Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe opladen in wildernis?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Hoe opladen in wildernis?

Oorspronkelijk geplaatst door tomer Bekijk bericht
    met basiskamp bedoel ik gewoon mijn eigen tent op een vaste plaats, dus geen hut, geen andere mensen, tenzij mijn vriendin meegaat.
    Ik kan eventueel mijn budget wel wat verhogen, aangezien dat blijkbaar nodig zal zijn..
    Er is iets wat ik niet snap : je gaat met een rugzak, tent, mat en slaapzak voor een eenzame maand naar Alaska. Tel daarbij nog de voedsel en brandstofkosten (Coleman, methanol, gas ????) en vervoer en dan gaan we moeilijk doen over één of twéé nieuwe battery-packs voor een of andere camera. Ik zou er persoonlijk niet aan denken om voor zo'n trip over te schakelen op een camera die niet op me is ingesleten. Hoe ga je dat doen met een GPS of ga je op kaart en kompas ?

Comment

Ik zie dat je makker met een Canon werkt en toch enkele objectieven mee heeft.
      Zou een tweedehands Canon kopen en met je maat overleggen om objectieven uit te wisselen om zo compleet mogelijk te zijn.
      Als je een lader kan kopen is een grip niet nodig denk ik.
      Nikon D800E / D700 / D3200 / OLY PEN en allerhande lenzen

Comment

Zoiets als de Sony rx100 of Nikon 1 J3, zou dat voldoende zijn voor zo'n reis? Of is het aan te raden mijn budget wat op te krikken richting 800 euro bvb om dan een tweedehands canon 7d of nikon d300 te kopen, ik zeg maar wat?
        Tenzij je afdrukken zal maken groter dan A3 zal je weinig tot geen verschil merken tussen foto's gemaakt met deze toestellen of met een dslr.
        De camera is bij een dslr het minst belangrijk, het zijn de lenzen die ECHT goed moeten zijn. Dus weinig geld uitgeven aan de body en veel aan een goede lens.

Comment

grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Nog een oplossing: http://ecoexpandevovle.blogspot.be/2...echnology.html
            Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Er bestaan blijkbaar ook universele batterijladers, waarmee je ongeveer elke camera batterij / battery pack kan opladen (3,6/3,7v of 7,2/7,4v lithium). Zou dat te doen zijn met een zonnepaneeltje met 5V output?
              Modern Outpost is Canada's solar store. Portable & residential solar equipment design & supply. Rite In The Rain weatherproof writing supplies.

Kan je op de Nikon J3 een serieuzere lens zetten dan die die erbij zit als je hem koopt? Sorry, ik weet er nog niet veel van hoor.
              Het scherm van bvb een 7D kan je gewoon afzetten om energie te besparen?

Ik zal er nog eens over nadenken en dan een keuze maken.

Comment

...

Je kan inderdaad raad krijgen hier op het forum maar zou je toch aanraden naar een fotozaak te gaan (weet niet uit welke regio je bent). Een bezoekje aan bv. Art&Craft te Mariakerke kan een praktisch licht laten schijnen over je probleem. Je kan er de camera's eens vastnemen, uitleg krijgen, ... Zeker ook aan te raden want het zou spijtig zijn een verkeerde keuze te maken.

Comment

Kan je op de Nikon J3 een serieuzere lens zetten dan die die erbij zit als je hem koopt? Sorry, ik weet er nog niet veel van hoor.
                  Het scherm van bvb een 7D kan je gewoon afzetten om energie te besparen?

Een goede all-round lens voor een 1 is de 10-100mm, uitstekende beeldkwaliteit en groot bereik. De primes zijn ook zeer tof, de 18.5mm is zeer goed.
                  Van de meeste dslr's kan je het scherm afzetten. En het niet gebruiken van VR/IS helpt ook al enorm.

Comment

...

