Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe opladen in wildernis?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Hoe opladen in wildernis?

Blijf je ook lekker fit mee

En waarom geen systeem maken dat de kracht van de rivier gebruikt?

Zoiets maar dan compacter...

Enkel een concept
    Last edited by C. Ruben; 16 mei 2013, 18:41.
    Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
    Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

Comment

Prachtige foto's, met veel plezier naar gekeken!

Comment

Een kleine windturbine zou eigenlijk nog wel een goed idee zijn. Maar aangezien ik dit jaar maar 1 maand ga kamperen, zal extra batterijen de simpelste oplossing zijn. Ik hoop alleen dat ze dan niet sneller dan verwacht plat zullen zijn, want zonder laadsysteem stopt het fotograferen dan... Ik zal dat dan allemaal grondig moeten testen eenmaal ik een toestel heb aangeschaft.
        Een analoog toestel ja...maar dan ben je toch heel beperkt qua aantal foto's hé... + ik zou ook filmjes willen maken.

Oorspronkelijk geplaatst door Jensdh Bekijk bericht
        Prachtige foto's, met veel plezier naar gekeken!
        Merci! Ik heb ook een filmpje gemaakt en op youtube gezet:
        Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

Comment

Filmpjes maken is nog het grootste probleem, want dan verbruikt een camera meer stroom.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Tis dat hé... mss dan toch maar een zonnepaneel en speciale lader...komt uiteindelijk goedkoper uit dan enkele camerabatterijen, of niet? en je kan onbeperkt foto's trekken en filmen zonder vrees om zonder energie te zitten. Of batterijgrip met AA's...(oplaadbare die ik met het reeds beschikbare zonnepaneeltje kan opladen).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tomer Bekijk bericht
              Tis dat hé... mss dan toch maar een zonnepaneel en speciale lader...komt uiteindelijk goedkoper uit dan enkele camerabatterijen, of niet? en je kan onbeperkt foto's trekken en filmen zonder vrees om zonder energie te zitten. Of batterijgrip met AA's...(oplaadbare die ik met het reeds beschikbare zonnepaneeltje kan opladen).
              Persoonlijk (en als het budget het toelaat) zou ik opteren voor een toestel met grip en AA batterijen. De grip van mijn D300 doet het met 8 AA's en dit trage zelfontladende batterijen van "den Aldi". Acht batterijen die dan samen €10 kosten en je bent al OK voor 1.000'den foto's (zonder de flits). Zo'n pakje batterijen neemt geen plaats en gemakkelijk te herbergen op het "basiskamp".
              Bart "Black B@andit" heeft in het onderdeel Accessoires heel goeie artikels over oplaadbare batterijen waaronder de TopKraft batterijen van Aldi die hier een prima score krijgen. Ik heb me Eneloops en TopCraft batterijen gekocht recentelijk en een Hama lader. Elke set een kuur "break-in" gegeven en die houden het goed!

Comment

Help...er is teveel keuze...!
                Waarom weet ik niet, maar mijn gevoel zegt me om een Canon aan te schaffen omdat dat merk me vertrouwen geeft (ik weet wel dat Nikon ook goeie camera's heeft).
                Maar ik heb wat schrik om als beginner nu een camera met verwisselbare lenzen te kopen om er binnen 2 maanden mee op reis te vertrekken. Of is dat allemaal wel te doen om er tegen dan goed mee te kunnen werken?
                Is de Canon Powershot SX50 HS anders een goeie keuze? Ik lees 50x ultrazoom + 4x digitale zoom (24-1200mm), ideaal om wilde dieren van op een afstand te fotograferen. en de prijs valt zeer goed mee (450 euro). Is er veel verschil tussen zo'n hybridetoestel en een EOS voor beginners (qua gemakkelijkheid om mee te werken en zoomkwaliteit)? Ga ik er spijt van hebben dat ik niet voor een EOS met verwisselbare lens gekozen heb?
                Maar aangezien op zo'n toestel geen batterygrip past (denk ik), zal ik verschillende batterijen moeten meenemen ofwel een lader met zonnepaneel.
                Is de Nikon J3 (30-110 mm) misschien toch een betere keus dan een Canon powershot SX50 HS?
                Mss toch eens naar de winkel gaan, zodat ik ze eens in mijn handen kan nemen.

Comment

Help...er is teveel keuze...! ...
                  Mss toch eens naar de winkel gaan, zodat ik ze eens in mijn handen kan nemen.
                  Inderdaad het beste wat je kan doen, ergonomie, grote van de camera, menustructuur, ... Alle merken zijn goed hoor, elk heeft wel een toestel die aan je noden zal voldoen maar er is meer dan enkel het "batterijprobleem" hier uiteraard.

