Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eos m

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Eos m

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy_VDS Bekijk bericht
    Ben je tevreden van de Fuji? ik bedoel hiermee van de snelheid en foto en filmkwaliteit.
    Ik ben er tevreden van, ook al was het de eerste weken wennen. Vooral de kleuren recht uit de camera, het contrast. Snelheid, is iets waar je aan moet wennen in vergelijking met een DSLR, het is zowiezo trager. Ik neem nu echter altijd mijn camera mee en dat was met mijn 5D niet het geval. Kortom, ik geniet elke dag meer en meer.
    Canon EOS 5D mkII + EF 24-105mm f/4 L IS USM + EF 70-300 f/4-5.6 DO IS USM
    Fujifilm X-E1 + XF18-55mmF2.8-4 R LM OIS

Comment

Je leeft nog in het verleden de 16-50 powerzoom alsook de 16 en 20mm primes voor nex zijn zeer compact.

EF lenzen kunnen in alle gemak gebruikt worden op NEX en bij gebruik van Metabones speedbooster verlies je weinig toz FF.
      ( http://www.dpreview.com/articles/266...-speed-booster )

sensor nikon 1 systeem is te klein, doorsnee compact toestel presteert beter zoals bvb sony rx100 etc.... laatste hebben meestal ook grotere sensor.

Comment

De RX 100 is geen doorsnee compact..
        Die speedboosters zijn interessant als het niet nauw steekt.. maar ti's zeker een achteruitgang tegenover een echte full frame camera.

6D: http://1.static.img-dpreview.com/fil..._f8.jpg?v=2174
        Nex 7/Speed: http://2.static.img-dpreview.com/fil..._f8.jpg?v=2174

6D is hier absoluut zeer zichtbaar beter scherpte/contrast/artifacts en dit is dan nog op F8... duidelijk te zien al gewoon op monitor (2550x1440)

Ik ben niet onder de indruk

Speedbooster= lapmiddel
        Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

Comment

Als je met het materiaal gaat sjouwen levert een canon M natuurlijk weinig winst op, want met tussenring zal het al met al 400 gram schelen, de lenzen blijven op hetzelfde gewicht tenzij je deciated lenzen gaat kopen, maar dan zal een MF3 toestel nog meer winst in gewicht opleveren en ook uitstekend presteren. De laatste generatie olympus toestellen (om-d e-m5, e-pm2, e-pl5) is qua prestaties zeer goed. De Nikon 1 serie is niet voor pixepeepers maar wel uitstekend voor iedereen die snelheid wil en een behoorlijk goede foto op normale kijk-afstand.
          Sony en Olympus
          Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
            De RX 100 is geen doorsnee compact..
            Die speedboosters zijn interessant als het niet nauw steekt.. maar ti's zeker een achteruitgang tegenover een echte full frame camera.

6D: http://1.static.img-dpreview.com/fil..._f8.jpg?v=2174
            Nex 7/Speed: http://2.static.img-dpreview.com/fil..._f8.jpg?v=2174

6D is hier absoluut zeer zichtbaar beter scherpte/contrast/artifacts en dit is dan nog op F8... duidelijk te zien al gewoon op monitor (2550x1440)

Ik ben niet onder de indruk

Speedbooster= lapmiddel
            Je moet de beelden is goed vergelijken, contrast van nex6 is in dit geval lager maar dit heeft weinig te maken met speedbooster, hangt er enkel vanaf hoe camera reageert op zulke opname en kun je eenvoudig tijdens of na opname bijsturen.
            Speedbooster creëert wel extra CA vooral in de hoeken, maar indien dit zou storen ook vrij eenvoudig te verwijderen.
            Heb contrast en CA effe bijgestuurd en beeldjes vergeleken en tot mijn grote verbazing is verschil in resolutie en scherpte tussen 16mp aps en 22mp FF niet zo groot in dit geval. Indien je speedboostger zou gebruiken op nex7, zou detail en scherpte zelfs hoger kunnen liggen dan van 6D !

Let wel bij gebruik speedbooster wordt licht dat op sensor valt bijna verdubbelt, het is te zeggen als je diafragma bvb op f2 staat komt dit in werkelijkheid overeen met f 1,4.