Ik zag deze: http://forum.belgiumdigital.com/f11/...90-456713.html

De D90 is nog steeds een prima camera en hoewel ik niet weet hoeveel sluiterbewegingen die heeft lijkt het me een faire prijs voor een prima toestel. Dan heb je nog €400 over voor een lens en je bent gezet als een hond met vlooien

En met dit moet je spijtig genoeg je budget weer opkrikken maar krijg je wel een volledige set: http://forum.belgiumdigital.com/f11/...et-456532.html

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                      En met dit moet je spijtig genoeg je budget weer opkrikken maar krijg je wel een volledige set: http://forum.belgiumdigital.com/f11/...et-456532.html
                      Amai, dat is wel een mooie set voor dat budget!
                      En met een D300 heb je ook nog een camera dat tegen een serieuze stoot kan, zeer goede weathersealing heeft en grip met AA heeft.

Comment

Je kan eens kijken naar bv een http://www.cameralabs.com/reviews/Pa...mix_DMC_FZ150/
                        Heb zon toestel gehad en daar kun je prachtige foto's met maken, geweldige zoom. En je kan daar bijna alles met instellen wat je met een Dslr kan.
                        Ik denk als je dan een paar extra batterijen koopt dat je wel een maand toekomt.

Comment

Je kan eens kijken naar bv een Panasonic FZ150
                          Heb zon toestel gehad en daar kun je prachtige foto's met maken, geweldige zoom. En je kan daar bijna alles met instellen wat je met een Dslr kan.
                          Ik denk als je dan een paar extra batterijen koopt dat je wel een maand toekomt.

edit ; sorry voor de dubbele post, was aan het proberen om de url te linken.

Comment

Het ziet er naar uit dat er altijd wel een oplossing is om eender welke camera van voldoende energie te voorzien, oplader op zonneenergie, extra camerabatterijen, batterygrip met AA's...
                            dus hoef ik daar niet speciaal naar te kijken bij de aanschaf van een camera.
                            Aangezien ik toch voor iets meer kwaliteit wil gaan, mijn voorkeur gaat toch naar Canon (bvb 7D met een 18-200mm lens) en onder de 1000 euro wil blijven, zou ik voor tweedehands materiaal gaan.
                            Maar hoe weet je of tweedehandse camera's volledig in orde zijn en daar niets mee gebeurd is als je ze koopt van onbekenden?

Comment

Voor de geïnteresseerden, hier mijn foto's van vorig jaar (getrokken met simpel fototoestelletje, dus niet op de kwaliteit letten):
                              https://picasaweb.google.com/1000794...Pg&feat=email#
                              Amaaaai, ik teken direct voor zo'n reisje!
                              Oplossing: Analoog? Batterij geen probleem, alleen wat plaats voor rolletjes.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
                                Amaaaai, ik teken direct voor zo'n reisje!
                                Oplossing: Analoog? Batterij geen probleem, alleen wat plaats voor rolletjes.
                                Op dezelfde plaats (volume in de rugzak) van een filmrolletje kan je ook wel een accu en een geheugenkaartje extra meenemen.
                                Met 1 accu en een voldoende groot geheugenkaartje kan je veel meer foto's maken dan met een filmrolletje.
                                De accu van een 7D is kleiner dan een filmrolletje, en een SD-kaartje is ook niet zo groot, met die accu maak je meer dan 1000 foto's, met een filmrolletje maximum 36 (soms waren dat er 37 of heel uitzonderlijk zelfs 38 met mijn EOS 1000F).

De meeste analoge camera's hebben ook wel ergens een batterijtje zitten (toch zeker als er een lichtmeter en autofocus op zit), daarvoor kon je vroeger ook best altijd een reserve in de fototas hebben.

Het probleem met zonnepaneeltjes is de lange laadtijd van de accu's, tenzij je een heel groot zonnepaneel meesleurt (dan wordt de laadstroom groter en de laadtijd korter).
                                En voor de lithium-ion accu's moet je een lader hebben die gevoed kan worden uit een zonnepaneel, het zal niet gemakkelijk zijn om die te vinden voor alle types camera-accu's.
                                Last edited by Black B@ndit; 16 mei 2013, 17:19.
                                http://barthuysmans.smugmug.com/
                                BD0338BE

Comment

Working...
                                X