Comment

... Vorig jaar had ik enkel een klein compact fototoestel bij, maar dan moest ik vrij dicht bij de beren geraken om er goeie foto's van te kunnen trekken. ...
                    Als ik dit goed begrijp is je enige probleem voldoende tele-bereik te hebben en vraag je dus niet achter betere beeldkwaliteit noch meer lichtsterke lenzen.
                    In dat geval zou ik toch gewoon opnieuw uitkijken naar een compact maar dan met meer tele bereik. Je gaat daar minder voor uitgeven dan voor een dslr met een sterke tele lens. Je mag ook niet vergeten dat zo'n dslr combo al zeker 1.5kg gaat wegen en ook meer volume inneemt.

Kijk bvb eens naar:
                    Nikon P520 - 24-1000mm (375€)
                    Sony HX50 - 24-720mm (439€)
                    Sony HX200 - 27-810mm (329€)
                    Canon SX50HS - 24-1200mm (409€)
                    D7000/D600 + Nikkor, Tamron, Tokina, Sigma, Kenko, Metz

Comment

Ik ben inderdaad wel voldoende tevreden over de kwaliteit van de foto's, zolang ik de zoom niet gebruikte. Vanaf dat ik inzoomde ging de kwaliteit enorm achteruit en dat wil ik nu zeker vermijden.
                      bij onderstaande foto goed te zien wat ik bedoel:

+ ik dacht dat de keuze van een fototoestel zou afhangen van de mogelijkheid tot opladen zonder stopcontact, maar ik merk nu dat er voor ongeveer elke batterij toch wel een autolader bestaat, dus ik kan zowiezo gewoon een zonnepaneel aanschaffen en zo'n lader. Of mss zelfs gewoon een autobatterij...
                      Maar ik heb nog niets beslist, mss ga ik toch nog voor een dslr...

Comment

Dit is ook maar een beeld van 2MP. De pixels zijn zodanig vergroot dat je ze bijna individueel ziet. Dit kan je niet vergelijken met een beeld van 12MP of meer.
                        D7000/D600 + Nikkor, Tamron, Tokina, Sigma, Kenko, Metz

Comment

grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                            Ideaal voor dit soort toepassingen

Oplaadtijd met dynamo: 6 Hours
                            Battery: 12 Volt / 12 Ah / 7 Kg

Comment

Hiermee zou je camerabatterijen kunnen opladen tussen 3,7 V en 7,4 V + AA en AAA's.
                              Zou dit echt compatibel zijn voor alle batterijen (behalve Sony zoals er bijstaat)?

Comment

Heb besloten om voor de Pentax K-30 te gaan (weersbestendig + compact). Je kan behalve de originele camera batterij hierin ook AA batterijen gebruiken. Ik ga er voldoende meenemen (Eneloops) en kan er evt 2 per keer opladen met een klein zonneladertje dat ik al heb van vorig jaar. Zal waarschijnlijk wel lang duren, maar het is maar voor de zekerheid.
                                Die A-solar Quartz lader van bovenstaande link om camera batterijen op te laden zal wel werken, maar ik denk dat AA's handiger zullen zijn, opgeladen langer meegaan...en uiteindelijk even duur zullen zijn?

De originele camera batterij is 1050 mAh en een eneloop AA is 2000 mAh (en er zitten er 4 in).
                                met de originele batterij kan je naar het schijnt ongeveer 450 foto's nemen, met de AA's 1000.
                                Nu een vraagje voor de batterij-experten:
                                Het zonnepaneeltje geeft rechtstreeks ongeveer 200 mA, de batterij van de zonnelader heeft een capaciteit van 2200 mAh en geeft ongeveer 700 mA. De AA lader (Sanyo USB) die ik op het zonnepaneeltje of op de batterij kan aansluiten zegt "500 mA max".
                                Kan het kwaad om de lader met batterijen op de 700 mA op te laden? Is het beter deze rechtstreeks aan het zonnepaneeltje met 200 mAh aan te sluiten, ook al duurt het dan 3 a 4 x zo lang?

Rekening houdend met wat verlies van mA tijdens het transport zou de batterij van de zonnelader dus ongeveer 1 AA kunnen opladen (2000 mA) en zou dat ongeveer 3 uur duren? Klopt dit?

Comment

Working...
                                X