Natuurlijk is er altijd een vorm van kwaliteitsverlies maar dit ga je enkel zien in extreme gevallen.

Speebooster is zekers geen lapmiddel maar combineert de voordelen van APS met deze van FF zonder de nadelen van FF-toestel.

Comment

De vorm van kwaliteitsverlies is duidelijk heel zichtbaar en daarvoor moet je niet eens grote formaten bekijken.. en zeker al niet op 100%.

Speedbooster is goed misschien voor te testen zoals op Dpreview om hun websites mee te vullen.. in de dagelijkse praktijk gewoonweg onhandig en als je dan nog moet inboeten op kwaliteit.. nee laat maar.. niet voor mij.

Komt er nog eens bij dat het boeltje ook nog is donkerder word in de hoeken boven alle genoemde nadelen. Tuurlijk kan je dat allemaal wegwerken... feit is dat het een stap achteruit is.. ik zie daar maar weinig voordeel in.
              Het boeltje word dan nog eens groter en zwaarder ook.. ik zie daar geen graten in.
              Idd diafragma 2.0 wordt 1.4 maar DOF blijft hetzelfde wegens cropfactor.. DOF is zelfs groter.. al is het marginaal.

Geef mij maar mijn FF camera met lens die daar voor bedoeld is.
              Als mijn lens zo een prestaties moest geven origineel zonder Speedbooster dan smeet ik ze direct in de rommelbak.

De resultaten met speedbooster is een achteruitgang op beeldkwaliteit ... en dat terwijl we allemaal beter willen..

Bij Canon en Nikon waren ze op zoiets simpel als een speedbooster natuurlijk nog niet opgekomen
              Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                De vorm van kwaliteitsverlies is duidelijk heel zichtbaar en daarvoor moet je niet eens grote formaten bekijken.. en zeker al niet op 100%.

Speedbooster is goed misschien voor te testen zoals op Dpreview om hun websites mee te vullen.. in de dagelijkse praktijk gewoonweg onhandig en als je dan nog moet inboeten op kwaliteit.. nee laat maar.. niet voor mij.

Komt er nog eens bij dat het boeltje ook nog is donkerder word in de hoeken boven alle genoemde nadelen. Tuurlijk kan je dat allemaal wegwerken... feit is dat het een stap achteruit is.. ik zie daar maar weinig voordeel in.
                Het boeltje word dan nog eens groter en zwaarder ook.. ik zie daar geen graten in.
                Idd diafragma 2.0 wordt 1.4 maar DOF blijft hetzelfde wegens cropfactor.. DOF is zelfs groter.. al is het marginaal.

Geef mij maar mijn FF camera met lens die daar voor bedoeld is.
                Als mijn lens zo een prestaties moest geven origineel zonder Speedbooster dan smeet ik ze direct in de rommelbak.

De resultaten met speedbooster is een achteruitgang op beeldkwaliteit ... en dat terwijl we allemaal beter willen..

Bij Canon en Nikon waren ze op zoiets simpel als een speedbooster natuurlijk nog niet opgekomen
                Je bent aan het ijlen, toon me eens gewoon waar er merkelijk kwaliteitsverlies zou zijn show me !

DOF is hetzelfde als op FF, beeld is in zijn totaliteit quasi gelijk als op FF, heeft niets met cropfactor te maken.

Lichtsterkte verdubbelt door grotere concentratie van licht.

Speedbooster is vrij compact en niet groter dan gewone adapter.
                ik weet kan frustrerend zijn dat iemand met klein APS toestelleke quasi gelijke of zelfs beter beelden haalt uit zelfde lens dan op native FF-toestel, maar dat is nog geen reden om onzin uit te kramen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                  Je bent aan het ijlen, toon me eens gewoon waar er merkelijk kwaliteitsverlies zou zijn show me !

