig geblazen op de knop; batterijen & geheugen eruit; lenzen verwisseld en de standaardinstellingen hersteld.
              Het euvel is "voorlopig" verholpen... benieuwd of het zich herhaalt ?!

Comment

Working...
              X