Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Instellingen Nikon D3200

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Instellingen Nikon D3200

Hallo,

Ik heb mij een Nikon D3200 aangeschaft in kit, (met een 18-55 mm lens). Ik zou graag een 55-200 mm lens bij kopen. Maar voor ik deze aankoop doe, zou ik graag weten waar ik mijn diafragma, sluitertijd en ISO waarde kan instellen. Het aanpassen van de ISO waarde heb ik reeds gevonden, maar waar stel ik dan het diafragme en de juiste sluitertijd in? Ik ben misschien dom, maar ja, zulke mensen bestaan ook, zeker als je beginneling bent in de fotografie.

Of als jullie een link naar een artikel kunnen geven waar dit haarfijn wordt uit de doeken gedaan zou ik ook al gelukkig zijn, ikzelf heb mij al moe gezocht op internet. Nu ben ik zowat ten einde raad.

Bij voorbaat dank voor jullie medewerking.
    JPVD fotografie
    Canon EOS 7D en Canon EOS 60D
    Glas: Canon, Tamron en Sigma objectieven | statief - lichtmeter - filters - remote

Re: Instellingen Nikon D3200

De handleiding zeker eens lezen.
    Sluitertijd is het achterste scrolwieltje, voor diafragma moet je een knopje indrukken en dan aan dat wieltje draaien.

Comment

Neem je handleiding (je kan het hier downloaden: http://www.gebruikershandleiding.com...ng-381905.html). Ga naar blz. 53 (Standen P, S, A, M) en lees tot blz. 59.

Veel plezier,

C.

Comment

Hartelijk dank voor de postings. Nu weet ik toch al iets meer. Ik ga zeker de handleiding lezen. Thanks. JP.
        JPVD fotografie
        Glas: Canon, Tamron en Sigma objectieven | statief - lichtmeter - filters - remote

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jpvdfotografie Bekijk bericht
          Hartelijk dank voor de postings. Nu weet ik toch al iets meer. Ik ga zeker de handleiding lezen. Thanks. JP.
          Zit er dan geen handleiding bij je toestel?
          Het heeft niets met dom te maken eerder het niet weten waar te beginnen syndroom de 3200 heeft toch ook een soort helpfunctie dacht ik?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stefan.d Bekijk bericht
            Zit er dan geen handleiding bij je toestel?
            Het heeft niets met dom te maken eerder het niet weten waar te beginnen syndroom de 3200 heeft toch ook een soort helpfunctie dacht ik?
            Inderdaad, de handleiding staat op CD rom, maar als ik niet mis ben is dat zo maar eventjes 228 pagina's in A4. Dank zij "cra" heb ik enkel de pagina's 53 t.e.m. 59 afgedrukt. Nu kan ik mijn toestel in de "M" stand volledig handmatig instellen naar mijn wensen. Voor mij is dit wel heel belangrijk omdat ik de kick te pakken heb van nachtfotografie, en dat moet je kunnen werken met een open diafragma en lange sluitertijden.

Vroeger deed ik dit met een bridge camera, maar ik raakte een beetje uitgekeken op "altijd hetzelfde", en ik wil dus echt gaan experimenteren met de handmatige instellingen. Maar je hebt inderdaad gelijk, het is een niet weten waar te beginnen syndroom. Gelukkig ben ik nu op weg geraakt, en dat is aan jullie te danken. Dus mijn welgemeende dank voor jullie medewerking.

Met vriendelijke groeten,

JP.
            JPVD fotografie

Comment

Working...
            X