DOF is hetzelfde als op FF, beeld is in zijn totaliteit quasi gelijk als op FF, heeft niets met cropfactor te maken.

ik weet kan frustrerend zijn dat iemand met klein APS toestelleke quasi gelijke of zelfs beter beelden haalt uit zelfde lens dan op native FF-toestel, maar dat is nog geen reden om onzin uit te kramen.
                  Puerte, hoe slaag je er toch in om keer op keer een topic te verzieken met een absoluut nutteloze discussie.
                  Canon EOS 5D mkII + EF 24-105mm f/4 L IS USM + EF 70-300 f/4-5.6 DO IS USM
                  Fujifilm X-E1 + XF18-55mmF2.8-4 R LM OIS

Comment

Kwaliteitsverschil is aanzienlijk. Zelfs te zien op monitor in fullscreen. Laat staan op grotere afdrukken.
                    Misschien leuk om te experimenteren.. maar daar blijft het bij.
                    In ieder geval wil ik niet mijn 5D switchen voor een Nex met speedbooster. Ik zie daar geen enkel praktisch voordeel in.

Hier een citaatje van dPreview i.v.m DOF...
                    "increases the F-number. So, adding the speed booster to a 50mm F1.4 lens turns it into a 35.5mm F1.0. But, since we’re then going to mount it on an APS-C camera, a comparison of this lens-plus-adapter combination to a full frame camera means we have to multiply these numbers by the camera's 'crop factor'. The end result is a 53.25mm equivalent lens that gives the same depth-of-field as an F1.5 lens would on a full frame camera"

Dus komt overeen met hetgeen ik zeg. Dof is groter .. hetzij marginaal.
                    Je 50mm 1.4 wordt een 35 mm 1.0 met speedbooster.. die zet je dan op de cropcamera (Nex) die 35mm wordt dan 35 x 1.5 = 53mm en je 1.0 wordt 1.0 x1,5 = 1.5... dus 53 mm 1.5 in DOF termen zoals ik gezegd heb (niet in opening)... toch niet moeilijk niet ?

Comment

waar zie jij verschil in kwaliteit op je scherm met welk beeldje, toon mij aub.

je moet het zo moeilijk niet maken met aftrekken optellen vermenigvuldigen.....

Een 50mm op FF blijft quasi 50mm (53mm) op APS ipv 75 of 80mm, speedbooster heft gewoonweg de cropfactor op en verhoogt de hoeveelheid licht met 1 stop omdat de hoeveelheid licht dat normaal gespreid wordt over FF sensor nu geconcentreerd (gefocust) wordt op aps sensor . DOF eigenschappen blijven gelijk als op FF. Diafragma blijft fysisch hetzelfde maar je sensor krijgt dubbel hoeveelheid licht. Dit maakt dat de gevoeligheid van APS-toestel (hoge ISO eigenschappen) min of meer op het niveau van FF komt.

Dus je maakt eigenschappen APS-toestel quasi gelijk aan FF toestel en dit met minimaal optisch kwaliteit verlies toz van full-frame.
                      Zo simpel is dat, niet meer of minder.

Comment

Wordt dat ding soms door een producent binnen het Sony concern gemaakt?

Comment

waar zie jij verschil in kwaliteit op je scherm met welk beeldje, toon mij aub.

je moet het zo moeilijk niet maken met aftrekken optellen vermenigvuldigen.....

Een 50mm op FF blijft quasi 50mm (53mm) op APS ipv 75 of 80mm, speedbooster heft gewoonweg de cropfactor op en verhoogt de hoeveelheid licht met 1 stop omdat de hoeveelheid licht dat normaal gespreid wordt over FF sensor nu geconcentreerd (gefocust) wordt op aps sensor . DOF eigenschappen blijven gelijk als op FF. Diafragma blijft fysisch hetzelfde maar je sensor krijgt dubbel hoeveelheid licht. Dit maakt dat de gevoeligheid van APS-toestel (hoge ISO eigenschappen) min of meer op het niveau van FF komt.

Dus je maakt eigenschappen APS-toestel quasi gelijk aan FF toestel en dit met minimaal optisch kwaliteit verlies toz van full-frame.
                          Precies zoals ik zeg maar dan gewoon anders geformuleerd
                          Het kleinste kind kan natuurlijk zien dat het een achteruitgang is tegenover een FF camera. Minimaal ... hmm.. teveel volgens mijn zin, maar als dat goed genoeg is voor jou ... ok .
                          Vignet, CA aan de hoge kant, contrast minder en komt er nog bij dat AF speed heel traag zou zijn ... neen bedankt.

Nee, ik ben niet overtuigd.. ik blijf erbij dat je beter af bent met een FF camera.

Comment

dus jij denkt echt dat je door het verkleinen van een beeld met een factor 2.25 geen kwaliteit verlies.

misschien begrijp je de link met de discussie in "opverstap naar FF".

De DOF eigenschappen zijn altijd die van een APS-C formaat als je een APS-C sensor gehruit. De Speedbooster verandert enkel een eigenschap van je lens.
                            The Knight That Says Ni...kon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                              De DOF eigenschappen zijn altijd die van een APS-C formaat als je een APS-C sensor gehruit. De Speedbooster verandert enkel een eigenschap van je lens.
                              ...en daarmee je DOF.
                              Trek een bloem beeldvullend met een 50mm op FF en je krijgt een scherptediepte X. Om dat zelfde beeld te hebben met een aps 50mm moet je achteruit. Door de afstand van je toestel tot je onderwerp te vergroten, vergroot je de DOF.
                              Door die speedbooster hoef je niet meer achteruit want je 50mm geeft nu (bij benadering) hetzelfde beeld als die 50 op FF, daardoor krijg je ook bij benadering dezelfde DOF.

On topic.
                              Ik zou ook niet meteen gaan voor die eos-M vermits je toch nog een adapter moet hebben voor je huidige lenzen en (zoals eerder gezegd) de totale setup dan niet veel compacter wordt.
                              Een goede compact gaat je dan veel meer plezier geven denk ik. Type SonyRX100, Fuji X20/X100,...

Een compacte dslr is ook een mogelijkheid als je de functionaliteit en snelheid van een slr niet wil opgeven (Canon 100d, pentax K-5)

Veel succes.
                              Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jhoub Bekijk bericht
                                ...en daarmee je DOF.
                                Trek een bloem beeldvullend met een 50mm op FF en je krijgt een scherptediepte X. Om dat zelfde beeld te hebben met een aps 50mm moet je achteruit. Door de afstand van je toestel tot je onderwerp te vergroten, vergroot je de DOF.
                                Door die speedbooster hoef je niet meer achteruit want je 50mm geeft nu (bij benadering) hetzelfde beeld als die 50 op FF, daardoor krijg je ook bij benadering dezelfde DOF.
                                inderdaad is dat zo, DOF is hetzelfde als bij FF, in feite wat speed-booster doet is cropfactor elimineren en de lichtsterkte verdubbelen en dit met een beperkt verlies aan kwaliteit, in feite het ei van Columbus.
                                Oorspronkelijk geplaatst door jhoub Bekijk bericht
                                On topic.
                                Ik zou ook niet meteen gaan voor die eos-M vermits je toch nog een adapter moet hebben voor je huidige lenzen en (zoals eerder gezegd) de totale setup dan niet veel compacter wordt.
                                Een goede compact gaat je dan veel meer plezier geven denk ik. Type SonyRX100, Fuji X20/X100,...

Een compacte dslr is ook een mogelijkheid als je de functionaliteit en snelheid van een slr niet wil opgeven (Canon 100d, pentax K-5)

Veel succes.
                                goede systeemcamera is heel flexibel biedt de mogelijkheid om
                                - toestel te gebruiken als compact , bij gebruik van pancake of powerzoom lenzen en dit bij een goede beeldkwaliteit
                                - te gebruiken als systeemcamera bij gebruik van systeem lenzen, geeft beeldkwaliteit van uitmuntende kwaliteit.
                                - te gebruiken als DSLR bij gebruik van adapter en DSLR lens, geeft sublieme kwaliteit afhankelijk vd lens, cropfactor

je hebt verschillende adapters:
                                -gewone adapter met of zonder AF, deze adapters bevatten geen optische correctie, is ook niet nodig door kleiner register.
                                -adapter met ingebouwd PDAF systeem, brengt AF systeem op niveau van DSLR
                                -adapter met optische correcties zoals speedbooster, zijn momenteel meerdere systemen op de markt, geeft APS eigenschappen quasi gelijk aan deze van FF.
                                betere systeemcamera's bieden zeer goede MF ondersteuning, en een goed MF systeem is in de meeste gevallen handiger en nauwkeuriger dan de meest AF systemen.

EOS-m zoals die nu is is veel te zwak toz vd andere toestellen op de markt

Comment

Working...
                                X